למעלה מ 80 אלף משתתפים שיגיעו מעשרות מדינות באלפי מטוסים ימלאו את ארבעת ימי התערוכה ב RAI באמסטרדם. מה שאמור להיות ביקור אחרון של התערוכה המפוארת באמסטרדם בעקבות המעבר לברצלונה ב2021, מתחיל ברגשות וחששות כבדים בצל נגיף הקורונה

פותחים את תערוכת 2019 (תמונה - יח"צ)

ההודעות בתקשורת יכולות להיות מפחידות ומאיימות, ומרוב שפע של ידיעות האמון מתערער והאדישות עולה. ועדיין, הפעם נראה שהתחושה די מפחידה לקראת התערוכה הקרבה. יתכן (והלוואי) והכל יעבור בשלום וקריאת הפוסט הזה תעלה חיוך בעוד מס' שבועות לא רב, אבל בלבול והיסטריה אכן קיימים. 

איזה היגיון יש לצאת בכל זאת לתערוכה בה ישתתפו עשרות אלפי אורחים שהגיעו באלפי טיסות ויבלו כארבעה ימים בתוך מקום סגור (ומאוורר) במטרה ללחוץ ידיים ולהיפגש כשמגיפת הקורונה המפחידה מרחפת ברקע?! 

דיברנו עם רבים מהתעשייה, מעט ויתרו, חלקם הגדול נוסעים במידת חשש כזו או אחרת, לאירוע שיכול להסתיים גם פחות טוב מבידוד. בהתכתבויות עם כאלה שכבר הגיעו, נראה שאיש אינו מוטרד וכולם טורחים בהכנות האחרונות לתערוכה הנפתחת מחרתיים. (שלישי) 

דבר אחד בטוח- יש מי שלקחו החלטה שיכולה להיראות קיצונית. חברת LG אשר מופיעה בתערוכה הזו בקביעות בביתן ענק ודומינטי, ביטלה את השתתפותה והעבירה מסרים לתקשורת שהיא מוותרת על ההשתתפות מטעמי דאגה לעובדיה ועד שהמצב לא יתייצב חברת LG אינה מעוניינת להביא אותם לאירועים ציבוריים גדולים. מכירים מישהו שהיה רוצה להתחלף עם מקבלי ההחלטות בנושאים אלה כרגע?  

כ 50 מציגות סיניות ביטלו את השתתפותן בעקבות הופעת הנגיף ועדיין, הרוב המוחלט- למעלה מ 1250 מציגות תשתתפנה ב ISE-2020. 

קראנו עדכונים ואף שוחחנו עם רופאים ועדיין לא הצלחנו להשיג מידע בעל ערך אמיתי לגבי המצב. אחד הרופאים אמר לנו שאין לו מה לחדש מכיוון שכל מה שכתוב בתקשורת יכול להיות נכון או לא. ככל הנראה אין עדיין הבנה מלאה מאין הווירוס, איך הוא מועבר ומה מותר או אסור. גם לגבי חבישת מסכה יש אמירות הפוכות והדבר האחראי ביותר לעשות הוא לקבל החלטה אישית שמזכירה קצת הימור, עד כמה שזה יכול להישמע מגוחך. 

הודעות מארגוני הבריאות המגיעות באמצעות דפי התקשורת של התערוכה מספקות מידע שעשוי להרגיע מעט, ועדיין- אף אחד לא מכריז שהמצב בטוח. האמירות הן סביב סתירת מסרים המייצרים חשש בקרב ציבור המשתתפים. 

2020-02-rom-mike-blackman-meets-the-pope-1-375x252
מקווים שקיבל ברכה. מייק בלאקמן, מנכ"ל ה ISE בביקור אצל האפיפיור. (תמונה - הואתיקן)

אז מה בכל זאת אפשר לעשות ?

נראה שהדבר החשוב מכל הוא לכבד את הערבות ההדדית באחריות אישית וליישם מספר דברים שליקטנו מהרשת: 

שטיפת ידיים עם סבון כמה שיותר פעמים למשך 20 שניות ויותר כל פעם. במידה ואין סבון, מוצע לעשות שימוש בחומר חיטוי עם ריכוז אלכוהול של 60% לפחות. 

הימנעות ממגע ישיר עם "אנשים חולים" ואף בעלי חיים (וגם כאן יש קטגוריות שונות ומשונות). במילים אחרות ומאחר ואנחנו לא באמת יודעים מי חולה ומי לא, כדאי לכבד את המרחב האישי של כל אדם ולהימנע כמה שיותר מגע בינאישי. 

גם בנושא שיעול והתעטשויות יש 'הנחיות'- לכסות את הפה והאף באופן מיטבי באמצעות המרפק בעת שיעול או התעטשות, לנגב את האף באמצעות נייר טישיו וכמובן… לשטוף ידיים מיד. (20 שניות ויותר) 

מוצע אף להימנע ממגע בעיניים, פה ואף בידיים לא נקיות, ולדאוג לסטריליות מוגברת בכל החפצים האישיים ככל שהמצב מאפשר זאת. מארגני התערוכה מגיבים ברצינות שיא לנושא ונראה כי תונח תשתית ושירות תומכים במצב, אשר יכללו נקודות עזרה ראשונה מתוגברות וחלוקת מידע אקטיבית. 

למציאות יש את הפיזיקה שלה ונראה שעם הגעתנו לתערוכה האדרנלין יפעיל את השיכחה מהמצב. אנחנו מאחלים לכולם שהות מוצלחת ובעיקר בריאה עם מקסימום עסקים. אם ניאלץ להישאר בהסגר, לפחות באמסטרדם. טיסה בטוחה 

אין כתבה זו נועדה להחליף יעוץ רפואי או לסתור הודעה כלשהי מהעיתונות או מהספרות המקצועית.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG