מימין - עובדי חברת רמט- צילום קורל ג'יבלי כהן. תמונות רחפן קרדיט - רמט

הפרויקט בוצע במקביל לעלייה במאות אחוזים בייצור מיגוניות בעת מלחמה, ובצל גיוסם של רבים ממנהלי קווי הייצור לצו 8.

רמט חברת הבנייה והתעשייה הותיקה בישראל השלימה לאחרונה פרוייקט חוצה ארגון להקמת מערכת ERP מבוססת Priority, פרוייקט אותו ביצעה בשיתוף חברת מידעטק, חברת בת של מטריקס. רמט שמחזיקה בבעולתה מפעל לייצור אלמנטים טרומיים, חטיבת יזמות וחטיבת בנייה, הינה החברה הגדולה ביותר בישראל המייצרת את רוב המבנים הממוגנים. מאז תחילת המלחמה, היקף ייצור פתרונות המיגון והמיגוניות בפרט בישראל עלה במאות אחוזים בשל הדרישה הגוברת בשוק. 

במשך שנים התנהלה רמט עם מערכת אחת לניהול כספים, שלא התאימה להיקפי הפעילות ולגיוון שלה, ועם מערכת אחרת שנתנה תמיכה רק לחלק ממערכי הייצור. תהליכים רבים התנהלו באקסל ובחישובים ידניים. כך נוצרו פערים בין העולם התפעולי לעולם הפיננסי, ויכולת הבקרה הייתה חלקית בלבד, במיוחד היכולת לנתח פערים בין מערכי ייצור. בנוסף, תהליכים ידניים לקחו זמן, הביאו לטעויות ו/או לאובדן ניירת, במעבר של חומרים בין יחידות החברה.

כחלק מאסטרטגיית החברה שכללה כניסה לתחום היזמות והצורך לתמוך בטיפול במאות דיירים בו זמנית, החליטה רמט על הטמעת מערכת ERP, שתהווה one stop shop עבור כלל מערכי החברהתוך הטמעה של תהליכים פנימיים הקושרים בין הצד הפיננסי והניהולי לצד התפעולי ותמיכה בתהליכים ובהתנהלות מול לקוחות תעשייתיים העובדים עם מערכות מתקדמות דוגמת מערכת Priority.

במסגרת יישום מערכת ה- ERP, הוטמעו ברמט מודולים לניהול מחלקות החברה מקצה לקצה, ביניהם: ניהול כספים, לוגיסטיקה, רכש, ייצור, תפ"י, ניהול פרויקטים ומודולים יחודיים שפותחו ע"י מידעטק:  מודול מזמינים ומודול קבלנים – חוזים ובקרה תקציבית,  ומודול משכנת לניהול דיירים. 

כל זאת כאשר במקביל לפרויקט, התמודדה רמט עם גידול רב בעומס העבודה בעקבות הביקוש הגובר למיגוניות ואלמנטי מיגון אחרים בעקבות המצב הביטחוני. רבים מאנשי המפתח ורוב מנהלי קווי הייצור גויסו בצו 8 במהלך הפרוייקט ואלו שנשארו היו תחת עומס עבודה רב ולא יכלו להתפנות לנושא ההטמעה, מה שהביא להקפאת ההטמעה למשך כארבעה חודשים וליישום פתרונות מהירים כדי לתמוך במצב החדש שנוצר.

בתהליך מאוד קצר ומשותף של רמט ומידעטק, הועלה גם מודול המכירות במקביל למלחמת "חרבות ברזל", כדי לתמוך בכמות גדולה של לקוחות, רובם חדשים, שרכשו אלמנטי מיגון שונים בכל הארץ. 

במסגרת הפרויקט הוטמעה המערכת גם במפעל הטרומי אשר מייצר קירות למגורים ותעשייה, קורות לגשרים ומרלו"גים, עמודים, לוח"דים, מיגוניות ומוצרי מיגון אחרים. המפעל שהוא חלק מענף הבנייה, משלב תהליכי ייצור "קלאסיים" ביחד עם ניהול פרויקטים, עבודה מול מזמינים והתנהלות קבלנית האופיינית לענף הבנייה.

המערכת משרתת כ 50 משתמשים. היקף הפרוייקט מוערך בכ- 1.5 מיליון ₪ והוא בוצע במשך כשנה וחצי כולל הקפאה למספר חודשים והתארכות הפרויקט בשל המלחמה.

אמיר שגב , מנהל בקרה תקציבית רמט: "הפרויקט ייצר שפה אחידה בין מערכי החברה השונים ושיפר משמעותית את היכולת של רמט לנהל תהליכים, להתייעל, לבקר את עצמנו, ולהגיב במהירות גדולה יותר לצרכים משתנים.  בימים אילו אנו מטמיעים את מערכת המובייל עבור מנהלים ועובדים שעיקר עבודתם בשטח, ובעתיד הקרוב ניישם מודולים נוספים שימעיטו את השימוש בניירת ויקצרו תהליכי עבודה. 

מידעטק נבחרה לניהול הפרויקט לאור הניסיון והידע שיש לה בתחומי הטמעת מערכות רבות בעולם הייצור, ונסיונה בעולם הבנייה והמפעלים הטרומיים בפרט. הצוות של מידעטק מקצועי ומנוסה, יצירתי, עם הרבה סבלנות ומוכנות לעשות שינויים, וביחד הרגשנו שכולם עובדים כתף אל כתף למען הצלחת הפרויקט."

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק: "מידעטק הביאה עימה לרמט את הנסיון המשולב שצברה ביישום Priority הן במפעלים יצרניים בדגש על מפעלים טרומיים והן בתחום הבניה. הפרויקט בוצע בשילוב מודולי מידעטק מתקדמים בתחום, תוך ייעול תהליכים ומתן פתרונות יצירתיים ואוטומטיים. כל זאת איפשר לרמט לשפר את תהליכי העבודה ולהתייעל כך שתוכל להתמודד עם העלייה בביקוש למוצרי מיגון במלחמה ועם גידול משמעותי בעומס בצורה הטובה ביותר"

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG