מדובר בשינוי אסטרטגי במבנה הארגוני של החברה במטרה להגביר את הסינרגיה ולהניע צמיחה בתחומי עסקים מרכזיים
חברת LG Electronics (LG) הודיעה היום על סדרת שינויים ארגוניים ומינויים בכירים, בעקבות אישור דירקטוריון החברה. ארגון מחדש זה נועד להאיץ את האסטרטגיה לטווח הקצר והארוך של החברה, "חזון העתיד 2030", על ידי הגברת הסינרגיה בין מחלקות החברה וחידוש פורטפוליו העסקים שלה.
הארגון מחדש מתמקד בארגון מחדש של יחידות הפעילות העסקית של LG במטרה למקסם את הפוטנציאל של עסקים קיימים, לחזק את פעילויות השירותים המבוססות על פלטפורמות, להאיץ יוזמות B2B ולבסס מנועי צמיחה חדשים בתחומים מבטיחים. שינויים אלו נועדו לשפר את היעילות באמצעות בחירה אסטרטגית של יכולות, לייצר סינרגיה גדולה יותר בין עסקים ולחזק את התחרותיות העתידית.
כדי להוביל את השינוי, LG מינתה אנשי מקצוע מנוסים בעלי מומחיות יוצאת דופן, תוך הדגשה על שיפור התחרותיות ארוכת הטווח של החברה באמצעות פיתוח ארגונים בעלי ביצועים גבוהים.
שינויים מרכזיים במבנה העסקי
יוקם תאגיד חדש שיחזק את צמיחת עסקי החימום, האוורור והמיזוג (HVAC), שהוא חלק מרכזי מאסטרטגיית ההאצה של LG בתחום ה B2B . חברת המכירות והשיווק הבינלאומית תהפוך למרכז השליטה של פעילות הB2B העולמית. בנוסף, תחומי הפעילות הקשורים לתצוגה – כולל טלוויזיות, מסכים ושילוט דיגיטלי – יאוחדו כדי לעודד סינרגיות ולהרחיב את העסקים המבוססים על פלטפורמות שירות. מנועי צמיחה חדשים ימוקמו מחדש בחברות שבהן יש להם קשר עסקי גדול יותר, כדי להבטיח תמיכה יציבה וליצור סינרגיות בין תחומי העסק השונים.
כל ארבעת החברות יוסיפו את המילה "פתרונות" לשמם, כדי לשקף את ההתפתחות של LG כ"ספקית פתרונות חיים חכמים" שמחברים ומעצימים את חוויות הלקוחות במגוון סביבות, כולל בתים, חללים מסחריים, ניידות ופלטפורמות וירטואליות.
ארגון מחדש של חברות
- חברת פתרונות מכשירי הבית (HS) :
חברת ה- H&A תשנה את שמה ל-HS (פתרונות מכשירי הבית) כדי ליישר קו עם חזונה של LG: "בית ללא עבודה, שמייצר זמן איכות". המרכז העסקי של הפלטפורמות – האחראי על תכנון, פיתוח ותפעול של LG ThinQ, יועבר ישירות תחת .HS שינוי אסטרטגי זה נועד להפוך את HS למובילה בפתרונות AI במגוון מרחבים, כולל בתים, אזורים מסחריים ורכבים. בנוסף חברת HS, תשלב את חטיבת הרובוטים העסקיים של BS כדי לשלב טכנולוגיות רובוטיות במוצרי הבית. לי ג'יי-צ'ול ימשיך לנהל את חברתHS .
- חברת פתרונות בידור מדיה (MS):
חברת HE תשנה את שמה ל- MS (פתרונות מדיה) כדי להתאים למטרתה להפוך לפלטפורמת בידור ומדיה מובילה. היא תשלב את עסקי התצוגה והטכנולוגיה של BS עם עסקי הטלוויזיות שלה, כדי ליצור סינרגיות בין חומרה לפלטפורמות. פארק היון-סיי ימשיך לנהל את MS ויוביל אותה להפוך לפלטפורמה כוללת למדיה ובידור.
חברת MS תרחיב את תחומי העיסוק של השירותים מבוססי הפלטפורמות באמצעות הרחבת השימוש במערכת ההפעלה webOS שכעת תשמש לא רק בטלוויזיות חכמות אלא גם במסכים, שילוט ומערכות מידע לרכב.
- חברת פתרונות רכב (VS):
חברת רכיבי הרכב תבהיר את שמה לחברת פתרונות רכב (VS) עם מיקוד במתן פתרונות חדשניים לכל שרשרת הערך בתעשיית הרכב. החברה תישאר בניהולו של יאון סוק-היון.
- חברת פתרונות סביבתיים (ES) :
החברה הוקמה לאחרונה, עסקי ה- HVAC היה חלק מחברת A&H ותרם משמעותית לצמיחה של ה- B2B ב- LG, כעת חברת ES תנהל את תחום ה- HVAC באופן עצמאי, מתוך הבנה שמבנה עצמאי יאפשר מקסום תחרותיות וצמיחה עתידית. החברה תיקח גם אחריות על תחום טעינת הרכבים החשמליים ותוביל צמיחה בתחום הטכנולוגיה הירוקה כחלק ממנועי הצמיחה העתידיים של LG. לי ג'יי-סונג ינהל את החברה החדשה.
בהתחשב באופי המבוסס פרויקטים של עסקי ה-HVAC ובמאפיינים הייחודיים של השוק, LG קבעה כי הפעלת התחום הזה כחברה עצמאית תאפשר למקסם את התחרותיות העתידית ואת הפוטנציאל לצמיחה. עם הקמת חברת ES , שואפת LG למצב את עצמה כמובילה עולמית בפתרונות אוויר מקיפים.
בנוסף, חברת ה- ES תיקח על עצמה את האחריות לעסקי טעינת הרכבים החשמליים מחברת ה-BS ותמלא תפקיד מרכזי בקידום צמיחה בתחום ה B2B בתוך מגזר הטכנולוגיה הירוקה, שהוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים לעתיד שלLG .
במקביל, כדי לשפר את התחרותיות של פעילויות ה-B2B הבינלאומיות, LG תקים חטיבה לשיפור יכולות הB2B תחת חברת המכירות והשיווק הבינלאומית.
משרד האחראי על אסטרטגיית החברה (CSO) , המשמש כ"מגדל הפיקוח" האסטרטגי של LG לעתיד, יפקח גם על האצת יישומי AI ויגיב להתפתחויות גלובליות בתחום זה. המשרד הדיגיטלי הראשי, שהיה אחראי בעבר לטרנספורמציה דיגיטלית, יעבור ארגון מחדש ויהפוך למרכז DX שיועבר ישירות תחת ה-CSO. מרכז DX יתמקד בשיפור ביצועים עסקיים באמצעות טכנולוגיות AI מייצרות ויובל על ידי צ'ו ג'ונג-בום.
המינויים הבכירים מדגישים את בחירתה של חברת LG בכישרונות מגוונים בעלי מומחיות מוכחת במכירות, שירותים ומחקר ופיתוח. יונג פיל-וון, שמכהן כיום כמנהל קבוצת המכירות והשיווק הבינלאומית של תחום הטלוויזיות, מונה לנציג אזור MEA בזכות ניסיונו הרב בניהול מכירות בינלאומיות והבנתו העמוקה את שווקי המזרח התיכון ואפריקה. בנוסף, קים ג'ונג-הו, קים יו-סון וצ'וי ג'ונג-וון, שמנהלים את הסניפים בערב הסעודית, פולין ומלזיה בהתאמה, קודמו לתפקידים בכירים כהוקרה על תרומתם המשמעותית לצמיחת העסקים.
כל המינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בדצמבר, כאשר הקידומים ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר.