זהו. סגר. אין יותר בריכות, אלא אם אתם נחשבים לשחיינים תחרותיים. מה אומר ומה אספר? מסתבר שחוץ מהיותי חובב טכנולוגיה מושבע, אני גם חצי דג. במהלך השנה האחרונה מצאתי את עצמי פוקד את בריכת השחיה השכונתית לפחות 4 פעמים בשבוע במסגרת מה שהחל כטיפול בבעיות גב והפך להתמכרות של ממש. שחיינים מקצועיים יספרו לכם ששום דבר לא מחליף את השקט והעוצמה שמקבלים אחרי שחיה רצופה של שעה בבריכה. והנה, כאמור שוב, נסגרו להן בריכות השחיה ולפיכך עמדו בפניי 2 אופציות: הראשונה, להרפות ולהמתין עד יעבור זעם. האופציה הנוספת הייתה למצוא את הדרך האפשרית לחזור למים בהקדם וכך, הפכתי לשחיין מקצועי שמקווה לייצג בקרוב את ישראל בתחרויות שחיה.

credit: https://www.formswim.com/

עד שאגיע לעמוד על הפודיום, בואו נחזור רגע לדבר על טכנולוגיה ובאופן מקרי לחלוטין וגם בלי קשר לפסקה שפתחה את הסקירה הזו, ארצה לספר לכם היום על הפיתוח האחרון של חברת FORM שעושה מהפכה של ממש בקרב שחיינים מקצועיים: משקפי צלילה/שחיה בתוספת AR.

מי צריך 'מציאות מועשרת' תוך כדי שחיה?

התשובה היא כולם. שחיינים תחרותיים רוצים לדעת בכמה זמן הם צולחים בריכה, שחיינים חובבים מעוניינים לדעת כמה בריכות הם שחו (פונקציה שמתאפשרת כיום גם בשעוני ספורט חכמים), אבל תצוגה על גבי המשקפיים? זו מהפכה של ממש! משקפי השחייה של FORM מסוגלים להציג על גבי עדשת המשקפיים נתונים באופן חלק ומבלי להפריע לשחיין. בנוסף, גרסת מים פתוחים מגיעה מצוידת ב-GPS משלה ועל כן אינה תלויה בנוכחות סמארטפון קרוב, מה שהופך אותה ליעילה עוד יותר.

אז אילו נתונים מוצגים?

עושה רושם שנלקח בחשבון כל צורך שעלול להתעורר אצל השחיין המקצועי. המשקפיים מסוגלים להציג נתוני טיימר, מרחק, קצב שחיה, דופק, קצב חתירה במים ומס' תנועות במים, כולל המרחק שעובר השחיין בכל תנועה וכמובן כמות בריכות ומד קלוריות. 

photo credit: https://www.formswim.com/

האם מדובר בעתיד החיבור הטכנולוגי בין מסכים לבישים לספורטאים? ייתכן מאוד שכן, כרגע תג המחיר של משקפי השחייה/צלילה עומד על כ-200 דולרים, לא מאוד יקר, אבל גם לא מאוד זול בהתחשב באלטרנטיבות שעוני הספורט שמציעות כיום החברות השונות דוגמת סמסונג, אפל או אפילו המתחרות הסיניות דוגמת שיאומי וחברת הבת שלה AMAZFIT שנותנות פייט לא רע בתחום.  בהערכה זהירה למדי ניתן לשער כי עם כניסת שחקניות סיניות גם לזירת משקפי השחייה, נראה ירידת מחיר והוספה של פיצ'רים שכלל לא ידענו שאנו זקוקים להם. עד אז, נותר רק לנסות ולהמתין לימים שקטים ובריאים יותר, בהם ניתן לצאת ולהתאמן ללא חשש ממגיפה. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG