HARMAN מעריכה שהיא מסייעת להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפותחו בין השאר גם בישראל, הופכים את הנוכחות במכונית לפרודוקטיבית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר (ובהחלט – מהנה הרבה יותר)

תמונה ראשית - דויד גארב

המכונית, זו שאנו מכירים עשרות שנים, הולכת ומשנה את פניה עם כניסתן לשימוש של טכנולוגיות חדשות שמסעירות את הדמיון. מילות המפתח: פלטפורמת E2E (מקצה לקצה) שמשנה את הדרך בה נראית סביבת הנהג (והנוסע שלצידו) ובקיצור: תא הנהג הדיגיטלי. הוא חדשני בתפיסה, מעוצב להפליא, ידידותי, פונקציונלי ואישי ביותר. 

אחד הגופים שמובילים את המהפיכה היא חברת האוטומוטיב HARMAN שמתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם וחברת בת של סמסונג, שרתמה את מיטב החידושים הטכנולוגיים של שתי החברות, כדי ליצור פתרון התואם את אורח החיים הדיגיטלי של היום (ומחר). 

שני מאפיינים מרכזיים מאפשרים את החווייה החדשה שמצפה לנהג ברכבי העתיד הקרוב: פלטפורמת הענן HARMAN Ignite והפרסונליזציה של השירותים שהנהג ונוסעיו יחוו בשהייתם בתוך המכונית. פלטפורמת הענן המתקדמת HARMAN Ignite, מאפשרת כבר כיום לנהגים ליהנות מתכונות חכמות להן התרגלו כבר בתחומי חיים אחרים. התוצאה: חוויית השהייה בתוך המכונית יכולה להתחרות עם הפרסונליזציה של הסמארטפון, או מכשיר אלקטרוניקה צרכנית אחר. 

 
תמונה - Harman

מצית את הדמיון

Ignite מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, והכל במסגרת יחידת בקרה אחת. ניתן גם לשלב יישומי ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג) ויכולות IoT (אינטרנט של הדברים) כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך והנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. כך לדוגמה, החיבור מאפשר למכונית לשאוב נתוני פגישות עתידיות, ׳לדעת׳ לאן נוסעים ולכוון מסלול בהתאם. 

בין הטכנולוגיות והשירותים החדשים שניתן לראות כבר כיום:

חנות תכנים – מפתחי אפליקציות צד שלישי וספקיות שירותים אחרות יכולים להציע לנוסעים תכנים מותאמים להעשרת חווית הנהיגה, חיבוריות לשירותי פרודקטיביות, שירותי ערך-מוסף מבוססי מיקום ועוד. 

סייען אישי –  HARMAN השיקה סייען קולי וויזואלי העונה על צרכי הנהג ואו הנוסעים. החיבור למגוון תכני ענן ושירותים, מאפשר לנוסעים לבקש שירותים שנענים מיידית. כך לדוגמה, אם לקוח מעוניין לרכוש פריט מאמזון במהלך הנסיעה, הסייען יעביר את הבקשה לאלקסה (העוזרת הקולית של אמזון) שממתינה בבית. אם הנהג רוצה לכבות את האורות בבית הסייען יבקש מהעוזר הקולי של גוגל לבצע זאת. 

ניווט מקושר – HARMAN Ignite מציע למשתמשים ניווט מבוסס נקודות עניין שמסייע למשתמשים למצוא את מבוקשם לאורך המסלול. מערכת הניווט המקושרת מספקת את החוויה לה רגילים המשתמשים בשימוש בסמארטפון מחוץ לרכב בתוספת הקישוריות המהירה שמספקת מטה-מידע דוגמת חוות דעת וציונים. 

כדי לשמור על כל רכיבי הטכנולוגיה עדכניים, יש צורך ברשת יציבה ועמידה להעברת נתונים. HARMAN עובדת כיום כדי לצייד יותר ויותר כלי רכב ב- 5G Telematics לטובת תקשורת vehicle to everything (V2X) המאפשרת חילופי מידע מהירים יותר, עבור הנחיות דרך, התרעות, תשתיות אודיו והתרעות בטיחות. 

 
תמונה - Harman
דביר רזניק (תמונה דויד גארב)
תמונה - Harman

הנעה

בהדגמות שמבצעת HARMAN על רכב מסוג מזראטי, ניתן להתרשם, לדוגמה מפתיחת הדלת וההנעה שמתבצעים באמצעות אפליקציית Samsung Connect. נכון, יש פטנט כזה אצל אחרים, אבל, HARMAN לקחה עוד צעד קדימה והוסיפה אימות נהג (המתבצע בענן), כך שהמכונית ׳יודעת׳ שאכן מדובר בנהג מורשה עוד לפני שהתיישב במכונית. זיהוי הנהג גם מאפשר הורדת כל ההעדפות למכונית (מוסיקה, יומן, מנויים וכד׳) ומידע ראשוני עולה למסכים שונים הפרוסים מול הנהג  והנוסע שלצידו. הנחה של  הסמארטפון על משטח טעינה ייעודי (שפותח על ידי סמסונג) והפרופיל של הנהג נטען אל המכונית. הוא יכול כעת, תוך שימוש במסך המגע שמולו, להנות ממוסיקה מותאמת אישית או אפילו מסרט שהוריד מנטפליקס. 

נקודה שבולטת מיידית לעין: המראות הוחלפו ב-eMirror – שעושה שימוש במצלמות של סמסונג והמראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים של HARMAN לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים. 

תמונה - Harman

תא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit)

אחת הטכנולוגיות היותר חשובות ובולטות כיום ברכב היא מערכת האינפוטיינמנט והבקרה על מערכות הרכב, שלעתים יוצרות עומס חושי על המשתמשים. המערכות שמותקנות כיום במכוניות לא תמיד תומכות באורח החיים הדיגיטלי של מרבית הנהגים ולהרגלים היומיומיים שלהם. תא הנהג של היום, שהוא סטטי ברובו לא מקושר, חייב להפוך ל׳שלוחה׳ דינמית של אורח החיים הדיגיטלי ולספק יכולות חכמות יותר. וזה בדיוק מה ש-HARMAN עושה כיום. 

ה- Digital Cockpit-  שמתאים לשילוב הן בדגמי יוקרה והן בדגמי המכוניות הפחות יקרים – מציג את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין הפונקציות הנכללות: מידע ADAS, ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. המערכת מתחברת ומשתלבת בסמארטפון של הנהג לטובת חיבור לעוזרים האישיים, דוגמת אלקסה וביקסבי. פתרון נוסף, ה- Premium Digital Cockpit מספק תוך שימוש בטכנולוגיית תצוגה שאינה מושפעות מהתאורה בחוץ  את כל יתרונות האינפוטיינמנט, האבטחה והבטיחות, בשילוב זיהוי פני הנהג. הפתרון מאפשר לחוש מגוון אותות ביומטריים וליצור חיבור אדם-מכונה הדוק יותר. 

HARMAN הכריזה לא מכבר על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג – advanced driver assistance systems (ADAS) – שיאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון. החברה אף מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים באמצעות 7 מצלמות – שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם אך רק בתנאים מסויימים ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, HARMAN פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).

 
תמונה - Harman

לדברי דביר רזניק, דירקטור שיווק מוצר, פתרונות ענן, הרמן ומנהל שיווק HARMAN ישראל, לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה, אך, כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד גם בחוויית הנהיגה. ״הטכנולוגיות שפיתחנו מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים. אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו ונמשיך לפתח הופכים את הנוכחות במכונית לפרודוקטיבית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר״. 

תמונה - Harman
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG