קצת לפני הסופ"ש האחרון חוו אזורים נרחבים בארץ הפסקות חשמל, שעד לכתיבת שורות אלו, המקור להן אינו ברור. בחברת החשמל נערכים מידי שנה עם בוא החורף לצריכת יתר בשל חימום הבתים על ידי רדיאטורים, תנורי ספירלה ומזגנים וממליצים שלא לעבור את צריכת החשמל המומלצת כדי להימנע מניתוקים באספקה השוטפת. 

כשהחורף מגיע, צריכת החשמל עולה. photo credit: unsplash.com

שעון החורף כבר כאן, הימים מתקצרים ופתאום כבר לא כל כך חם. כל אלו סממנים לכך שאולי, ממש כמו בשנה הקודמת, נזכה לחורף של ממש גם השנה. לאור העובדה שיותר ויותר אנשים עובדים מבתיהם הפרטיים בחודשים האחרונים, צפויה התצרוכת הביתית לעלות פלאים אבל אל חשש! אנחנו כאן כדי להרים וזה הזמן לגלות לכם כי חוקרים באוניברסיטת הונג קונג, עובדים בימים אלה ממש על פיתוח חדשני, שאולי יצליח להעיר ולהאיר את כולנו בדרך חסכונית ואף אקולוגית במיוחד!

נורות לד כבר מזמן הוכיחו עצמן כחסכוניות. קרדיט תמונה: unsplash.com

החוקרים הצליחו לפתח גנרטור אשר מסוגל להפוך מי גשמים לחשמל. כן, קראתם נכון. הגנרטור המדובר, מסוגל להפיק זרם במתח של 140 וולט מטיפות גשמים וכן, הוא כבר הוכח כעובד באופן אפקטיבי. כאשר מים פוגעים במשטח האיסוף של הגנרטור, האנרגיה הקינטית שמגולמת בהם, מתורגמת על ידי טרנזיסטור חכם לחשמל. לצורך הניסוי, חוברו לגנרטור 100 נורות לד ובאמצעות טרנזיסטור FET (טרנזיסטור מיוחד שמאפשר להמיר ביעילות אנרגיה גבוהה), נאספו מי גשמים בגובה 15 ס"מ, כמות שהספיקה להדלקת כל 100 הנורות. 

אתם רואים גשם? אנחנו רואים חשמל! קרדיט תמונה: unsplash.com

למרות שיעבור עוד זמן מסויים עד שהפיתוח החדש ישוחרר לשווקים באופן נרחב, הפרופסורים האחראים למחקר ציינו כי בטווח הרחוק, מדובר במהפכה של ממש בתחום האנרגיה המתחדשת:"דמיינו שאתם צועדים ברחוב ביום גשום, ומטעינים את מכשיר הטלפון הנייד שלכם באמצעות טיפות הגשם שפוגעות במטריה אותה אתם מחזיקים" אומר פרופסור וואנג זונקאי מאוניברסיטת הונג קונג שמשמש כראש המחקר ומוסיף:"או לחלופין, דמיינו שאתם מטעינים את הטלפון הנייד שלכם באמצעות בקבוק מים". הטכנולוגיה החדשה כמעט בלתי נתפסת, אבל דווקא בעולם בו אנו רואים כיצד בני האדם ממשיכים לחפש משאבים חדשים לניצול, ייתכן שהגנרטור החדש הוא בדיוק הפיסה החסרה בפאזל תמהיל האנרגיות המתחדשות שיאפשר לכולנו להינות מעתיד ירוק ונקי יותר. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG