המכשירים לקריאת ספרים אלקטרוניים 'מותחים איברים', ומפתחים יכולות עמידות למים. אבן הבוחן תהיה מידת העומק ומשך הזמן שהמכשיר יוכל לשרוד מתחת לפני המים. לקרוא כל הדרך לשונית האלמוגים

אם גם אתם מאלה ש'בוער להם' בפנים לעבור כבר לחלק הבא בטרילוגיית פנטזיה פופולרית, רוב הסיכויים שגם אתם התמכרתם לחיידק הספרים האלקטרונים. קריאה בכל מצב: ברכבת, בהמתנה לתור ובכל רגע שיש בעצם רגע…

קריאת ספרים מתאפשרת כיום כקובץ מכל סמרטפון וגם ממכשיר ייעודי להצגתם, כמו הקינדל המוכר של חברת אמזון, שהוא מכשיר לקריאת ספרים אלקטרוני. אומנם מדובר במכשיר תצוגה שנחשב כטכנולוגיה צעירה יחסית, אך המוצר נקרא לשיפורים. הבעיות העיקריות הן יכולת גלילת הדפים, בעיה של מסכים בוהקים שמפריעים לקריאה ומשקל רב מדי שמקשה על האחיזה.
לצד הצורך בשיפורים מופיע חידוש מרענן בתחום – מכשיר לקריאת ספרים דיגיטליים אשר עמיד למים.

יש לך שעה לקרוא ספר .. מתחת למים

באתגר עומדות כיום מספר יצרניות נוספות כמו; חברת Kobo עם Aura H2O Edition 2 וגם Kobo Aura One, וחברת Nook עם המוצר Glow light .
אבן הבוחן למכשירים עמידים למים תהיה משך הזמן שבו המכשיר יכול לשהות במים והעומק המקסימלי. מכשירים בתקן 8IPX עמידים למים בעומק של עד שני מטרים ולמשך 60 דקות. לעומתם מכשירים בתקן 67IP עמידים למים בעומק של עד מטר אחד בלבד ולמשך 30 דקות. כאשר לשימוש יום-יומי או לפעולות פשוטות כמו קריאה באמבטיה, הליכה בגשם או לשימוש בישיבה על קו המים יעמדו במשימה שני סוגי המוצרים. מכאן נשאלת השאלה מדוע בכל זאת נדרשת טכנולוגיה מתקדמת יותר.

קריאה למקצוענים

עבור צרכנים שרגילים לצרוך את חומר הקריאה שלהם באופן דיגיטלי, מוצר עמיד למים הוא רק נקודת פתיחה. לקוראים 'מטיבי לכת' דרושים פיתוחים נוספים, שמטרתם לשפר את חווית השימוש, למשל; אור קדמי, מסך בגוון מט שמנטרל בוהק, מרווח גבוה יותר בין טעינה לטעינה, זיכרון רב יותר וכמובן היכולת לנגן צליל.
את המסכים הארוכים והרחבים ביותר מציעות כיום חברת אמזון עם דגם אואזיס 2017 בגודל 7 אינץ', והדגם של קובו one בגודל 7.8 אינץ'.
מבחינת צפיפות פיקסלים בולטים גם כאן המוצרים של אמזון עם צפיפות של PPI 300, ומכשירי הקריאה הדיגיטליים של קובו Aura One ושל חברת נוק GlowLight בצפיפות של 300 PPI.

יש לך שעה לקרוא ספר .. מתחת למים

ודווקא מכשיר הקריאה הדיגיטלי המחודש Kobo Aura One מפתיע בצפיפות פיקסלים הנמוכה ביותר PPI 265. אבל את תואר רזולוציית המסך הגבוהה ביותר בקטגוריה הוא בכל זאת קוטף בנתונים של – 1872 × 1404 px, ומיד אחריו הדגם של Oasis2.
רוב המכשירים מלבד ה- GlowLight של נוק, שהוא גם הזול בקטגוריה, מגיעים בתוספת הטכנולוגיה המורחבת של עמידות למים.
כל הדגמים מציעים תאורה קדמית, אבל רק הדגמים של חברת קובו מציעים שליטה על תאורה כחולה. המכשיר הקל ביותר הוא של אמזון והוא שוקל 36 גרם פחות מהמכשיר הכבד ביותרKobo Aura One 2017. אמזון מציעה בנוסף אופציית אחסון מורחבת של 32 ג'יגה, בלוטוס, אחיזה נוחה במיוחד ומסך ללא ברק, ולכן כנראה Oasis2 הוא גם היקר בקטגוריה עם מחיר התחלתי של $250.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG