Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום רביעי, דצמבר 3
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית אתגרים, מגמות, מדידה ואיך הטלפון שלכם קשור לשילוט חוצות
    תצוגה

    אתגרים, מגמות, מדידה ואיך הטלפון שלכם קשור לשילוט חוצות

    דותן שובלBy דותן שובל11 בינואר 2024אין תגובות4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    שילוט חוצות כקטגוריה בפלטפורמות הפרסום השונות נחשב למדיום הוותיק בעולם עוד לפני העיתונות, הרדיו והטלוויזיה בני האדם פרסמו מסרים באזורים שונים. עוצמתן הצומחת של פלטפורמות נוספות מחזקת את שילוט החוצות כמדיום משלים וחשוב; כמעט כל מותג, חברה או שירות, החל ממסרים פוליטיים ועד מכירת ביטוח, מחברות ענק עתירות תקציב ועד לעסק קטן ומקומי – כולם עושים שימוש בשלטי חוצות כאשר הם מבינים את עוצמתו. אילון רוסמן, מנכ"ל CTV משתף מעט על התחום, המגמות ועלינו הקהל

    אילון רוסמן, מנכ"ל CTV. תמונה - CTV

    מגמות

    רוסמן: "תחום שילוט החוצות עבר ועדיין עובר התפתחות מדהימה עם השנים. טכנולוגיות וחדשנות איפשרו לשפר את איכות החומרים וההדפסה לצד מסגרות שהפכו מעוצבות ואסתטיות יותר. גם הפורמטים הפכו מגוונים יותר, אם בעבר רוב השלטים היו בפורמט של ריבוע של 3/4 או ⅘, קטגוריות חדשות של לארג' פורמט, קירות, מכוונים, טוטמים ועוד נכנסו וכבשו חלקים משמעותיים".  

    בשנת 1999 חברת CTV, החלוצה בישראל בתחום השילוט הדיגיטלי, הקימה את מסך החוצות המקומי הראשון. עם השנים צמחה החברה וכיום היא שחקנית מובילה בתחום. "CTV הניחה את התשתית הראשונית לקטגוריית שילוט החוצות הדיגיטלי בארץ ואחריה החלו חברות שילוט נוספות, שהיו עד אז חברות שילוט מסורתיות, להיכנס לעולם השילוט הדיגיטלי ולהמיר חלק מהשלטים ה"רגילים" למסכי חוצות.  

    "בחמש שנים האחרונות חלה האצה משמעותית בתחום. כמעט כל חברות השילוט מוכוונות לדיגיטל והתחום נמצא בפריחה לאור המודעות והקצאת חלק מתקציבי הפרסום של החברות השונות לטובת שילוט דיגיטלי. כמובן שיש נהנים נוספים בתוך האירוע כמו הרשויות העירוניות למשל המוציאות מכרזים יעודיים לפעילות שילוט החוצות. 

    כניסת הדיגיטל מתחה את הגבולות של קטגוריית שילוט החוצות, סיבוב קצר בתל אביב, נתיבי איילון, חיפה חוצות המפרץ או אילת יאפשר להבין כיצד הפכו המסכים הדיגיטליים איכותיים יותר , גדולים יותר עם תמיכה בפורמטים ייחודיים כמו טוטם דיגיטלי שהוצב בחוצות המפרץ או אילת, גשרים דיגיטליים כמו בדיזנגוף סנטר ומגדל שלום, מסכים קמורים כמו זה שהותקן על קניון עזריאלי התל אביבי, שתי פאות על קיר ענק בנתיבי איילון ואפילו "טריו" המורכב משלושה מסכי ענק הצמודים האחד לשני ויוצרים יחד מעין קיר דיגיטלי מפוצל. 

    יכולות התצוגה הללו מאפשרות לצוותי הקריאטיב להביא הרבה יותר קונספטים כמו למשל שימוש בתלת מימד ועוד". 

     
    CTV

    אתגרים

    "מסרים מורכבים או קמפיין המלווה במוסיקה המזוהה עם המותג או הדובר/פרזנטור, דורשים פיצוח בתהליך פרסום בשילוט החוצות. אותם מפרסמים שואפים לשמור על קמפיין ה"מקור" שהוא אותו סרטון פרסומות שיעלה בטלוויזיה או בדיגיטל ולעשות את ההתאמות הרלוונטיות החל מהיסודות הגרפיים, הצבעים והפונטים של המותג ועד חלקים מורכבים יותר במהלך. 

    בנוסף קיימים כללים המצריכים פעילות מקדימה, למשל במידה ונעשה שימוש בפרזנטור, הרחבת הפרסום גם לשילוט חוצות דיגיטלי מצריך פעמים רבות אישור . יש פרזנטורים שאינם מוכנים להתנוסס על שלטי חוצות ובמקרה כזה ההסכם מוגבל לשימוש במדיות אחרות כמו טלוויזיה בלבד.

    האתגרים שאנחנו אוהבים ב CTV, קשורים בעיקר למסרים מורכבים הכוללים טקסט המצריך זיקוק ל"שורה התחתונה"; דיוק המשפט, הסלוגן או ההנעה לפעולה "יחברו" את קמפיין החוצות לקמפיין בטלוויזיה או בדיגיטל וכמובן לא יעמיסו את המסר עבור הקהל.

    בשנים האחרונות חברות הפרסום צברו ניסיון רב בבניית קמפיין מודולרי למספר מדיות כבר מתחילת הבריף ובכל ניתן לעשות את ההתאמות מבעוד מועד. לראיה בשנים האחרונות ניתן לראות שקטגוריות חדשות של מפרסמים פוטנציאלים שהיו מוכוונות טלוויזיה רדיו ועיתונות במשך שנים רבות, מצאו את דרכן גם לשילוט החוצות כמו בנקים, חברות ביטוח, חברות תרופות ועוד. מאחר וישראל היא מדינה חמה עם תנועה כבדה בכבישים, לפרסום החוצות יש חשיפה עצומה".

     
    CTV

    מודדים אתכם

    מערכת המדידה הנפוצה לשילוט חוצות בה נעשה שימוש על ידי המפרסמים בישראל היא מערכת המדידה של GSCS. מדובר במערכת המנטרת טלפונים ניידים של אנשים הנמצאים בקרבת השלט, בנקודת ראות אל המסך והיא מספקת נתונים של כמות נחשפים, פילוחים שונים כמו גברים-נשים, טווחי גילאים, איזור מגורים ועוד. אפשר לקבל תשובה לשאלות כמו- מה אחוז החולונים הנחשפים למסך 'חולון', כמה אחוז מהנחשפים למסך חולון מתגוררים בראשל"צ בבת ים ועוד. נכון להיות זהו כלי המדידה היחיד בשילוט חוצות המספק נתונים לדוחות סיכומי קמפיין. 

    מונחים כמו "החזר השקעה" פחות קיים בשיח של המפרסמים, רוכשי המדיה והספקים. המדידה היא על טראפיק כאשר בתחום שילוט החוצות המונחים לוקיישן, טראפיק, צירים עמוסים, פקוקים או מרומזרים הם לב השיח. השילוט "מוכר" נראות ולשילוט החוצות בישראל יש עשרות מיליוני חשיפות ביום". 

     
    שילוט חוצות
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleשינויים בהרגלי הצפייה- ה LG OLED T שקופה, אלחוטית וראשונה בעולם
    Next Article "שנת 2023 היתה שנת עשייה מטורפת שבה המשכנו ביציקת יסודות ובניין קרמר כחברה גלובלית מובילה"
    דותן שובל

    מאמרים אחרונים

    כך השילוט החכם של SpinetiX משנה את פני המפעלים והלוגיסטיקה

    קרא עוד

    ממהפכת הנייר לתצוגות חכמות: סמסונג E-Paper ופלטפורמת VXT מגדירים מחדש את השילוט העסקי

    קרא עוד

    Prime View מציגה את הדור הבא של מסכי ה-110 אינץ’: בהירות של 800 ניט ותמיכה מלאה בעבודה בחללים מוארים

    קרא עוד

    יושבים קרוב? הכירו את הרהיט של EPSON

    קרא עוד

    הפלטפורמה של סמסונג משנה את כללי התצוגה

    קרא עוד

    LG משנה את חוקי המשחק בפרסום דיגיטלי עם פלטפורמת DOOH Ads בענן

    קרא עוד

    עתיד חוויית האירוח על פי פיליפס

    קרא עוד

    Samsung מציגה סדרת מסכים חדשה לשוק המלונאות – HU8000F

    קרא עוד

    תחום השילוט הדיגיטלי לוהט

    קרא עוד

    הכירו את הפתרונות של ATLONA לתחום השילוט הדיגיטלי

    קרא עוד

    של הביוקר – הכירו את מקרן ה-4K של Sharp

    קרא עוד

    ‎Philips Unite LED All-in-One‎: המסכים שיקפיצו את חוויית התצוגה העסקית לשלב הבא

    קרא עוד

    כך סמסונג והמטס הפכו את Citi Field לחוויית ספורט דיגיטלית פורצת דרך

    קרא עוד

    LG 75XF3P: מסך חוץ עוצמתי במיוחד עם נראות מקסימלית גם באור שמש ישיר

    קרא עוד

    הרמן מציגה מקרן מקצועי וקומפקטי המותאם במיוחד לתנאי חוץ

    קרא עוד

    המקרנים של Barco בחוזה מהסרטים

    קרא עוד

    סדרת המסכים החדשה של סמסונג- מקסימום חינוך מינימום IT

    קרא עוד

    ועכשיו לחלק האומנותי: LG Media Art

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.