יום שישי , יולי 3 2020

לנובו ו- Logitech משיקות את אסטרטגית העבודה החכמה ואת שיתוף הפעולה הגלובלי ביניהן

תמונה ראשית - לנובו

לנובו, מובילת שוק המחשוב ו-Logitech, יצרנית הציוד הגדולה והמובילה בעולם, השיקו היום באירוע עיתונאים משותף את שיתוף הפעולה ביניהן שנועד לספק מענה וכלים מתקדמים לסביבת העבודה המשתנה והדינמית, בעידן הדיגיטלי. עוד הוצגו באירוע שורה של מוצרים ופתרונות חדשים המותאמים לשינויים בשוק העבודה, מגמות וטרנדים בתחום העבודה וממצאים מסקר שערכה לנובו בחודשים האחרונים סביב הגידול העצום בעבודה מהבית (WFH).

תמונה - לנובו

במסגרת שיתוף הפעולה בין Logitech ולנובו יציעו שתי החברות, באמצעות המפיצה הרשמית בישראל – חברת בנדא, מגוון פתרונות ווידאו מתקדמים לעסקים בכל הגדלים, במטרה ליצור סביבת עבודה מתקדמת טכנולוגית וגמישה הרבה יותר. שיתוף הפעולה בין החברות לא מתחיל ונגמר בתחום פתרונות הקצה אלא כולל שיתוף פעולה גלובאלי, שבמרכזו עומדת גם עבודת R&D משותפת. 

איתי שוויפל, מנהל פעילות Logitech ישראל: "אנחנו תמיד מחפשים אחר דרכים חדשניות ויצירתיות שיסייעו לארגונים לעבוד, לשתף מידע ולצמוח. החזון שלנו הוא ליצור את סביבת העבודה הטובה ביותר שניתן לספק בעידן הדיגיטלי ומכאן כי שיתוף הפעולה הגלובלי שלנו עם לנובו הוא טבעי ובעל ערך מוסף עבור משתמשי הקצה שלנו." 

"העולם משתנה, ואנחנו נדרשים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה" אומר רונן אלבוים, מנהל שותפים עסקיים, לנובו ישראל. "לנובו הקימה חטיבה ייעודית שמטרתה לטפל בכל הקשור לעבודה חכמה, ולשילוב בין חומרה, תוכנה ושירותים. אנחנו גאים להשיק בישראל את שיתוף הפעולה הפורה עם Logitech ואת סל הפתרונות שלנו, שהיום יש להם דרישה גוברת והולכת בשל סביבת העבודה המאתגרת".  

 
תמונה - לנובו

עבודה גמישה

סביבת העבודה נמצאת בהתפתחות מתמדת, והחודשים האחרונים של עבודה מהבית הובילו חברות לבחון דרכים ליצור סוגים חדשים של עבודה כדי לאפשר לעובדיהם סגנונות עבודה שונים. בחודשים האחרונים נאלצו ארגונים להתמודד עם מספר גדל והולך של אתגרים בהיבטי פרטיות, פרודוקטיביות ועבודת צוות. הצורך בסביבת עבודה דינמית וגמישה ובעבודה מול קולגות, שותפים או לקוחות שיושבים במקומות מרוחקים, או העובדה שיש היום לעובדים שליטה רבה יותר בלוחות הזמנים שלהם, הוביל ארגונים לבחון מחדש את אסטרטגיית העבודה שלהם ואת מערכות התקשורת העסקית, החומרה והתוכנה שתומכים בה.

הצורך בפתרונות המאפשרים עבודה גמישה לא נובע רק מכך שזוהי הנורמה החדשה. בהמשך, זה עשוי לעזור לארגונים למשוך כישרונות וגם לשמור עליהם, ולשחרר את יצירתיות העובדים. הפתרונות כוללים  חומרה, תוכנה ושירותים חכמים. באירוע הציגה לנובו סל מוצרים חכמים, תחת השם ThinkSmart Office, הכולל תחנות עבודה זעירות ופתרונות תקשורת מודולריים.

תמונה - לנובו

בין הפתרונות שהוצגו בולטים מוצרים כמו ThinkSmart HUB 500, המאפשר לקבוצות קטנות של עובדים לבצע פגישות במרחבי היוועדות ייעודיים או ThinkSmart View – התקן מבוסס מסך מגע לביצוע שיחות וועידה באודיו או וידאו באמצעות Teams. ThinkSmart View תוכנן גם לעבוד בסביבות חוץ-משרדיות, ועיצובו הידידותי למשתמש מאפשר עבודה גם בסביבה של מספר עובדים והוא גם יכול להשתלב היטב במשרד ביתי. 

הפתרונות שהציגה לנובו מסייעים לעבודה גמישה אולם גם מספקים גם כמה ערכים נוספים כמו עיצוב, חסכון בחשמל והעובדה שמדובר במוצרים קטנים במיוחד שאינם תופסים מקום רב במרחב. אחד האביזרים המסקרנים הוא מחשב קטן ממדים וחזק ממשפחת ה-Tiny המהווה חלופה לתחנת עבודה רגילה. זוהי תחנת עבודה זעירה שאינה תופסת מקום רב במרחב ומספקת גם חסכון ניכר בצריכת חשמל. בשל גודלה הזעיר ניתן גם לתלות אותה מאחורי מסך המחשב.

על ניהול התקני ThinkSmart אחראית תוכנת ThinkSmart Manager החדשה, שבעזרתה יכולות מחלקות ה-IT הארגוניות לעקוב, לנהל, להגדיר, לעדכן ולפתור מרחוק בעיות בהתקני ה-ThinkSmart מתוך פלטפורמת ניהול אחודה. לוח מעקב אחד מספק סטטוסים בזמן אמת, והוא יכול ליצור דוחות לגבי נושאים ומגמות שימוש שעוזרים לשפר ולמטב את יעילות הפתרונות של המשרד החכם.

 
תמונה - לנובו

עבודה מהבית

במהלך חודשי הסגר ברחבי העולם ביצעה לנובו מחקר ענק בקרב יותר מ-20,000 עובדים מכ-10 מדינות שבחן את השינויים שחולל הסגר שנכפה על עובדים בכל העולם. 63% מהנשאלים ציינו כי הם מרגישים פרודוקטיביים יותר כאשר הם עובדים מהבית בהשוואה לעבודה מהמשרד, 85% כי חשו יותר בנוח לעבוד מהבית בהשוואה למקום העבודה ו-52% מהנשאלים העידו כי בכוונתם לעבוד יותר מהבית גם כאשר יוסרו המגבלות על יציאה לעבודה. 

70% ציינו כי הצטיידו במוצרים טכנולוגים חדשים שיאפשרו להם לעבוד מהבית. מתוכם, 61% העידו כי מעסיקיהם שילמו באופן מלא על הרכישות הטכנולוגיות, בעוד ש-39% נאלצו לשלם על הרכישות החדשות באופן חלקי או מלא. 273 דולר היה הסכום הממוצע שהוציא עובד מהבית על ההצטיידות הטכנולוגית החדשה בזמן הסגר, כשהבזבזנים הגדולים ביותר היו העובדים הגרמנים עם הוצאה של 381 דולר.