הרכב האוטונומי הפך לנושא רותח ונראה כי רבים נרגשים מכך, ובצדק.
אנו צפויים למהפכה של ממש בתפיסת התעבורה האנושית, ולמשמעויות מרחיקות לכת בהיבטי הכלכלה הגלובלית. ארגונים רבים וקבוצות אינטרס ינסו למנוע או אפילו לשים מכשול רגולטורי במטרה לדחות את היישום וההטמעה של הנושא, שכן המגמה הכללית מצביעה על כך שהטכנולוגיה שכבר נבחנת בימים אלו, כאן בכדי להישאר. באופן טבעי, ישנם אתגרים משמעותיים בהביטי אבטחה ובטיחות, שדורשים התייחסות מעמיקה לנושא

אנו עדים לשיח הער בעיתונות הכתובה והמקוונת בדבר תכנון המערכת ברכב, תכנון המעניק עדיפות לחיים או למוות במקרה של תאונה בלתי נמנעת, אולם פחות מדובר על המשמעויות בהיבטי אבטחה נגד חדירת האקרים.
למעשה, ככל שנראה יותר ויותר רכבים לנהיגה עצמית נעים על הכביש, רמת הסיכון החברתית עולה. פוטנציאל הנזק עלול להיות חמור יותר מכל מתקפת טרור בהיסטוריה האנושית כולל 11 לספטמבר.

קבוצות טרור או מדינות פורעות חוק, עלולות להסתנן למערכת הנהיגה העצמית ולהשאיר פקודות "רדומות" מוכנות להפעלה על פי בחירתם.
דמיינו תרחיש מבעית בו עשרות אלפי מכוניות מתנתקות מהמסלול והתבניות המובנות שלהן, מאיצות את המהירות שלהן מעבר לטווח המותר, ומחפשות לדרוס הולכי רגל שנסים על נפשם בעיר מטרופולין גדולה כמו שיקגו, סידני או לונדון. דמיינו את המבט המפוחד של הנוסעים שאינם מבינים מה קרה תוך שהם נעולים בתוך הרכב שהפך לכלי נשק…

דרך אפשרית אחת לצמצם את החשיפה לפגיעה היא לתכנן אוטונומיה מקסימלית לכל אחד מכלי הרכב לנהיגה עצמית, ובכך להימנע מריכוזיות באמצעות שימוש בסנסורים עצמוניים ובלתי תלויים. אם המערכת כבר מאובטחת בשלב הייצור, ולא הושתל בה וירוס מובנה, צפוי היה שהאקר פוטנציאלי היה נאלץ להיכנס לכל מערכת ניווט נפרדת ולחבל בה.

קצת גאווה- מדינת ישראל תמיד הייתה בחוד החנית של איומי הטרור העולמיים. ישראל היא הראשונה אשר הציגה בסוף שנות השבעים את תוכנת האנטי וירוס למחשבים וכמדינה 'שורדת' פיתחה ניסיון רב ומוניטין עולמי בהגנה וירטואלית בדומה להגנה הפיזית. ישראל נחשבת למעצמת סייבר. מה שהיה בעבר נחלתו של הצבא, בהובלת יחידות אולטרה סודיות, זלג לחיים האזרחיים ומיושם על ידי חברות רבות המציעות הגנה מפני פשיטות, כופר, וירוסים וחדירה למערכות הארגוניות. יותר מכך, בעיר באר שבע התפתחה תעשייה ענפה אשר הפכה להיות מוקד ידע עולמי לתחום ההגנה מפני פריצות למערכות מידע.

כל טכנולוגיה חדשה "סובלת" מרכות ונקודות חולשה. הרשע תמיד ינסה למצוא את הדרך להרוס, למנוע או לפגוע. חשוב עד מאוד להעלות נושא זה למודעות ויחד עם זאת ניתן לצפות שהמוחות המבריקים אשר המציאו את הטכנולוגיה משנת המציאות הזו, תעלה גם פתרון אמיתי לסיכוניה.

הטכנולוגיה תגבר על הרשע.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG