בזמן שממשלות ברחבי העולם מתחילות להקל על מגבלות השהייה בבית, עסקים ומנהיגי חינוך מתחילים לחשוב כיצד להחזיר אנשים לשהות יחד בבטחה, בסביבות אשר לרוב הן צפופות. אך קיימת דרישה אחת אשר שבה וחוזרת על עצמה – הדרישה לריחוק חברתי, וצפוי שזה יימשך זמן מה. גם פה בישראל, מתחילה חזרה הדרגתית למסגרות החינוכיות, בשילוב עם לימודים מרחוק, חלוקה לקפסולות ושמירה על ריחוק חברתי.

בשיתוף אפסון

מצד אחד מדובר במהלך הגיוני – להגדיל את החירויות, להחזיר את הילדים לבית הספר, אנשים לעבודה ולהניע את הכלכלה, כל זאת תוך שמירה על מגבלות מסוימות על מנת לשמור על ביטחון האזרחים.

אולם בפועל, ריחוק חברתי מציב מספר אתגרים. מקומות חינוך רבים מתמודדים עם חוסר מקום גם בזמנים טובים, ובעסקים, עלויות תקורה מכתיבות שהארגון משלם רק עבור השטח הדרוש לו בתקופות 'רגילות'. אז מה עושים עכשיו, כאשר במקום להכניס כמות של אנשים לשטח שהוקצה, כל אדם צריך כשני מטרים? ברור שחייבים לבצע שינויים.

הטכנולוגיה מציעה פתרון - אך וודאו שזה הפתרון הנכון

במרבית מקומות העבודה ומוסדות החינוך בארץ, החזרה תהיה הדרגתית – כמה כיתות או כמה קבוצות עבודה או צוותים בו זמנית על מנת שלא יהיה צפוף יתר על המידה. שוב, זה הגיוני אך יוצר אתגרים חדשים; למשל, כיצד לכלול את המוחרגים מהסביבה הפיזית וכיצד ליצור מעורבות מעודדת למידה, עם ילדים שנדחקו לחלק האחורי של הכיתה במטרה לשמור על ריחוק. 

אך מעורבות אינה האתגר היחיד. באופן יותר בסיסי, כיצד שינויים במרחב ישפיעו עלינו פיזית? בתוך כיתות או חללי ישיבות רבים, הרחקת אנשים בשני מטרים זה מזה מעלה את האתגר המשמעותי להבטיח שכל ילדי הכיתה, או הנוכחים בחדר ישיבות, יוכלו לראות בצורה נאותה את החומר הנלמד או את חומר הישיבות המוצג בקדמת החדר.

לוחות שטוחים, המשמשים לרוב את חדרי הישיבות וכיתות הלימוד, אינם מאפשרים כל גמישות או הגדלה של המוצג. בהתחשב בכך שכ-58% מהתלמידים טוענים כי הם אינם יכולים לקרוא את כל התוכן בלוח שטוח בגודל 70 אינץ "בזמנים רגילים", הריחוק הנוסף מעורר חשש רציני.

אחד הפתרונות הזמינים הוא מקרן. אשר לרוב, כבר נמצא בשימוש בסביבות אלה, ומציע פתרון גמיש בהרבה. על ידי הגדלת גודל המסך (עם מוצרי Epson עד 155 אינץ 'באיכות HD מלאה) התצוגה הופכת נגישה לכל מי שנמצא בחדר, השיעורים הופכים משמעותיים ושיתופיים יותר, והפגישות- פרודוקטיביות. יתרה מכך, שלא כמו בלוחות השטוחים, נגיעה במסך אינה מותירה כל סימני אצבע גלויים, וכאשר משתמשים במסכי תצוגה של Epson עם משטח לוח אנטי בקטריאלי, הוא גם מחסל כל שטח גידול לחיידקים ווירוסים.

האתגר המיידי הנוסף הוא החצי השני של הקבוצה – אלה שמודרים מהכיתה או ממקום העבודה, גם אם רק בימים מתחלפים או כמה ימים בשבוע.

גם פה, חלק מהתשובה יכול להיות באמצעות טכנולוגיה. השימוש בפתרונות שיתופיים, כמו המקרנים האינטראקטיביים של אפסון, גורם לכך שלא רק מי שנמצא בחדר יכול להיות מעורב בשיעור או בפגישה, אלא גם אלה שבבית. ולא רק שכולם יכולים לראות את התוכן, הם יכולים גם להוסיף הערות עליו, לשתף רעיונות, להוסיף לעבודה הקבוצתית ולהישאר כלולים בתהליך. באופן זה, מכשירים מרובים יכולים להקרין בו זמנית ולשתף תוכן ביניהם.

מצלמות מסמכים מציעות גם הן הזדמנות אידיאלית לשתף תצוגה חיה מוקרנת של אובייקטים תלת ממדיים – מה שמאפשר לקבוצות גדולות של אנשים, בחדר הפיזי ומחוצה לו, לשתף תצוגה מפורטת מקרוב של פריט מבלי להצטופף ומבלי להעביר את האובייקט ביניהם.

חשבו על הטווח הארוך תוך כדי התייחסות לימינו

הרבה פתרונות שייושמו במהלך החודשים הקרובים יתבססו על מה שכבר קיים, אך עבור מקומות רבים, עדיין יהיה צורך בהשקעה. במקרה זה חשוב לעשות את זה נכון ולשקול כיצד ואילו מוצרים יועילו גם לטווח הארוך, גמישות היא מילת המפתח.

המצב הנוכחי צפוי להמשך, תוך כדי צעדים הדרגתיים של חזרה למה שעשוי להיות גרסה מתוקנת של "נורמלי", ואף אחד לא ממש יודע איך זה ייראה. יהיה אשר יהיה, מוטל עלינו להבטיח שכל הילדים בחדר יוכלו לראות תכנים ושתהיה להם הזדמנות שווה ללמוד, ושבמקום העבודה נוכל להפיק את המירב מהעובדים. אף סטודנט או עובד לא יתפקדו טוב אם הם אינם כלולים בשיעורים חשובים או פגישות, או אם אין בידיהם המידע הנכון מכיוון שהם אינם יכולים לראות אותו.

מקרנים ומצלמות מסמכים הם כמובן רק חלק מהתשובה, אך הם מציעים פיתרון נהדר לפחות לחלק מהאתגרים הללו. מקומות שכבר יש להם פתרונות כאלה נמצאים במצב מצוין לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם, ואלו שאין להם אבל משקיעים ברכישה, מקבלים היום החלטה נבונה.

מה שלא יקרה, הדרך להחלמה עשויה להיות ארוכה, אך אנו יכולים לחפש דרכים להקל על התהליך. אנחנו בצוות אפסון, ביחד עם שותפינו, עומדים לרשותכם, עבור כל מי שרוצה לדון איתנו במגוון האפשרויות הקיים.

קרדיט: Hans Dummer – Director, Visual Instruments EMEAR at Epson Europe B.V.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG