אולימפיאקוס פיראוס, מהמועדונים הגדולים ביוון, חגג אליפות – 45 במספר, אך הפעם בלי קהל. על חגיגות האליפות בצל משבר הקורונה והמשבר הלאומי ביקשו במועדון לא לוותר ואף להעביר מסרי תקווה ואופטימיות – בלי להתפשר. הקרנה עצומה המשלבת תלת מימד עברה באצטדיון ומחוצה לו בחסות Projection Studio הלונדוניים.

כדורגל ביוון הוא הבסיס לחיים עבור רבים. במדינה בה המצב הכלכלי מעולם לא היה מזהיר ומאז ומעולם התמודדו עם קשיים ומאבקים הכדורגל היווה הבסיס לתקווה. לא פעם הוא גם היווה הבסיס למחאות פוליטיות וחברתיות, ומועדוני האוהדים ביוון ידועים ברחבי העולם כמועדונים קיצוניים, הנותנים הרגשה ביתית עבור הקבוצה המארחת, והרגשה, בואו נאמר, פחות נעימה לקבוצה המתארחת. עד כדי כך שרבים מהמשחקים ביוון נערכים עם קהל הקבוצה המארחת בלבד, כדי למנוע אלימות בין המחנות. בקיצור, אם היינו מבקשים מהאוהד הממוצע לדמיין את התסריט הגרוע ביותר – זה כנראה היה לראות הקרנה של משחק אליפות של קבוצתו במקום להיות ביציע.

אך הקורונה הגיעה וטרפה את הקלפים, והטכנולוגיה פגשה את הכדורגל גם במדינה שהכי התרחקה מזה עד כה. בדרישה ליצור משהו שייגע באוהדים על אף המרחק מהקבוצה, התגייסו מפיקי אודיו ווידאו מקומיים ופנו לניסיון מ-PROJECTION STUDIO לקיום המופע, שעלה תוך שבועיים בלבד. המפיקים העידו שרק בעזרת ההתייעצות והעזרה מהחברה הבינלאומית התאפשר קיום המופע ברמה הגבוהה ביותר. 

המופע התחלק ל-2 והוצג בתוך האצטדיון ומחוצה לו, וכלל הופעת לייזר, וידאו, תלת מימד, פירוטכניקה וסאונד ברמה הגבוהה ביותר. מסכי LED הוצבו מחוץ לאצטדיון לטובת הקרנת טקס הנפת הגביע, בזמן שבתוך האצטדיון התחולל שאר המופע.

נראה כי הקורונה יוצרת עוד ועוד אפשרויות לעולמות האודיו וידאו לחדור לקהלים שבדרך כלל נשארו בגבולות המוכר ופחות התאפיינו ב'יצירתיות' טכנולוגית. והאמת? בתור אוהד מכבי תל אביב, קצת חבל לי שלא עשו משהו דומה בארץ. אירוע שכזה יכל להעביר את חווית האליפות בצורה קצת יותר קרובה ממסך קטן בבית וטקס ממוצע באצטדיון.

צפו בוידאו של הוידאו – שווה צפייה!

תמונה ראשית - אתר Greece History - greeka

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG