כתבה ראשונה בסדרה

מאת: גידי רחמים, יועץ טכנולוגי תחום רשתות תקשורת ומחשוב

gidir@barak.net.il

ישראל נכנסה למועדון היוקרתי של "רואים אותך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע"

בשנים האחרונות נפוצה מאוד התופעה של התקנת מצלמות ביטחון כמעט בכל קרן רחוב, משרדים, חניונים, כבישים ראשיים ועל כל עץ רענן. אם בעבר הכרנו "יער של אנטנות" על הגגות, הרי שהיום היער הוא "יער של מצלמות".

פשטות ההתקנה, הזמינות ונוחות השימוש, לצד הרצון להגביר את אמצעי האבטחה והפיקוח על כל מה שניתן לראות ולצפות, יצרו תעשיה עולמית של מצלמות אבטחה הנשלטת על ידי מספר מדינות מובילות בתחום: סין, גרמניה ואחרות.

מקובל לחלק את מערך האבטחה באמצעות מצלמות ל- 3 קטגוריות מרכזיות: צילום רכבים הנכנסים לבניין ולחניונים, צילום מרחבים ציבוריים וצילום משרדים.

בקטגוריות אלה קיים מגוון של עשרות דגמים בתצורות שונות ובהתאמה לסביבת העבודה הנדרשת לצילום ואנליטיקה המתבקשת. חשוב להבין כי התאמת סוגי המצלמות וקבלת אפקטיביות נכונה, דורשת קבלת מידע מהלקוח ותכנון על פי מספר מאפיינים בהתאמה נדרשת על פי תצורת האתר כגון : משרדים, מרכז לוגיסטי, שטחים ציבוריים גדולים, מרכזי קניות, מחסנים וכדומה.

מצלמות אבטחה – סוגים ומאפיינים

מצלמות LPR  – License Plate Recognition – למתחמי חניה

מצלמת LPR הינה מצלמה המזהה את מספר הרישוי של הרכב ומאפשרת כניסה מהירה לחניון ללא צורך באמצעי הפעלה אחר. קיימות מצלמות משוכללות המגיעות עם תוכנת ניהול מתקדמת כולנו מכירים את הפתיחה האוטומטית של חניוני הקניונים כשניצלנו את זמן ה"חינם".

מצלמות אלו מותקנות בכניסה למגדלי משרדים / בתי חולים, מרכזי קניות / קניונים, מחסנים גדולים ומרכזים לוגיסטיים. לרוב המצלמות מותקנות ב- 2 נקודות – כניסה ויציאה, זאת על מנת לאפשר זרימת כלי הרכב ללא יצירת עיכובים וניהול של כלי הרכב המורשים להיכנס למתחם. המצלמות מחוברות לבקרה מרכזית אשר צופה ומקליטה כל תנועה של כלי הרב ויכולה לאתר בתוך מספר דקות מספר רכב מתוך מאות ואלפי מכוניות בזמן נתון.

מצלמות אבטחה חוץ / פנים

מקובל להתקין מצלמות אבטחה מסוגים שונים המאפשרות את זיהוי האנשים בכניסה לבניין באזור הלובי או המעליות וליד אזורים רגישים כגון חדרי חשמל, חדרי גז  ודומיהם.

מצלמת צינור (BULLET) – מתאימה בעיקר למצבי חוץ ((OUTDOOR ובמקומות בהם יש דרישת זווית יוצאת קיר. למצלמות מסוג זה רמת רזולוציה גבוהה מאוד המאפשרת להן כושר הפרדה גבוה. ככל שיכולת ההפרדה גבוהה יותר, תתקבל תמונה חדה יותר בהתאם לצורך.

קיימת משמעות גם לצורך בקבלת תמונה איכותית בתנאי תאורה נמוכים או בצילום מתוך לובי הבניין לאזור החיצוני שלו. גם בתחום זה קיים מגוון עצום של סוגים ודגמים בהתאמה מלאה לדרישות.

רואים מכאן / רואים משם – מצלמות אבטחה

המצלמה בנויה בתוך מתקן אנטי ונדלי (ונדליזם), שמספק הגנה מפני כל ניסיון לחבל פיזית במצלמה החיצונית וכמובן מפגעי מזג אויר חום, לחות, אבק וכדומה.

ניתן להתקין מצלמות בטכנולוגיית אינפרא-אדום IR שמספקות מענה גם בתאורה קלושה ביותר. הטכנולוגיה מאפשרת "להאיר" את פני המצלמה, כך שגם בתנאי חושך מוחלט ניתן יהיה לצלם ולזהות אנשים, כלי רכב וכדומה ממרחק של עשרות מטרים ברמת רזולוציה גבוהה מאוד.

מצלמות פנים משרדיות

על מנת לשמור על האיזון הנדרש בין אבטחה לבין תחושת פרטיות ונועם במשרד, מומלץ  להתקין מצלמות "ידידותיות" יותר לסביבה והן הופכות להיות חלק מהנוף המשרדי.

מערכת הקלטה וצפייה

NVR (Network Digital Recorder) הינה יחידת הקלטה בשיטת הקלטה דיגיטאלית. שיטה זו מאפשרת לצפות ולאגור הקלטות מעשרות מצלמות המותקנות בשטח במאגר נתונים עצמאי, לאחסן אותו לעת הצורך ולאפיינו לפי דרישת המשתמש בפועל, בין אם ברמת השימוש "מקרוב" ובין אם ברמת השימוש "מרחוק"- בצפייה דרך האינטרנט.

מצלמות האבטחה מחוברות בכבל ליחידת ההקלטה באמצעותה נעשים הצילום בפועל וכן הצפייה בזמן אמת. הצפייה במה שמראה המצלמה נעשית בעזרת התוכנה של יצרנית יחידת ההקלטה ובכל אחת מהן יכול המשתמש לקבוע במה הוא יצפה בפועל, האם בארבע או שמונה מצלמות בו זמנית או אולי רק באחת. כמו כן, מתאפשרת צפייה אחורנית (פלייבק) לזמן מסוים שבו נמצא הצילום המבוקש.

שימושים עיקריים ביחידות ההקלטה הסטנדרטיות הינם:

  • צפייה בזמן אמת LIVE
  • צפייה בהקלטות PLAY BACK
  • שמירה של תמונות מצולמות בזיכרון פנימי CAPTURE
  • זום תקריב דיגיטאלי DIGITAL ZOOM
  • צפייה מרחוק

קיימים סוגים שונים של יחידות הקלטה וחשוב להגדיר מראש מה הן מטרות המערכת – מה אנחנו רוצים לראות. כמובן שחשוב לבדוק מהן הדרישות ממערכת האבטחה שלנו. בהתאם לכמות המצלמות ונתונים נוספים, ניתן לקבוע את כמות יחידות ה-VNR  הנדרשות וכן את כמות הזיכרון הנדרש בכל יחידה.

רואים מכאן / רואים משם – מצלמות אבטחה

אבטחת מידע

במסגרת תכנון הרשת המשרדית יש לבצע תכנון של רשת המצלמות על תוואי נפרד ולהקצות VLAN  (Virtual Local Area Network) ברשת התקשורת של המשרד שמוגדר מבחינה לוגית כרשת אוטונומית. צורך זה נובע בעיקר בשל האפשרות של חדירה לרשת הארגונית וצפייה במצלמות האבטחה על ידי גורמים לא רצויים.

במקרים רבים עולה דרישה של בעלי החברה לצפות במצלמות מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי. ניתן לבצע זאת על ידי התקנת אפליקציה וצפייה במצלמה הנקודתית שמכסה את האזור בו מבקשים לצפות.

בנושא רוחב פס התקשורת הנדרש באתר עם כמות מצלמות גדולה (מעל 8 מצלמות), מומלץ  לפנות לייעוץ מקצועי או לחברה המתמחה בתחום קווי תקשורת על מנת לבחון את התאמת קו התמסורת הדרוש לצורך צפייה בו זמנית בכמה מצלמות מחוץ לארגון.

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG