בעוד בישראל אנשים מתחילים לחזור לעבודה במשרדים באופן מאסיבי, ברחבי העולם העבודה ההיברידית מהווה אתגר לא פשוט בפני קבלני הביצוע (האינטגרטורים) של עולם ה-AV

כמו עם כל משבר עולמי, גם העבודה ההיברידית מאיצה את קצב ההמצאות הטכנולוגיות וכיום ניתן למצוא בשוק עשרות ואפילו מאות מוצרים חדשים שמיועדים לספק לסביבה הביתית פתרונות ברמה גבוהה שעד כה היו נחלתם הבלעדית של חברות וארגונים.

יחד עם זאת, כאשר קבלני הביצוע שאחראים על ההטמעה של הטכנולוגיות החדשות צריכים לבצע את המעבר הזה, הם לא תמיד יודעים באילו טרנדים להתרכז, במיוחד כאשר גם בנייני המגורים נעשים יותר ויותר חכמים בקצב מהיר במיוחד. 

 

דרישה גוברת לציוד מקצועי, אמין, איכותי ויציב

בין אם מדובר בנורות חכמות שמתאימות את עצמן לשעות היום, מצלמות מעקב בחדרים השונים בבית או אמצעי שליטה קולית, ישנו הבדל מהותי בין המוצרים המיועדים לשוק הביתי לבין מוצרים מהדרג המקצועי אשר מפותחים לסביבות ותנאים אחרים. לאחרונה אנחנו רואים לא מעט מוצרים אשר מיועדים לשני השווקים וסביר להניח שמגמה זו רק תתעצם, כאשר ההבדל יהיה בהגדרות והתאמות ספציפיות עם כיוונון עדין (Fine Tuning). אינטגרטורים צריכים להיות מוכנים לכך וללמוד כיצד נראית ומתפקדת באמת סביבת החיים ההיברידית.

 

טכנולוגיות לחיים בריאים יותר, Well-Tech

החיים בבית לא תמיד משפיעים לטובה על הבריאות שלנו ולאט לאט מתפתחת קטגוריה חדשה של עזרי טכנולוגיה שתפקידם לשפר את הפן הזה בחיינו. לדוגמה, אותן נורות שהזכרנו קודם לכן, בקרי טמפרטורה, מסנני אוויר ביתיים למניעת אלרגיות ומכשירי אימון קומפקטיים במיוחד. אלו פונים כמעט לכל אחת ואחד מאיתנו ולאו דווקא ל"מאמצים המוקדמים".

למעשה, מדובר במגמה שהתחילה עוד לפני המגפה ומוצרים רבים עשו את הופעת הבכורה שלהם כשתערוכות  ה-CEDIA עדיין התקיימו במבנה המסורתי שלהן. גם כאן אינטגרטורים שבעבר פנו לשוק הארגוני בלבד יכולים ואפילו חייבים להיכנס גם לשוק הביתי בכדי להישאר מעודכנים ורלוונטיים.

 

מתחמי חוץ אינטימיים

למרות שלל הטכנולוגיות שנועדו לחקות את חווית החוץ כמו למשל אותם מכשירי כושר בייתים או בידור (קולנוע ביתי), עדיין אין תחליף למתחמים החיצוניים, והם בסופו של דבר חיונים גם לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית שלנו. זוהי הסיבה שאנשים רבים מנצלים את מתחמי החוץ המשותפים בבניינים שלהם או החצר בבתי קרקע על מנת להפוך אותם להרחבה של הסביבה הפנימית.

לעיתים מדובר במערכות מתוחכמות ביותר הדורשות שליטה ופתרון בעיות מרחוק. מדובר בתחום שזכה למינוח מקצועי משלו, "ניטור וניהול מרוחק" או RMM. הטמעה נכונה של RMM מייתרת את הצורך להזמין טכנאי ולתאם את שעת ההגעה (ואם נודה על האמת, למי יש עדיין כוח לתאם טכנאי בין 8 ל-12 בצהריים רק כדי לקבל טלפון בשבע בבוקר…).

 

ועוד כמה נתונים שצריך לשים לב אליהם

נתונים שנאספו על ידי חברת הייעוץ גרטנר מראים שלמרות שבסופו של דבר רובינו כנראה נחזור לעבוד בעיקר מהמשרד, לא יהיה מדובר בפניית פרסה חדה או פשוט לחיצה על מתג. 47% מהעסקים מדווחים על כך שהם ירצו להתקין יותר מערכות עם תמיכה ב"אינטרנט של הדברים" (IoT). מערכות אלו ישלטו באספקטים רבים של הארגון או המשרד, החל משימוש אנרגטי ועד לבקרה על התפוסה בחדרים השונים (כפי שאנחנו רגילים כיום בחדרי הוועידה).

השדרוגים האלו אומנם יעלו כנראה לא מעט, אך בטווח הארוך הן יביאו לחסכון בעלויות ותחושה כללית טובה יותר בקרב העובדים.

מקור – CEPRO.COM

תמונה – Depositphotos

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG