תחילת 2019 הביאה חדשות מרעננות עבור אטלונה עם הירכשה על ידי Panduit – צעד שצפוי למנף את החברה ולהמשיך את התנופה שחוותה ב-2018. על מנת לשמוע קצת יותר על כיוון החברה ולקבל מעט רמזים להכרזות רגע לפני התערוכה, שוחחנו עם שגיא ליכטנברג, מנהל מכירות בחברת אטלונה

שגיא ליכטנברג, אטלונה (צילום אטלונה)

בסוף שנת 2017 הכרזתם על ה-Velocity כפתרון ניהול AV פשוט לתפעול וידידותי למשתמש, ב-2018 השקתם אותו. מה הייתה רמת ההיענות בשוק?

ליכטנברג: "מצד הלקוחות רמת ההתעניינות וההתלהבות מהפתרון היתה ועודנה גבוהה ביותר. Velocity הביאה לשוק תפיסה חדשה בעולם השליטה וניהול המערכות, המאפשרת הטמעת מערך שליטה מרכזי, עוצמתי וחכם ומתפקדת ככלי IT מצד אחד ומתקשרת בצורה טבעית בשפתו של הלקוח הסופי מצד שני. זהו פתרון IT אידיאלי לכל דבר שמדבר AV."

האם זה כיוון המגמה ?

"בהחלט. ניתן לראות שיצרנים רבים מנסים ליצר פתרונות שמתאימים לסביבת ה IT. מבחינתנו פלטפורמת Velocity רק מתחילה את דרכה, והשקענו משאבים רבים על מנת להוסיף עוד תכונות ויכולות יחודיות למערך הקיים. אני יכול רק לרמוז שהמבקרים ב-ISE הקרובה יזכו לשמוע את ההכרזות כבר ביום הראשון."

מהם התחומים בהם נראה שינויים בעולם ה-AV השנה ?

"אני רואה ארבעה תחומים עיקריים בהם נראה תנודות משמעותיות השנה. הראשון הוא נושא החיבוריות בחדרי ועידות. סוג החיבור המשמש להצגת התוכן מהמחשב הנייד היה וכנראה ימשיך להיות, האתגר הגדול עבור היצרנים. המעבר לחיבור USB-C מביא איתו הזדמנויות מחד ובעיות מאידך. מספיק רק לפתוח את הערך USB-C בוויקיפדיה ולראות כמה תקנים וסוגי כבלים שונים שלכולם אותו החיבור כדי להבין כמה העסק מסובך. אנחנו היינו הראשונים להרים את הכפפה בעניין וכבר מעל לשנה אנו מציעים פתרונות מיתוג הכוללים כניסת USB-C המאפשרת הצגת אודיו וידאו וגם טעינה למקור המציג. 


התחום השני הוא הדרישה למצגות אלחוטיות. כבר היום מגוון הפתרונות גדול ביותר ומגיע ברמות שונות. ניתן לצפות שנושא זה ימשיך להתפתח גם השנה והמגמה תשתנה מפתרונות מבוססי תוכנה ייחודית למעבר לפתרונות הצגה אלחוטית ללא תוכנה כדוגמת Airplay, Google Cast ו Miracast. אני מניח כי לאור המגוון הרחב והתחרות הרבה בנישה זו, היצרניות יאלצו להיות יצירתיות יותר בפתרונות משולבים של הצגה אלחוטיות עם יכולות נוספות.

תחום שלישי הוא פתרונות VC מבוססי מחשב אשר ממשיכים לתפוס תאוצה. מגוון פתרונות מערכי ועידה כדוגמת Microsoft teams, Zoom, Bluejeans וההיצע רק ממשיך לגדול. במקביל גם מתרחבת הדרישה לחדרי ועידה מבוססי USB ופתרונות מיתוג משולבים AV ו-USB כדוגמת HDVS-300 שהיה הראשון מסוגו בשוק לספק מענה עבור חדרים אלו.
על מנת להתמודד עם מגמה זו, השקנו את סדרת מוצרי OMEGA המכילה מענה כולל של ממתגים, מרחיקים ומטריצות מבוססי AV ו USB.

התחום הרביעי והאחרון הוא המעבר ל IP. מדובר לכאורה בחדשות ישנות אולם לדעתי כל נושא מערך פריסה אחוד וקל להטמעה הוא משהו שעדיין יכול להיות מיושם טוב יותר וכמובן שיש עוד מה לעשות בו. הלקוחות כבר התחילו להבין שיחידות הקצה (פורס/דוחס וכו), איכותיות ככל שיהיו, לא מספיקות כדי לספק פתרון הוליסטי. לצורך כך נדרש מערך ניהול ושליטה חזק וחכם המאפשר פריסה והתקנה קלה, דינאמית ואינטואיטיבית, המגשרת על פערי ידע ומפשטת את ההתקנה. התפיסה שלנו באטלונה היא ניהול אחיד ופשוט תחת ה-Velocity."

ביתן אטלונה ISE 2017
ביתן אטלונה (צילום AVM)

מהו התחום בו אינכם מייצרים והייתם רוצים לראות שינוי/הכרזה ?

"מגמת ה-SDVC -Software Defined Video Codec- מתרחבת. כיצרן המספק פתרונות מיתוג לחדרים מסוג זה, היינו שמחים לפתרונות מעולם האודיו אשר עובדים באותה צורה, איכותיים ופשוטים להפעלה. עוד נשמח לראות את חזרתם של מסכי המגע בחדרי הישיבות לאור העובדה כי מערכות ההפעלה החדשות מותאמות לעבודה עם ממשק מגע."

אילו הכרזות משנה שעברה "תפסו חזק" ולאילו נדרש עוד זמן הסתגלות ?

"מגמה משמעותית מהשנה האחרונה נוגעת לפתרונות All In One לחדרי הישיבות; מיתוג אותות, הרחקה, הגברה, מצגות אלחוטיות – ללא תוכנה חיצונית. ראינו היענות גוברת לממתג ה-SW-510W שלנו העונה בדיוק לדרישות אלו. גם תחום ה-AV Over IP ממשיך בתאוצה, כפי שכבר ציינתי. אנחנו ממשיכים בעבודה והשקעה בסדרת ה-OmniStream שלנו ומרחיבים יכולות על מנת לתת כמה שיותר תמורה בכל פרויקט."

מה אתם צפויים להשיק השנה ?

"השנה צפויות לאטלונה מספר השקות מעניינות. משפחת Omega מתרחבת ותספק מענה מיתוג והפצה מלאים לכל יישום בכל חלל, באמצעות טכנולוגית HDBaseT. פלטפורמת Velocity ממשיכה להתפתח עם מגוון רחב של תכונות ייחודיות שימשיכו להציב אותה בקדמת הטכנולוגיה עם יכולות תזמון וניטור מערך ה-AV הארגוני כולו, כולל יכולות אנליטיקה. צפויות השקות נוספות בתחום התצוגה האלחוטית וכן אמצעי שליטה והרחבת מערכי IP. המבקרים יוכלו להיחשף להכרזות המלאות אצלנו בביתן 5-U120."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG