תערוכת ISE נחשבת כתערוכת ה-Pro AV המרכזית ואחריה, בפער ניכר – אינפוקום, אשר לרוב מיועדת לקהל הצפון אמריקאי. אינפוקום מתרחשת כל שנה בין שני אתרים שונים: לאס וגאס ואורלנדו, השנה הייתה אמורה להיערך בלאס וגאס. ואז הגיעה הקורונה. 

גארי קיי (תמונה - אתר rAVe-pubs)

את ניצניה הראשונים ראינו כבר בפברואר השנה בתערוכת ISE, כאשר מספר מציגים ביטלו את הופעתם, הבנו שמשהו הולך להשתנות. ב-AVIXA הבינו את זה גם כן ונערכו להסבת תערוכות לעולם הוירטואלי. כיצד מתורגם תחום הבנוי על חוויה תפיסתית לעולם הוירטואלי ? כיצד שומרים על חווית AV יעילה בעידן החדש ?

לשם כך, ערכנו ראיון עם לא אחר מאשר גארי קיי (Gary Kayye), מו"ל rAVe Pubs, אשר הבין את הכיוון אליו פונה התעשיה ונערך בהתאם. ראיון מרתק עם אדם מיוחד ובעל חזון.

למרות הסימנים שהופיעו כבר בתערוכת ISE בצורת יצרנים ומבקרים שביטלו הגעתם, עדיין הייתה תקווה כי תערוכת אינפוקום תקרום עור וגידים בכל זאת, מהן ההשפעות שחזית במעבר לתערוכות AV וירטואליות?

"ובכן, כפי שאתם כבר יודעים, סוכנות rAVe, בשיתוף עם Zoom – החלו בהקמת פלטפורמת אירועים וירטואלית לה קראנו LAVNCH – https://theraveagency.com/lavnch. זאת מאחר וזיהינו מגמה למעבר לאירועים וירטואלים כבר בשנת 2018. ידענו כי האנשים רצו יותר גישה למידע בנוסף להזדמנויות לראות במוצרים חדשים המושקים אחת לשנה. ולכן, חברנו ל-Zoom והקמנו את פלטפורמת LAVNCH. לא חשבנו עליה כמחליפה לכנסים ואירועים ואז הקורונה הגיעה, מאז, הפלטפורמה שיצרנו שימשה אותנו מספר פעמים להחליף כנסים ואירועים בהם נדרשת הגעה פיזית. למעשה, כבר השבוע ערכנו את שבוע ה-LAVNCH – https://theraveagency.com/lavnch-week לו נרשמו למעלה מ-10,000 משתתפים !"

סוכנות rAVe סיקרה במשך שנים כנסים ואירועים שונים, עשרות צוותי צילום וכתבים כיתתו רגליים והביאו חדשות וחידושים ממציגים. איך מסקרים אירוע וירטואלי ?

"את אינפוקום Connected סיקרנו באמצעות שלושה כתבים ששידרו בזמן אמת. למעשה, בנינו מיקרו אתר שלם עבור התערוכה – בדיוק באותה צורה שעשינו עבור תערוכות אינפוקום ו-ISE. באתר תוכלו למצוא את כל סרטוני הווידאו שהיו באינפוקום Connected, הקישור נמצא כאן: www.ravepubs.com/infocomm2020/"

נקפוץ שנה לעתיד (משהו שגארי עושה בקלות), הקורונה עזבה אותנו ואנחנו חוזרים לשגרה ובה תערוכות ואירועים חיים, מה קורה לאותן תערוכות וירטואליות ? איך הן משתלבות עם התערוכות והכנסים "הרגילים"? האם מדובר באירועים חופפים, נבדלים, ואיך הם ישפיעו על כמות המבקרים ?

גארי מבריק בתשובה מהירה, נראה שהדבר ברור לו מאוד: "אני רואה את אותם אירועים כאירועים רבודים, לא מחליפים! זה שילוב אופטימלי בו אנשים עדיין מעוניינים במגע אנושי, אינטראקציות ונטוורקינג שניתן למצוא רק בכנסים ותערוכות מסוג כזה." 

לדעת המראיין מדובר בחזון בו נראה עמדות ווידאו אליהן מתחברים מבקרים שלא הצליחו להגיע בגלל מגבלת זמן או מגבלות אחרות ועדיין מעוניינים להשתתף בתערוכות ולחוות כמה שיותר מהן.

 

עם כל אתגר נוצרת הזדמנות, במיוחד עבור היזמים שבינינו. אילו הזדמנויות לדעתך עומדות לנגד עיני המציגים בעידן הוירטואלי? האם חשת שמשהו חסר בכנסים מסוג כזה?

"ווידאו, אנשים רוצים ווידאו! הוספנו פגישות Zoom לתוך פלטפורמת LAVNCH בדיוק בגלל זה. זו הזדמנות ענקית לייצר עוד יותר מגע חזותי בין אנשים."

אמנם דיברנו על המעבר לכנסים וירטואלים ועל הפלטפורמה החדשה שנוצרה ובאמצעותה התמודדתם עם המעבר הזה, ובכל זאת – אינפוקום – תערוכה ובה השקות מוצרים ושירותים חדשים בתחום, צריך להתייחס אליה. מה ציפית לראות בתערוכה ומה הפתיע אותך ?

"קיוויתי לראות יותר השקות מוצרים השנה באינפוקום Connected, אבל אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו מעבר לקורונה. ראינו מפעלים נסגרים בכל העולם למשך חודשים בגללה וזה עיכב הכל."

אביעד כהן
אביעד כהן (תמונה - AVM)

עקבתי אחרי פלטפורמת ה-LAVNCH של rAVe ואני חייב להודות שזה הרגיש קצת מוזר בהתחלה, כן היה חסר המגע בין אנשים, השיחות והאינטראקציות אותן גארי ציין, אבל לא הרגשתי שהחמצתי משהו. לא החמצתי שום דבר שרציתי לראות והמידע היה זמין עבורי, מינוס הג'ט לאג הכרוך בהגעה לוגאס, מינוס החום הנוראי בתקופה הזו, הכל, כולל הכל – היה זמין בלחיצת כפתור.

למי שלא הספיק או לא היה מודע – ממליץ בחום להתעניין בקישורים מעלה, לא תתאכזבו!

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG