עולם ה-AV חווה מספר רכישות משמעותיות בשנה האחרונה ונראה כי השוק מתחיל להצטמצם ויצרני ענק הופכים לחזקים עוד יותר. האם זהו המצב באמת ומה השתנה בעקבות רכישות אלו

הרכישה הבולטת אשר הושלמה השנה הייתה זו של סמסונג את חברת Harman, היקף עסקה בגובה 8 מיליארד דולר. הרכישה התמקדה בעולם האוטומוטיב בדגש על המכונית המחוברת, חטיבה רווחית במיוחד ב-Harman, אולם הרכישה עשתה שינוי משמעותי גם בתחום ה-AV המקצועי והביתי הרחב אותו מציעה Harman. חלק מההשערות דיברו על כך כי סמסונג אינה מרוכזת בחטיבת ה-AV העצומה שברשותה, למרות יתרונותיה הרבים. כשנה לאחר הודעת הרכישה לא נרשם שינוי ניכר בפעילות החברה אולם נמסר כי אנו צפויים להכרזות והפתעות, חלקן יימסרו בזמן תערוכת ISE 2018 אשר תיערך בתחילת פברואר 2018.

רכישה נוספת של חברת ענק על ידי חברת ענק אחרת היא Milestone אשר נרכשה על ידי Legrand בהיקף של כמיליארד דולר. חברת Milestone הדומיננטית בתערוכת ISE, מורכבת אף היא ממספר חברות שנרכשו לאורך השנים. בעקבות הרכישה תהפוך Milestone לחטיבת AV בתוך Legrand ותהנה משילוב בפעילות הרחבה של Legrand וחשיפה לקהל לקוחות גדול.

 

הרכישה השלישית המעניינת היא זו של חברת קרמר את iRule וחברת הבת שלה –ON Controls. iRule וחברת הבת מתמחות בבקרה ושליטה הניתנות להגדרה באופן פשוט וידידותי. החיבור לעולם ה-AV Over IT אשר קרמר מקדמת בשנה האחרונה היה טבעי ביותר. המחשת חיבור זה באה לידי ביטוי על ידי שילוב iRule בקו הפתרונות של קרמר, מה שיאפשר לאנשי ה-IT ליצור את ממשקי השליטה והניהול במוצרי קרמר באמצעות פתרונות iRule ללא סיבוך או צורך בכתיבת קוד מיוחד.

פירות רכישת מותגי על

כמות חברות 'המשנה' אשר נעלמו מהשוק בשלוש הפסקאות הקודמות היא אדירה; לחברת Harman לבדה כ-20 חברות בנות, ל-Milestone כ-5 ואילו iRule מעתה ממוקדת באינטגרציה מול פתרונות קרמר. על פניו נראה כאילו התחום מצטמצם וכי כיוון השוק הוא לחברות ענק ויכולת בחירה מצומצמת בין יצרנים. מניסיון העבר שינויים אלו רק לטובה: את החלל אשר משאירה Harman ימלאו יצרנים חדשים, כנ"ל גם לגבי iRule. בנוסף – קידמה טכנולוגית יוצרת צרכים חדשים אשר נענים על ידי חברות ופיתוחים חדשים, וייתכן כי אלו אף יירכשו בעתיד.
דוגמא טובה לכך היא רכישת
Cisco את חברת Tandberg הנורבגית בתחום הווידאו קונפרנס, מספר שנים לאחר רכישה זו יצאו מספר מפתחים מ-Cisco והקימו חברה חדשה אשר פיתחה פלטפורמת ועידות וירטואלית בשם Acano. הפלטפורמה הייתה כל כך מוצלחת עד שנרכשה על ידי Cisco.

 

קשה לצפות מה יהיה הצעד הענק הבא, אולם ניתן לומר בוודאות כי התחום בצמיחה מתמדת למרות השינויים ואולי אף בזכותם.

שיתוף פעולה ייחודי בין Kramer ו Epson
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG