נגן בס צעיר שהתקשה לגייס כסף לרכישת מגבר, החליט לבנות אחד. תוך שימוש בחנות כלי הנגינה של אביו ומלחם שהשאיל מסבו, הוא בנה את המוצר הראשון ואחריו הרכיב כמה מגברים לחברים ובהמשך למוסיקאים, במה שיהפוך לאימפריה שנקראית 'פיווי אלקטרוניקה'

קצת היסטוריה

בשנת 1961 נרשמה החברה באופן רישמי-פיווי אלקטרוניקה Peavey Electronics Corp'. מייסד החברה השתמש בשמו, הרטלי פיווי, ועד היום הוא מנהל בעצמו את החברה ומעורב בכל רעיון או פיתוח שלה. חברת 'פיווי' רשמה את הפטנט הראשון שלה בשנת 1964 ומאז ועד היום רשמה החברה מעל 180 פטנטים המוטמעים במוצריה.

מכירות לחברים ומוסיקאים באזור, השיגו ביקורות מעולות וכך הבשיל הרצון להגדיל את השיווק והמכירות. 

בשנת 1967 הצטרף איש המכירות הראשון וב 1968 הוקם המפעל הראשון. החברה התפתחה והתרחבה עד לכדי 27 מפעלי ייצור ברחבי הדרום, בעיקר סביב העיר מרידיאן שקראה רחוב על שמו. במקום הוקם מוזיאון בו מוצגים מערכות ההגברה ונגינה משנים קודמות והרטלי פיווי זכה בפרסים רבים על היותו יצרן ויצואן מצטיין שהביא כבוד ופרנסה לתושבי מדינת מיסיסיפי. 

קו מוצרי החברה עצום והוא כולל רמקולים, מגברים, גיטרות, מערבלי צליל, מיקרופונים,  מגברי כלי נגינה כשהמכנה המשותף של כלל הסדרות הוא האיכות הבלתי מתפשרת והתחרות המכובדת ביצרנים המובילים. המנטרה של הרטלי פיווי היא 'לייצר את המוצר הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר'. 

זה אולי נשמע יומרני אך הנה מספר עובדות על מוצרי החברה:   

hartley peavey - credit peavey

הציוד של 'פיווי' שורד יותר שנים מכל ציוד של יצרן מתחרה.  ניתן לראות בשטח ציוד בן 20 ומעלה בו נעשה עדיין שימוש פעיל. 

'פיווי' הינה החברה ששומרת על מקומה בצמרת במשך מספר השנים הרב ביותר.  חברות באו ונעלמו אולם פיווי מתמידה בדרכה ומייצרת, מפתחת ומתפתחת.   

החברה שאפשר לגשת עם מוצריה לכל בדיקת A/B מול כל מתחרה ותמיד לזכות או לצאת עם 'תיקו' מינימום. 

'פיווי' מקפידה על מחירים תחרותיים מאז הקמתה, מחירים אשר משקפים את ערך המוצר עצמו ללא תוספות עבור מיתוג ופירסום ראוותני. 

החברה היחידה עם וותק והיקף יצור בכזה קנה מידה, אשר נמצאת מאז ומעולם בבעלות של אותו אדם שבכלל חלם להיות רק נגן גיטרה (ואם לא אז לאפשר למוסיקאים את הטוב ביותר במחיר שפוי ובשימוש במיטב הרכיבים והחומרים)

וותיקי הענף בוודאי זוכרים את מגברי ההספק CS-800 או CS-400 או את סדרת רמקולי ה SP. סיבוב פשוט במחסני חברות ההגברה או בקיבוצים הוותיקים יגלה כי הציוד עדיין עובד ונותן תמורה לרוכש שככל הנראה יצא בעצמו כבר לפנסיה מזמן.  

מימין- אלעד ברגמן מנהל השיווק והמכירות בחברת שמע עם גדעון רוגל המייסד והבעלים

אהבה מצליל ראשון

חברת 'שמע' המקצועית פגשה את מוצרי 'פיווי' בפעם הראשונה באחת התערוכות והקליק היה מיידי- עיצוב המוצרים, הגישה האנושית והמקצועית של הצוות ובעיקר איכות המוצרים אשר שווקו במחירים שמאפשרים תחרות אמיתית. מאותו מפגש ועד היום (כבר למעלה מ 40 שנה) חברת 'שמע' מייצגת בגאווה את היצרן הנפלא. 

כמי שהמוסיקה והמקצוענות זורמים בעורקיו, הרטלי פיווי מעורב גם כיום בכל פיתוח של מוצר חדש, בכל אפיון או תמחור. אבל זה לא הכל- שיתוף הפעולה בין 'שמע' ל'פיווי' מתבטא במערכת יחסים הדוקה בה מתאפשר להביע דעה, להעביר ביקורת כשצריך ולמצוא אוזן קשבת לאתגרים מקומיים. 

מערכת היחסים מתאפיינת גם בהיכרות מעמיקה עם הצוותים בחברה- ממהנדסי הפיתוח ועד אחרון הפקידים, כולם זמינים וקשובים לבקשות ולצרכי לקוחות החברה. 

על פני השנים נפתחו חטיבות חדשות ופותחו מכשירים וציודים שהובילו את התחום בכל העולם.  כמובן שקמו חברות מתחרות וחיקויים אך אף אחת מהן לא תהסס להודות ש'פיווי' שימשה מודל חיקוי וכמובן על כך שהיא פורצת דרך בענף.   

 

כמיטב המסורת התקיים המפגש השנתי בין 'שמע' ל'פיווי', הפעם במרכז ההדרכה במרידיאן מיסיסיפי.  מדובר בעיר בדרום מרכז ארה"ב, שאינה עיר תיירותית עם קווי תעופה נוחים.  בעיר הקטנה ממוקמים משרדי הנהלת החברה, מרכז הפיתוח, אודיטוריום ללימוד והדגמת המערכות השונות ואולם תצוגה.  

כל אלה מרוכזים במבנה מרשים בו מעבירה החברה גם קורסי הדרכה לסוכני החברה מכל רחבי המדינה.

תם (רק להפעם) ולא נשלם

אלעד ברגמן, מנהל השיווק והמכירות בחברת 'שמע': "למפגש השנתי מגיעים כלל נציגי אירופה והמזה"ת והוא כולל את הצגת הדגמים החדשים לשנת 2018, דיון בנושאי שיווק, תחזוקה, שירות וכמובן רעיונות ובקשות מיוחדות. נהנינו מאירוח למופת במשך שלושה ימים שעברו במהירות, תוך כדי שיחות פתוחות ודיונים מעניינים. זו היתה הזדמנות נהדרת להכיר סוכנים חדשים ממדינות אחרות ולהחליף ידע.    

למדנו שהעולם קטן והביקוש, הרעיונות, הבעיות והאתגרים דומים וכמעט זהים בכל המדינות.  למדנו להכיר אנשים מעניינים וחשוב מכל למדנו כי הרטלי פיווי לא התעייף ואין לו תכניות פרישה. החברה ממשיכה בפיתוח, בהצבת יעדים והקפדה על הערכים הבסיסיים שהנחו אותה משנת הקמתה והיוו הבסיס להצלחתה". 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG