מהארקייד והמציאות המדומה (VR) של שנות התשעים – אל מרכזי המבקרים

, מהארקייד והמציאות המדומה (VR) של שנות התשעים – אל מרכזי המבקרים, AVmaster מגזין המולטימדיה
Street Fighter of the 90's

שנות השמונים והתשעים היו עידן הזהב לכל הגיימרים בזמנו. באותה התקופה ידעת לאן ללכת כדי לשחק, רק שלא ידעת כמה זה יעלה לך בדיוק, או מתי זה ייגמר. החל מפקמן, Space Invaders, Street Fighter או Killer Instinct – זה היה המקום להיות בו. עם הזמן התעצמו מעגלי ההפצה של הקונסולות הביתיות (נינטנדו, סוני ומייקרוסופט) וכבשו את השוק עד כדי החלפה מלאה של אולמות המשחקים כאשר כיום ניתן לראות מקומות בודדים ביותר המחזיקים מכונות משחק.

במקביל, בשנות התשעים, חווינו לראשונה את המציאות המדומה. זו הייתה תקופה של "עלייה לרגל" לדיזינגוף סנטר, שם היו ממוקמות מכונות ענק למציאות מדומה ("מכסח הדשא" של סטיבן קינג בקולנוע עם ג'ף פאהי ימחיש טוב איך זה נראה), היינו משלמים 50 שקלים עבור עשר דקות של חבישת קסדות גדולות וכבדות עם גרפיקה בינונית ובחילה שלא עברה (לפחות אצלי). בכל מקרה גם שיגעון זה נעלם ונראה כי לתמיד.

נחזור לימינו: בשלוש שנים האחרונות החלו חברות הסלולר, במקביל ליצרניות אחרות, לפתח פתרונות מציאות מדומה אשר יהיו קלים יותר להטמעה, איכותיים יותר לשימוש ובעיקר – משתלמים יותר. קחו לדוגמא את ה-Gear VR של סמסונג או ה-Oculus. עיקר הבעיה כיום היא התכנים אולם נראה כי חברות התוכן מוצאות עוד ועוד דרכים לשווק את השימוש במקביל ליצירת מודל כלכלי כדאי למשתמש ולחברות התוכן.

אז איך יגרמו לנו החברות השונות להכניס את המציאות המדומה לחיינו? על ידי הרחבת חווית המשתמש ויצירת מרחבים חדשים למבקרים. במוזיאון השעווה "מאדאם טוסו" הושקה לאחרונה אטרקציה ייחודית בסגנון "מכסחי השדים": מבקרים מקבלים משקפי VR, רובה לייזר ל"ציד רוחות" וחליפה להעצמת החוויה, ויוצאים לסיבוב מיוחד ברחבי המוזיאון. שם הם יתקשרו זה עם זה, יקבלו חיווי על מצב השחקנים האחרים ובעיקר יכסחו רוחות רפאים. עלות כרטיס משולב – למעלה מ-50 דולר אולם לפי אורך התורים נראה כי החוויה משתלמת למבקרים.

 

בתערוכת Game In אשר התקיימה בגני התערוכה בחול המועד סוכות היה ניתן לשחק בגרסה איכותית של משחק בסגנון Space Invaders כאשר המשתמשים חבשו קסדות מיוחדות וצוידו בזוג אקדחים על מנת ליירט איומים שונים. הקהל אשר בינתיים נעמד בתורים הארוכים,  קיבל הצצה על גבי המסכים הפרוסים אשר הציגו מה שהשחקן רואה זאת בנוסף לעמדות ירי על יוני חרס ועוד אטרקציות נוספות. הפעם חווית ה-VR הרגישה הרבה יותר בשלה.

כאמור, ניתן לשלב VR  בו מוטמע איתור מקום במרכזי מבקרים שונים בו יצוצו דמויות אינטראקטיביות המדריכות את המבקרים, אלו יוכלו להחליף או לסייע לאותו מדריך הנאבק על תשומת לב המבקרים אשר בדרך כלל שקועים בסמארטפונים ולא בו. אותן דמויות תוכלנה להיות קשורות למיצג ספציפי או ללות את המבקרים לאורך כל הסיור.

השימוש ביתרונות ה-VR באולימפיאדה האחרונה

 

הטמעת VR במוזיאון Dali – המבקרים נכנסים אל תוך היצירות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
מערכת AvMaster

מערכת AvMaster

הצטרפו אלינו ותקבלו מאמרים כתבות וראיונות איכותיים, שיעזרו לכם להשאר בחזית טכנולוגיית הAV. מבט מעמיק לפתרונות, למוצרים ולשחקניות בתחומים אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מכלי העבודה ההכרחיים בכל עסק/ארגון.

כל המאמרים
אולי יעניין אותך גם
AVCOM

סאונד היקפי ממוקד במיוחד

בתערוכת ISE 2022, הציגה חברת סוני את סדרת ה SLS-1A – רמקולים שנועדו לספק מענה להשמעה באלומה צרה למימושים כגון קירות LED ומקרנים. ה-SLS-1A מצטרף למשפחת התצוגות

לכתבה »
AVCOM

על זה נאמר Crystal Clear

אנחנו פוגשים את ניקוס אלקסידיס (Nikos Alexiadis) בביתן סוני בתערוכת ISE 2022 כשמאחוריו מחזה שובה עין: תצוגות תכלית של החברה על גבי מסכי LED בגדלים

לכתבה »

עוד כתבות

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה מוצלחת באמת?

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל