חברת אורקם הישראלית (ORCAM) שהוקמה על ידי מייסדי מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם, שמה לעצמה מטרה אחת ברורה: למצוא דרכים להשתמש בטכנולוגיה כדי לעשות טוב בעולם. עובדתית, הם מצליחים לא רע. 

מימין - אורן בליצבלאו, מסי, אביעד פינקלשטיין (תמונה - אורקם)

באורקם פיתחו בעבר פתרון טכנולוגי המאפשר לאנשים בעלי מוגבליות להתגבר עליהן באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. כך למשל ORCAM HEAR מסוגל לסייע לאנשים המתמודדים עם מגבלת שמיעה, להפנות את הקשב לעבר האובייקט לו הם רוצים להאזין באמצעות בידוד הקול הרלוונטי וסינון השאר. מדהים! כבר אמרנו?

תמונה מאתר אורקם: https://www.orcam.com

מעבר לפתרון טכנולוגי ללקויות שמיעה, החברים באורקם לא עצרו ופיתחו את My Eye 2 המאפשר לאנשים בעלי ליקויי ראייה, לקבל חזרה את העצמאות היומיומית עליה חלמו. 

באמצעות מצלמה מיוחדת אשר 'מתלבשת' על כל זוג משקפיים ומתחברת באופן אלחוטי ללא תלות בחיבור אינטרנט זמין, המכשיר יודע לקרוא טקסטים, לזהות פרצופים, מוצרים ואפילו לקרוא ברקודים ברשתות השיווק, כשכל הטוב הזה יכול להגיע היישר לאזניות המשתמש או לרמקולים סמוכים באמצעות בלוטות'. 

על מנת להביא את הפתרון לתודעה עולמית בצורה ויראלית, בחרה אורקם בפרזנטור מפתיע במיוחד לקידום המוצר ויצרה את אחת הפרסומות המרגשות בהן צפינו בשנים האחרונות. אנו מזמינים אתכם להתרגש בעצמכם מהסרטון ולהתגאות על מה התרומה של ישראל לעולם.  

שני כוכבים נוספים שנכחו באותו אירוע גרמו לנו להתרגש במיוחד- אביעד פינקלשטיין, מנכ"ל חברת ברונזה מולטימדיה, אשר ליווה את חבר ילדותו, אורן בליצבלאו, במסע צילומי הפרסומת שנערכו בספרד עוד לפני שפרצה הקורונה וכשבוע לפני תערוכת הISE האחרונה. בליצבלאו השתתף בפרסומת לצד מסי כמשתמש בפתרון של אורקם, לאחר שנפצע קשה ואיבד את מאור עיניו בפעילות צבאית בשנת 2005, כאשר מחבל מתאבד תקף את מוצב אורחן בו שהה. בכתבה ששודרה ב N12, אי אפשר שלא להבחין באופטימיות מעוררת ההשראה עליה שמר בליצבלאו, אבל לא רק. הוא שמר גם על אורח חיים ספורטיבי אותו אימץ מגיל 6 (!) ולימים הפך לאיש ברזל וזכה בפרסים ותארים שונים. גאווה לאומית אמיתית !   

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG