אחד מאולמות ההרצאות הרבים בהם הותקנו המקודדים של מטרוקס (תמונה: CERN)

 

CERN, מרכז המחקר המדעי המוביל של האיחוד האירופאי הממוקם לדי הגבול בין צרפת לשווייץ, ידוע בעיקר בזכות ציוד המחקר המתוחכם והמתקדם ביותר שמותקן בו – כשגולת הכותרת הוא מאיץ החלקיקים שמותקן כ-100 מטר מתחת לפני השטח. אבל מדובר גם באתר שמכיל לא פחות מ-260 אולמות, חדרי ישיבות ומרחבי התוועדות. הרבה מאוד מהמפגשים הללו משודרים לרשת, וב-CERN חיפשו פתרון שיאפשר לאנשים שצופים מרחוק להרגיש ולשתף את אותה חוויה עם אלו שנמצאים במקום ההרצאה בפועל.

מחלקת ה-IT של CREN חיפשה פתרון שיאפשר לכידה ושידור של הנואם ושל החומרים שהוא מציג בו זמנית, וגם יחליף את השיטה הנוכחית המורכבת והמסובכת מדי של שידור התכנים לרשת, שהתבררה במשך הזמן גם כלא אמינה.

ההחלטה בסופו של דבר נפלה על התקן הקידוד Monarch HD H.264  של מטרוקס (Matrox) מכיון שהוא נמצא בבדיקות של CERN כיחיד שמסוגל לשמור על זרימה ללא הפרעה של תכנים מצולמים, וכאמור של שני מקורות בו זמנית בכל אחד מהחדרים, וגם במקביל לאפשר לבצע הקלטות שמופעלות ומופסקות באמצע השידור ללא הפרעה. בכל אחד מהאולמות שולבו שני מקודדים, וכולם מחוברים באמצעות חיבורי HDMI. הכל מתחבר ליחידת מיקסר Monarch HDX, שיודעת לטפל במקביל בתכנים המוזנים באמצעות HDMI וגם באמצעות SDI עבור אולמות בהם הותקנו מצלמות תואמות.

באמצעות ממשק מבוסס דפדפן

באמצעות ה-API של המערכת, יושב בקר השידורים במשרד ויכול לבחון את השידורים החיים במשך היום, וגם לקבוע מתי להתחיל או לעצור הקלטות, והכל באמצעות ממשק מבוסס דפדפן, תוך שהוא גם מנתב את תזרימי החוצה לשרתי תוכן לפי סוג המידע. בנוסף, ה-API מאפשר ל-CERN להקליט ולשמור הרצאות באחסון המחובר לרשת המקומית. ניתן להוסיף אליה, באמצעות התקן USB, גם הרצאות שתועדו מחוץ לכתלי CERN.

"מקודדי ה-Monarch של מטרוקס עזרו לנו להמשיך להשתפר במשימה שלנו לקדם את הידע באמצעות הקהילה המדעית וכן הציבור הכללי. עברנו תהליך בחירה מעמיק מאוד והמוצרים של מטרוקס עמדו בדרישות הכי נוקשות שלנו במונחים של תצורות ועלו כאחד", אמר מארק דומארקי, מנהל וידאו בכיר במחחלקת ה-IT של CERN שעמד בראש תהליך הבחירה וההטמעה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG