מנכ"ל LG Electronics (LG) וויליאם צ'ו ומנהלי החברה המרכזיים הציגו במסיבת עיתונאים לתקשורת הקוריאנית בתערוכת CES בלאס וגאס את האסטרטגיות של LG ליישום "חזון 2030", אותו הגדירה החברה.

וויליאם צ'ו - קרדיט LG

LG זיהתה שלוש נקודות עיקריות העתידות לעצב מחדש את עסקיה ואת חווית הלקוח: חשמול, שירות ודיגיטליזציה. החברה שואפת להתגבר על אתגרים, ובהם אי-ודאות מתמשכת בשוק ובשרשרת האספקה, ולהאיץ את הצמיחה על ידי בניית ארגון בעל ביצועים גבוהים, מוכוון תוצאות עם רוח מנצחת.

"אם 2023 הייתה השנה שבה קבענו את הכיוון לשינויים חדשים, נהפוך את 2024 לשנה שבה אנו באמת מאיצים את השינויים הללו", אמר המנכ"ל צ'ו. "חזון 2030 הוא ההבטחה שלנו לשוק וללקוחותינו, ואנו נשאף כחברה לעמוד בהבטחה זו".

Future Vision 2030הוכרז על ידי המנכ"ל אשתקד, כמטרה ארוכת הטווח של LG להפוך ל'חברת פתרונות חכמים לחיים", שיכולה לחבר ולהרחיב את חווית הלקוח במרחבים שונים, כולל בית, מסחר, ניידות ועולם וירטואלי.

חיזוק תחרותיות באמצעות השקעה

המנכ"ל צ'ו מדבר על "פריצת גבולות" כביטוי מפתח לפילוסופיית הניהול של החברה בשנת 2024. לאחר שכבר הגדירה שלושה תחומי מיקוד לצמיחה עתידית – מודל עסקי נטול חומרה, הרחבת פעילות B2B, ופיתוח עסקים חדשים – תתמקד עתה החברה בשיפור סלי המוצרים שלה. 

LG תמקסם את הפוטנציאל של מנועי הצמיחה העתידיים שלה על ידי הרחבת ההשקעות על בסיס סדרי העדיפויות האסטרטגיים העסקיים אותם הגדירה. ההשקעות השנה יוכפלו בלמעלה מפי שניים, ויעמדו על 8 מיליארד* דולר שיופנו למו"פ ולתחומים קריטיים אחרים לחיזוק כושר התחרות.

עסקי ליבה בעלי צמיחה גבוהה ורווחים גבוהים ייזכו גם הם להשקעה גדולה יותר בשנת 2024. אלה כוללים עסקים B2B כגון רכיבי רכב, מערכות מיזוג אוויר HVAC, מכשירי חשמל מובנים ושילוט דיגיטלי, כמו גם את עסקי פלטפורמת .webOS החברה תמשיך להשקיע בעסקים חדשים, כמו טעינת רכב חשמלי (EV) ורובוטיקה, וכבר הודיעה על תוכניות להשקיע יותר מ-40 מיליארד* דולר עד 2030 כדי למקד את סל המוצרים בצמיחה עסקית איכותית.

החל מהשנה, תחפש LG באופן פעיל הזדמנויות צמיחה לא אורגניות, כגון מיזוגים, רכישות ושותפויות, מעבר לקידום מנועי הצמיחה הפנימיים שלה. החברה תשים דגש על תחומי טכנולוגיה משני-משחק שמוסיפים ערך ללקוח, כמו בינה מלאכותית AI ומציאות מעורבת (MR).

המנכ"ל זיהה את חברת המכירות והשיווק בחו"ל של LG, שזה עתה הוקמה, כנכס בעל ערך לסיוע לחברה "לפרוץ את הגבולות". הארגון החדש כבר ממלא תפקיד חשוב בהצלחתה העולמית של LG, ואחראי לכשני שלישים מסך המכירות של החברה. חברת המכירות והשיווק בחו"ל מיישמת אסטרטגיות מיוחדות הלוקחות בחשבון את המאפיינים הייחודיים של כל אזור ושוק. 

יעדי 'טריפל שבע' לצמיחה, רווח וערך

עם עסקי שירות מבוססי פלטפורמה, עסקי B2B ועסקים חדשים כשלושת מנועי הצמיחה העיקריים שלה שואפת, LG להגיע ליעדה של 'טריפל שבע': קצב צמיחה ממוצע ורווח תפעולי של שבעה אחוזים או יותר, ושיעורי רווח EBITDA של שבעה אחוזים.

בשנה שעברה, למרות ירידה בביקוש בשוק, הציגה החברה ביצועים מרשימים הודות לצמיחת עסקי ה-B2B שלה. במהלך חמש השנים האחרונות, היה שיעור הצמיחה השנתי הממוצע של עסקי ה-B2B של LG על עשרה אחוזים ומעלה, כאשר שיעור הצמיחה השנתי הממוצע של המכירות הכולל הגיע לשמונה אחוזים.

גם חברת פתרונות רכיבי הרכב (VS) התגלתה כמפתח לצמיחה עסקית של LG, והציגה מכירות שנתיות של 8 מיליארד* דולר בשנה העשירית לקיומה. המעבר העולמי לרכב חשמלי צפוי להגביר את הביקוש לחלקים בעלי ערך גבוה, שהם אחד מתחומי ההתמחות של חברת VS.

בהתבסס על שלושת עמודי התווך של המידע והבידור לרכב (IVI), מערכות ההפעלה האלקטרוניות ומנורות הרכב, צפויה חברת VS ליהנות מצמיחה מתמשכת ומהירה. משנת 2024, תתמקד החברה בעיקר באבטחת מערכות רכב מוגדרות תוכנה, הרחבת בסיס הלקוחות המשתמשים ברכיבי EV מתוצרתה, וביסוס מעמדה המוביל בתחום המנורות החכמות לרכב. כדי לעמוד במספר ההולך וגדל של הזמנות חדשות, תשקיע החברה בהגדלת כושר הייצור במרכז אמריקה, דרום אמריקה ואירופה.

עסקי מערכות המיזוג והחימום, HVAC, מהווים חלק חשוב נוסף מתיק  מוצרי ה-B2B של LG, וצומחים במהירות בשווקים מתעוררים כמו אסיה ומרכז ודרום אמריקה. בשווקים מתקדמים, כולל אירופה וצפון אמריקה – בהם קיים ביקוש ער למוצרים יעילים וידידותיים לסביבה – ממשיכה החברה לגלות הזדמנויות חדשות.

LG שואפת למנף בתחום זה את התחרותיות של הרכיבים המתקדמים הטכנולוגית שלה, כגון מנועים ומדחסים, כדי להרחיב את היצע המוצרים שלה. לאחר שהקימה בנובמבר האחרון קונסורציום למחקר מתקדם בתחום משאבות חום באלסקה, ארה"ב, מתכננת החברה לבנות השנה בסיס מו"פ גם באירופה. החברה מתכוונת להרחיב את עסקיה תוך הצגת מוצרי מיזוג אוויר ייחודיים, כגון מערכת טיפול באוויר מחוץ לבית.

מתוך הכרה לפיה חברות B2B מושפעות פחות ישירות מתנודתיות הכלכלה מאשר חברות המתמקדות במכירה לצרכנים סופיים בלבד, מחזקת LG באופן אקטיבי את עסקי ה-B2B שלה כאמצעי לשמירה על יציבות מכירות ורווח. החברה הכריזה על תוכניות להרחבת עסקי ה-B2B שלה, והיא מבקשת להכפיל פי שניים את היקף המכירות, ליותר מ-32 מיליארד* דולר עד 2030 – באמצעות השקת מגוון פתרונות חדשים עם ערך מוסף.

LG תאיץ את ההתפתחות המודל העסקי הכולל שלה, תוך כניסה לתחומים שאינם חומרה, כגון תוכן, שירותים ומנויים, שיאפשרו להשלים את חברות המכשירים הביתיים והטלוויזיות הקיימות שלה. מינוף מאות מיליוני מוצרי LG שכבר נמצאים בשימוש ברחבי העולם כ"פלטפורמות", צפוי לייצר מכירות ורווחים מתמשכים.

ברוח זאת, חברת הבידור הביתי (HE) של LG שואפת להפוך לחברת פלטפורמות מדיה ובידור ולהאיץ את צמיחת עסקי פלטפורמת webOS. חברת HE מחזקת את עסקי הפלטפורמות שלה על ידי הרחבת הסביבה האקולוגית של webOS כדי שתכלול גם מסכי מחשב חכמים, מערכות בידור ומידע לרכב ויצרניות טלוויזיה אחרות. LG מצפה שעסקי פלטפורמת webOS יהפכו לאחד ממנועי הצמיחה הפוטנציאליים ביותר בעתיד הקרוב.

חברת מכשירי חשמל ופתרונות מיזוג אוויר ביתי (H&A), שהצלחתה ממלאת תפקיד מרכזי בתמיכה בשינוי הכלל-ארגוני של LG, מפתחת גם קו פתרונות בית חכם המשלב שירותים ומנויים. 

עסקי המנויים, הכוללים שירותים 'יום-יומיים' המשלימים את מכשירי החשמל הביתיים של LG, גדלו בקצב מהיר בדרום קוריאה. ההתרחבות לחו"ל של עסקי המנויים נמצאת בעיצומה, ומתחילה בשווקים אסטרטגיים באסיה.

האחוז מכלל המכירות של LG המגיע ממכירות שאינן של חומרה – כמו עסקי התוכן והשירותים המבוססים על פלטפורמת webOS, ועסקי המנויים למכשירי חשמל ביתיים – גדל בחמש השנים האחרונות בלמעלה מפי שניים.

בנוסף, LG תקדם באגרסיביות מסחור של נכסים בלתי מוחשיים, כמו הפטנטים שלה בתחומי טכנולוגיה קריטיים לרבות תקשורת, מדיה, ניידות וקישוריות IoT. תהליך הארגון מחדש של החברה כלל גם הקמת גופים עסקיים שנועדו למסחר את הידע אותו צברה החברה בבניית מפעלים חכמים.

זרוע השקעות החדשנות LG NOVA תגדיל את קרן קידום הסטארט-אפים שלה ליותר מ-100 מיליון דולר עד סוף 2024, מה שיאפשר לחברה לסייע בגילוי טכנולוגיות ופתרונות חדשים להנעת חדשנות עתידית, ולהוביל מגזרים עסקיים חדשים.

יחידת מערכות הטעינה לרכב חשמלי של LG שהוקמה לאחרונה מציעה כבר יחידות טעינה ופתרונות בקרה מתקדמים, יכולות אבחון ושירות מרחוק, כמו גם אבחון סוללות רכב – והכל על בסיס תשתיות ייצור מבוססות וגופי שיווק ומכירות בפריסה עולמית. לצורך כניסה לשוק בצפון אמריקה, החברה השלימה בניית קו ייצור מטענים בפורט וורת', טקסס.

בתחום הבריאות הדיגיטלית, מרחיבה LG את פעילות הרפואה הטלפונית שלה בשיתוף עם Amwell. החברה תבחן כדאיות הצעת שירותים בתחומים כמו מניעה, אבחון, ניהול והחלמה. בתחום עסקי מבטיח נוסף, מציאות מדומה, נערכת החברה למסחור של מכשירים ייעודיים מתוצרתה. בסוף 2023 הקימה LG יחידה עסקית ייעודית המתמקדת בתחום הזה, והיא ממשיכה לשתף פעולה בפתרונות מציאות רבודה עם שותפים טכנולוגיים שונים.

מנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO) של החברה, המוביל פיתוח טכנולוגיות עתידיות, מכין תוכניות מו"פ אינטנסיביות לחיזוק התחרותיות העסקית וקידום טכנולוגיות ליבה חדשות. ה-CTO מתמקד בשמונה תחומי טכנולוגיה: תוכנה, מערכת על שבב, AI, רובוטיקה, חומרים ורכיבים, תקנים, מחשוב הדור הבא וסביבת ענן נתונים.

 

שינוי דיגיטלי באמצעות שיטות מבוססות נתונים והשקעה במערכות ERP מהדור הבא

תהליך טרנספורמציה דיגיטלית (DX) אליו נכנסה LG מיועד ספק ללקוחות חוויות ראשונות מסוגן, ייחודיות וחדשות (או בראשי התיבות האנגליים שנבחרו לנושא F.U.N. – First, Unique and New ). כל זאת, תוך שיפור נוסף במערכת הניהול הממוקדת בלקוח.

החברה מבצעת השקעות בקנה מידה גדול כדי לקדם טרנספורמציה דיגיטלית לכל רוחב הארגון. בין השאר, היא בונה ומיישמת את הדור הבא של מערכות ניהול משאבים כלל-ארגוני, N-ERP, המיועד לשלב ולקשר בצורה חלקה את התהליכים והמערכות העסקיים של החברה. Intellytics Customer 360, פלטפורמת נתוני לקוחות המאפשרת ניהול משולב של נתונים שנאספו מנקודות מגע מגוונות של לקוחות, תושק ברחבי העולם החל מהשנה.

מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית של LG נפרשים מחדשנות חווית הלקוח ועד לשיפור יעילות שרשרת הערך; מרכש וייצור ועד משלוח ומכירות. אשתקד, הניב הפעלת המהלכים הלאה לאורך כל שרשרת ערך, שיפור ישיר בפריון בשווי של יותר מ-240 מיליון* דולר.
* Exchange rate: KRW 1,250 per USD.

 

להפיץ את הערכים והפילוסופיה של 'החיים הטובים'

בשיחותיו עם עובדים, המנכ"ל צ'ו מרבה לצטט את חוקר הניהול האמריקאי הידוע, פיטר דרוקר: "תרבות ארגונית אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר". בשיחה פתוחה עם העובדים בדצמבר האחרון, התווה צ'ו את חזון החברה לשנת 2024, הכולל הפיכה לארגון בעל ביצועים גבוהים. 

במסגרת הבטחת המותג של Life's Good, תשיק LG השנה מגוון פעילויות מיתוג משולבות, המתפרשות על פני שיווק, אחריות חברתית-תאגידית ואיכות הסביבה.

החידושים האחרונים של LG מוצגים בדוכן החברה בתערוכת CES (#16008, מרכז הכנסים של לאס וגאס) בין התאריכים 9-12 בינואר. מידע נוסף על מוצרי LG שנחשפו ב-CES 2024, זמין בערכת העיתונות של CES 2024.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG