יום שישי , אוקטובר 18 2019
דף הבית | AVerticals | AVIXA – מחברים, מקדמים ויוזמים בתעשיית ה- AV המקצועי

AVIXA – מחברים, מקדמים ויוזמים בתעשיית ה- AV המקצועי

ב-13 בספטמבר שנה שעברה הפכה Infocomm International רשמית ל-AVIXA, זהו השינוי השני מאז 2005, עת הפכו ל-InfoComm אולם המשמעותי יותר. למה ? כי הנטל עליה גדל והיא צריכה לשקף את זה בשמה

על ההיסטוריה של AVIXA כבר כתבנו בעבר, היא ותיקה מאוד בתחום ונמצאת בו מאז שנת 1939, נראה כי המחויבות שלה לתעשייה לא השתנתה ואף התחזקה. אז מה השם AVIXA אומר?

AV – ראשי תיבות של המלים אודיו-ווידאו (Audio-Video), לפי פאמלה טאגרט, ראש מחלקת פיתוח עסקי ב-AVIXA – זו מהות הפעילות שלה. בראש ובראשונה AV ומשם נבנים דברים נוספים.

IX – חוויה משולבת, או באנגלית – Integrated Experience. היצירה הסופית היא סך כל החלקים אותם מהווים ה-AV ואף גדולה מכך. טאגרט משתמשת בדימוי אבני בניין ומשווה את עולם ה-AV כמייצר לבנים ייחודיות המשולבות על ידי חברי הארגון בתכנים, חדרי ישיבות וכל פרויקט בו קיימים רכיבי AV. התוצאה משילוב כל אלו היא תקשורת משופרת, אלמנט בידורי החל מבמות בידור עם תאורה, בתי קולנוע, מייצגים אור-קוליים ועד לחדרי ישיבות, או פשוט משהו שנוצר וגורם לנו להגיד וואו. 

A – איגוד או Association, פאמלה מייחסת למילה איגוד משמעויות מעבר לפירוש המילולי ומוסיפה כי הם מרכז התעשייה לידע בתחום, זרז לגידול בשוק ואחד מיוחד במינו, כזה שאינו בשוק למען הרווח אלא גורם שנוצר לשם קידום התחום ברמת התודעה, ידע מאורגן וסטנדרטיזציה. 

עם הפנים לעתיד

AVIXA מתעתדת להמשיך ולהוות תפקיד מרכזי ופעיל בתעשיית ה-AV המקצועי וכזו שתיקח את הובלת התחום לעתיד. להצהרה הזו נלווים מעשים בפועל מעבר לכנסים, תערוכות ופורומים שונים ברחבי העולם. ארגון כמו ה-GPA – Global Presence Alliance המאגד בו חברות, יועצים, אינטגרטורים – כולם חוברים זה לזה לצורך בניית בסיס ידע ואף חשיבה קדימה. 

בהערה צדדית, הוזמנתי על ידי חברת GPA הישראלית – AVCS לכנס במהלך תערוכת ISE 2018, על מנת להשתתף בפורום שכלל יצרנים, חברות אינטגרציה, לקוחות ויועצים מהתחום. הפורום התמקד בחשיבה עתידית ובה ה-AV הקיים והמדומיין ככלי עבודה עבור דור העתיד. חברי הפורום חולקו בצורה הטרוגנית לחלוטין וחשבו קדימה, לשנת 2030. מעבר להנאה שבחלוקת רעיונות והשראה מאנשים הנמצאים בתפקידים שונים בתעשייה – נוצרה הבנה כי AVIXA מחויבת לתפקיד כמעצבת חשיבה ומובילת דעה בתחום.

נקודה נוספת לזכות AVIXA היא כמות המחקרים הנערכת בשנה. חברת HIS MARKIT אשר נשכרה על ידי AVIXA לצורך מחקרי שוק, יוצרת דוחות שוק מהם ניתן להבין מה קורה בשוק כיום ומה הן ההערכות עד לשנת 2020, כולל טרנדים. מעבר לכך, ניתן לקחת חלק פעיל בעשייה הזו כלקוחות, נותני שירות, מתקינים ויועצים. הקול של כולנו חשוב, לפי AVIXA.

נראה כי מי שדואג ללמוד את המתרחש ואף מתייעץ עם הסביבה לגבי העתיד, יוכל להיערך בהתאם. 

AVIXA גדלה משנה לשנה, המספרים מדברים על 5900 חברים המייצגים 90 אלף אנשים מהתחום מ-90 מדינות, אלו נהנים משירותים שונים המציעה AVIXA, מעבר למה שהוזכר:
– סיוע בהכשרת צוותי עבודה בתחום

– יצירת בידול תחרותי ותקינה בתחום ה-AV

– כלי מחקר השוק

בידול תחרותי מגיע מכיוון הכשרות CTS ועמידה בתקן ה-APEX. ה-CTS היא תעודת הכשרה וכניסה לתחום ה-AV באמצעותה ניתן ללמוד על התחום ברמה הבסיסית באופן המאפשר לבעליה השתלבות ללא תלות בהכשרת יצרן ספציפי. ה-APEX הנו תקן מטעם AVIXA המוענק לאלו העומדים במספר קריטריונים. קבלת תו תקן שכזה מהווה חותמת לטובת המלצות עבור לקוחות המחפשים יועץ או אינטגרטור בתחום ה-AV, באופן מקומי או בינלאומי.

הכשרת צוותי עבודה בתחום ה-AV הינו נושא מאתגר; מצד אחד עומדות חברות האינטגרציה בתחום מול תחרות קשה על פרויקטים, זמני אספקה והסברים ללקוח העומד מולם, על הפתרון אותו הוא עתיד לקבל ומצד שני הן נדרשות לספק כוח עבודה בעל הכשרה גבוהה ולאתר אנשים מקצועיים בתחום. הדינמיות הגבוהה בשוק ה-AV מקשה מאוד על חברות אינטגרציה ליצור בסיס הכשרה אחיד, תקופת הכשרה של עובד כמוה עובד שאינו זמין.
הכשרה רוחבית של עובדים בצורה מסודרת תעניק לחברות האינטגרציה גישה למועמדים אשר עברו הכשרה זהה שתאפשר להם להשתלב בהצלחה בפרויקטים קיימים.

איך משיגים גישה לתכני ההכשרות ? 

און ליין בלינק הזה

הדרכות במתקני הכשרות מאושרי AVIXA

הרשמה להדרכות בזמן תערוכות כדוגמת ISE

אצלכם – באמצעות מדריכים מאושרי AVIXA בשפה האנגלית

פאמלה מוסיפה כי ידע הוא כוח ואמצעי ליצירת כלי עבודה סטנדרטים ולראיה נוכל לראות מספר תרומות להם שותפה AVIXA, כדוגמת: גודל תמונה דו ממדית סטנדרטי, תיוג כבילה, כיסוי שמע אחיד, אימות ביצועים למערכות AV, סמלי שרטוט אחידים ועוד.

החוויה המחברת- האירועים אותם מארגנת AVIXA לאורך השנה מאפשרים קשר מפרה בין לקוחות, ספקים, יצרנים, יועצים. אלו יוצרים שיתוף ידע, יכולות והזדמנויות.