אמנם הציוד הנפוץ היום עוד לא ממש 'מספק את הסחורה' ואפילו מחוויר לעומת הציפיות והדיבורים על איך העולם עומד להשתנות, אבל זה כבר ממש כאן וגם אילוצים טכנולוגיים כמו רוחב פס, המעכבים את יישום הטכנולוגיה, לא יעצרו את שילוב המציאויות- האמיתית והוירטואלית

מעבר ל FUN של המציאות המדומה, אותה יכול כל ילד לחוות בקניון הקרוב לביתו, טכנולוגיית המציאות המדומה תיצור סביבות שתיראנה מציאותיות לחלוטין בתחומים הכי 'רציניים' בחיינו; טיפולים רפואיים, טיפול בפוסט-טראומה באמצעות 'שיחזור' סיטואציות שהשאירו סימנים, שימושים רבים בענפי ספורט מגוונים לטובת אימון, דיוק ושיפור תוצאות ועוד תחומים רבים נוספים. ברגע שהאנושות תאמץ את המציאות הוירטואלית, היא תהפוך ככל הנראה להיות חלק ממנה. 

המציאות הווירטואלית תסייע לנו לנהל את התגובות הרגשיות שלנו- האם אינני קשוב לסבלם של בעלי החיים או אוכלוסייה מסוימת בעולם? נושאים שונים עליהם אני שומע באופן תדיר בחדשות. המציאות הוירטואלית תאפשר לי 'להיכנס' לעולמם ולחוות את תחושותיהם ובכך לייצר אמפתיה ומי יודע… כנראה גם לפעול בעולם ה'אמיתי'.

מהצד השני קיים סיכון דומה לכל טכנולוגיה או מדיה אותה אימצה האנושות- האינטרנט משמש לכלי תקשורת משמעותי גם בכיוונים של לוחמה פסיכולוגית, איומים, ואלימות. גם התוצאות החברתיות של תכניות הריאליטי אשר שטפו את העולם בעשור וחצי האחרונים, התחילו כרעיון של דינאמיקה חברתית והפכו להיות קרבות גלדיאטורים עבור הצופים.

המציאות הוירטואלית עלולה בקלות להפוך למקום שבו אני חי חיים של מישהו אחר- אולי של איש עשיר או מפורסם שקשוב מעט מאוד לאחרים. אי אפשר לצפות לאילו שינויים זה יביא מה שכנראה בטוח זה שמדובר בעוד תהליך 'אימוץ' ארוך ומורכב אשר יגביר את הסחות הדעת שלנו באופן משמעותי. 

תהליך אימוץ הטכנולוגיה 'יתנהג' כמו קודמיו- העשירים יוכלו להרשות לעצמם ליהנות ראשונים ועם ייצור המוני, תגיע הטכנולוגיה לכלל האוכלוסייה. אבל המקרה הזה קצת טריקי- האם חלק מהאוכלוסיה החזקה תוכן לטעון שיש לעניים גישה לטיסות לחו"ל, מסיבות וחיי מותרות בעולם הווירטואלי… ולכן שיהיו בו. 

המציאות האמיתית תגלה לנו כבר 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG