'רב הנסתר על הגלוי' בעולם הרפואה, ובמיוחד כשעוסקים בפרטים הקטנטנים הקשורים למבנה התאים בגוף. המציאות הווירטואלית עשויה להנגיש את החלקיקים הקטנים הללו למדענים, לרופאים ולסטודנטים ובעתיד גם לקהל הרחב.

אחד הקשיים בעולם הרפואה הוא שאנשי המקצוע מתמודדים עם עולם פנימי שחלק גדול ממנו נשאר בגדר נעלם. רופאים מאבחנים מחלות באמצעות הידע הרב שרכשו בלימודי רפואה ובעזרת הבנת מונחים, כמו; תאים, ריבוזומים ומולקולות. עד כה אפשרה הטכנולוגיה לאנשי הרפואה להשקיף על העולם הנסתר באמצעות סביבות דו-ממדיות ממוחשבות, הסביבות הללו מספקות אומנם מענה כלשהו אבל הוא עדיין חלקי. את הפער נדרשים אנשי המקצוע להשלים מתוך ההבנה, הניסיון והידע האישי שלהם.

גם מטופלים מתקשים לדמיין את ההסבר המפורט שהם מקבלים מהרופאים בנוגע להליך רפואי או לניתוח באזורים פנימיים בגוף.

רפואה ב 3D

סביבת 3D באיברים פנימיים בגוף

מומחים בביולוגיית התא ומהנדסים מתחום המציאות הווירטואלית פועלים בשיתוף פעולה על מנת לייצר סביבה ויזואלית לנתונים רפואיים ומדעיים, וזאת באמצעות יצירת סביבת 3D. התוצאות של המחקר והפיתוח עשויות לאפשר למדענים, לרופאים ולסטודנטים לצאת למסע בתוך הגוף.

עולם המציאות הווירטואלית צפוי לחולל טרנספורמציה בדרך שבה התבוננו עד כה על איברים פנימיים ובעיקר על תאים, ויאפשר חקר שונה ומעמיק בעולם התת תאי. בבדיקות שנערכו נמצא שהאינטראקציה בעזרת משקפי מציאות מדומה ובסביבה 3D מותאמת עזרה לסטודנטים להבין בצורה טובה ומעמיקה יותר את התהליכים שמתרחשים בתוך התאים עצמם. בסופו של דבר, השאיפה היא שבעתיד כל אדם יוכל להשתמש בטכנולוגיה הזאת על בסיס הנתונים הרפואיים שלו.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG