אפל הציגה בשבוע שעבר את הדגם החזק והיוקרתי של משפחת ה-iMac עד כה, ה – iMac Pro. המחשב מתהדר במפרט טכני שמחשבים קומפקטיים אחרים כמו ה – Surface Studio של מיקרוסופט עלולים להחוויר לעומתו

בתור התחלה, אתם יכולים לבחור בין  8, 10, 14 או 18 (!) ליבות במעבד ה – Xeon שיכול להגיע לקצב עבודה של 4.5 ג'יגה הרץ במצב טורבו, מה שלדברי אפל מספק עוצמת מחשוב שמספיקה לעריכת וידאו ברזולוציות 8K וסימולציית חלקיקים ליצירת אפקטים כמו שדה חיטה מתנפנף ברוח בזמן אמת, כמו גם יצירת עולמות מציאות מדומה. אגב, המסך המובנה הוא ברזולוציית 5K בטכנולוגיית הרטינה הידועה של אפל וגודלו כ-27 אינץ.

יחידת העיבוד הגרפי בנויה מארכיטקטורת Vega החדשה ביותר של AMD עם זיכרון של עד 16GB, מה שמציב אותם בשורה אחת עם הכרטיסים המתקדמים לתחנות עבודה של המתחרה NVIDIA.

הזיכרון הפנימי המקסימלי הוא לא פחות מ-128 ג'יגה בייט מסוג DDR4 ECC (זיכרון מסוג ECC מונע שגיאות מידע באופן אוטומטי) בקצב עבודה מהיר במיוחד של 2666 מגה הרץ, ואל כל זה מתווסף כונן קשיח מסוג SSD בגודל מקסימלי של 4 טרה בייט.

מבחינת ביצועים, אפילו הדגם הצנוע בן עשר הליבות מספק לעיתים קרובות ביצועים מהירים פי שניים ביישומיים כמו Maya, Build Time, Photoshop CC וביישום כמו X Logic Pro ביצועים משופרים אפילו יותר.

עוד טריקים מאחורי המסך

אפל הוסיפה למחשב החדש שלה עוד מספר טריקים מאחורי המסך, וזאת בזכות מעבד העזר מסוג T2 שמהווה גרסה משופרת של מעבד ה-T1 שהוצג לראשונה במחשבי המק פרו של 2016 ו-2017. השבב מאפשר לשפר את התמונות שמפיקה המצלמה המובנית במחשב, אבל חשוב מכך, להצפין את המידע שעובר באמצעות הכונן הקשיח מבלי להעמיס על המעבד הראשי.

מבחינת יציאות, ה-iMac Pro מתהדר בשלוש יציאות Thunderbolt 3 לחיבור מסך נוסף והעברת מידע בקצב של 40 ג'יגה בייט לשנייה, ואם כל זה לא מספיק לכם, תוכלו לחבר שתי מערכות בתצורת RAID

יפה גם מבחוץ

ה-iMac Pro מתהדר בגוף שחור מטאלי ונאה במיוחד בעובי של 5 מ"מ בלבד בקצוות, ולמרות זאת מסתפק בכבל אחד בלבד ומערכת אוורור חדשנית שמאפשרת לו לעבוד בהספק של עד 500 וואט. גם הסאונד לא מבייש את הפירמה וכולל שני רמקולים בצדו האחורי של המסך עם טווח תדרים רחב במיוחד ולא פחות מארבעה מיקרופונים למען איכות שיחה אופטימלית.

כמה עולה התענוג?

תג המחיר של ה-iMac פרו החדש אינו זול בכלל ומתחיל ב-4999$ לדגם הבסיסי ומגיע ליותר מ-10,000$ אחרי התאמה אישית, הרבה יותר מכל מחשב אחר של החברה (תג המחיר של ה-iMac "הרגיל" עומד על כ-1799$). כרגע המחשב זמין לרכישה בארה"ב בלבד, אבל סביר להניח שלפחות חלק מהדגמים יהיו זמינים גם בארץ בקרוב. 

Share.

בעלים ויזם של קוקה אינטראקטיב - מיתוג, פתרונות ושיווק באינטרנט.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG