במהלך 13 שנה פילס ארז פז, מנכ"ל AVCOM, את דרכו מאיש תמיכה טכנית לניהול חברה שנמצאת כיום בחוד החנית בשלושה תחומים בעולם האודיו-וידיאו. "ההתפתחות שלנו היא מחברה שמוכרת מוצרים לחברה שמוכרת פתרונות, מחברה שתלויה בשוק אחד (ברודקאסט) ובספק אחד (SONY) לחברה שחולשת על שלושה תחומים מרכזיים ומייצגת בישראל באופן בלעדי 22 יצרניות טכנולוגיה מובילות מהעולם"

ארז פז, בן 47, נשוי ואב לשתי בנות, מתגורר בפרדס חנה שאותה הוא מכנה "הבית הקסום שלי". דרכו בענף האודיו-וידיאו המקצועי החלה בשנת 1996, אז עבד כאיש תמיכה טכנית בחברת ישפאר, שהייתה יבואנית לציוד המקצועי והביתי של המותג SONY, בעזרת מיומנויות תקשורת בינאישית גבוהות, חצה פז מהעולם הטכני לעולם המכירות ובהמשך לתפקיד סמנכ"ל המכירות של חברת נטקום, אשר רכשה את החטיבה המקצועית של ישפאר. 

בימי נטקום נוסדה החטיבה שנקראה AVCOM, אותה חטיבה שהפכה לחברה עצמאית כאשר נטקום נמכרה בשנת 2009 ואשר אליה מגיעים עד היום מדי בוקר, גרעין העובדים הוותיק והטוב. 

"אחד הדברים שאני גאה בהם מאוד הוא ש 14 מתוך 36 עובדי AVCOM שותפים לעשייה כבר למעלה מעשרים שנה. הכרנו אחרי הצבא והיום לכולנו יש משפחות וילדים, ממש גדלנו יחד. שילוב של עובדים חדשים מכניס לחברה רוח חדשה, הן ברמה האישית, המקצועית וההתפתחותית. אופי חברה היברידי שמצד אחד כולל בסיס מוצק של עובדים ותיקים ומנוסים ומצד שני רוח ואנרגיות חדשות, מאפשר צמיחה באווירה משפחתית ונעימה. כל מי שבא איתנו במגע מרגיש מיד את ה- DNA 'האייויקומי' המפורסם". 

 

 

מנכ"ל החברה תוך 13 שנה

"לא חשבתי על זה אף פעם במונחים של זמן או כמטרה. זה קרה מהר ולמעשה תוך שילוב של השקעה גדולה מצידי, למידה עמוקה לאורך הדרך, הצלחות, כישלונות, טעויות אבל לא אותה טעות פעמיים, וכמובן מזל שאף פעם לא מזיק. ההזדמנויות הרבות שנקרו במהלך המסלול המקצועי שלי, פתחו בפני דלתות. כבר בהתחלה כאשר הצגנו את מוצרי ישפאר בתערוכות, הבחינו המנהלים שלי באותם הזמנים באינטראקציה הנכונה שלי עם הלקוחות וקיבלתי הזדמנות להיות איש מכירות. בשנת 2000 כשנטקום קיבלו את החטיבה המקצועית של ישפאר וחטיבת AVCOM הוקמה, מוניתי לסמנכ"ל. כנראה שידעתי לעשות את הבחירות הנכונות תוך כדי כניסה לכל תפקיד עם פתיחות גדולה ללמוד, נכונות להיכשל ומוכנות לעבודה קשה. תכונה של ביזור סמכויות ואמונה באנשים, תרמה להצלחתי בתפקידים והנה אני פה".

ההתפתחות המקצועית של AVCOM עם השנים

"ההתפתחות שלנו היא מחברה שמוכרת מוצרים לחברה שמוכרת פתרונות. מחברה שתלויה בשוק הברודקאסט ובספק אחד – SONY, לחברה שחולשת על שלושה תחומים שבהם היא שחקן מרכזי ומייצגת בארץ בבלעדיות 22 יצרניות מובילות בעלות שם עולמי. אנחנו חברה ששומרת על איזון בין פרויקטים לבין מכירת מוצרים ולהכנסות משירות. כיום אנחנו לא תלויים כלכלית באף לקוח, מגזר או ספק. נכון ש- SONY היא עדיין ספק מרכזי עבורנו ומהווה אחוז נכבד מהכנסות החברה, אבל כיום AVCOM הינה חברה יציבה בעלת בסיס פיננסי, טכנולוגי והון אנושי מוצק. החברה פעילה במספר תחומים ומצד שני מאוד ממוקדת במה שהיא עושה. בעידן הזה לא ניכנס לתחום בשביל פרויקט אחד, או לצורך מכירה חד פעמית של ציוד. אנחנו מבצעים אינטגרציה ונמצאים בחוד החנית של הטכנולוגיה. בכל שנה החברה מעבה את עצמה בטכנולוגיות חדשות צומחת ומתפתחת. זאת חברה קטנה ודינמית, שמתאימה את עצמה מהר מאוד לשינויים שמתרחשים בשוק. אנחנו מבצעים תהליך חשיבה עתידי ומנתחים בשוטף את צורכי הלקוחות שלנו מצד אחד ואת ההתפתחות הטכנולוגית בעולם מצד שני, מקבלים החלטות במהירות ואם צריך לשנות – לא מהססים. הדבר היחיד שקיים לאורך הזמן עוד מהימים שהחברה הייתה חטיבה, הם האנשים הנהדרים שנמצאים בה עד היום". 

איך שומרים על הון אנושי איכותי במוטיבציה ולאורך זמן?

"יש בחוץ לא מעט פיתויים כספיים ואחרים, אבל העובדים בחברה מקבלים שלושה דברים מרכזיים; האחד זה איזון בין חיי עבודה ובין החיים האישיים. זה לא אומר שלא עובדים פה בשעות מטורפות ושההשקעה בתקופות של לחץ גובה לעיתים מחיר לא פשוט, אבל יש להם יכולת לשלב את חיי המשפחה ואת התחביבים שלהם עם החיים המקצועיים. המשרות פה הן לא 8 עד 5 קלאסיות. יש אימהות שעובדות בחברה למעלה מעשר שנים ויוצאות בשעות שמאפשרות להן להגיע בזמן לאסוף את הילדים מהמסגרות. אם יש טיול או בן משפחה שחולה אנחנו מקבלים במלוא ההבנה. אני מעדיף שעובד יגיע בשעה מאוחרת או שיגיע ביום אחר, כי בסופו של דבר אני סומך על כל אחת ואחד מהם, שישלימו את המשימות בכל שעה על מנת לשמר את השירות ללקוחות החברה, שנמצא בראש סדר העדיפויות של כולנו.  

דבר שני אנחנו חברה קטנה ודינמית. אין פה מחליט או קובע מדיניות אחד ויחיד, יש צוות לכל דבר, והדעה של כל עובד בחברה חשובה. לכל אחד יש אפשרות להשפיע, לקדם ולהיות חלק מתהליכים ופרויקטים. ככל שהעובד מראה עניין ונכונות, כך מתרחב תחום האחריות שלו, ולצד זה הוא מקבל את כל הכלים שנדרשים לו על מנת להצליח. קיימת השקעה שוטפת בעובדים גם מבחינת הכשרות וקורסים להרחבת הידע, וזה כולל בין השאר נסיעות לתערוכות בחו"ל או נסיעות לקורסים אצל ספקים. אבל מעל הכול מדובר באווירה שיש בחברה, וכל מי שנכנס מיד מרגיש את ה- DNA המיוחד שיש אצלנו. מקום שנעים להיות בו, שמכבד את העובדים ואת הלקוחות. העובדים מרגישים שותפים לכל דבר ש AVCOM עושה. כמנהל, למדתי לאורך השנים להאציל סמכויות ככל שניתן למספר רב של אנשים, להבין שלכל אחד יש את הדרך שלו לעשות דברים ולעבור תהליכים ואף לטעות בשביל ללמוד, ושבסופו של דבר החברה וכמובן לקוחותיה, מרוויחים מתרבות הראש גדול ולקיחת אחריות של הצוות".

אני מאמין ניהולי

"בהרבה מקומות תולים את הסיסמה – 'הלקוח תמיד צודק', אבל מבחינתי זה חלק מגישה ודרך חיים שחוצה ארגון שלם. כלומר, לא יקרה שתגיע פנייה מלקוח, קטן או גדול, ולא משנה הסכום, או איך הגיעה הפנייה; אם זה במייל, בהודעת וואטסאפ, או בשיחת טלפון, הפנייה תטופל ובמהירות. לשמחתי יש לכך תהודה מסקרי שביעות רצון שאנחנו עורכים מידי פעם, אשר מציגים נתונים של לקוחות מרוצים. אנחנו זמינים תמיד ועונים לכל פנייה. לוקחים אחריות על הפתרון שהצענו ובמידה ויש תקלות שירות, כל הצוות מעורב עד הרמה שלי. אנחנו לא עוזבים לקוח ולא מחפשים תירוצים, אנחנו פה בשביל לשרת את הלקוחות משלב מציאת הפתרון, המכירה ועד התמיכה הטכנית. הלקוחות שלנו חוזרים אלינו, כי הם מבינים שיש להם פרטנר אמיתי. 

בנוסף, בתוך החברה יש עבודת צוות. אין אצלנו מקום לאנשים שרק ההצלחה האישית שלהם מעניינת אותם או ההישגים מול הלקוחות. אנחנו עובדים יחד וזאת הדרך שלנו להצליח ולצמוח. אנחנו מפיקים לקחים מכישלונות ומהצלחות וממוקדים לקוח. לא מסתכלים על מה שהמתחרים עושים או מחפשים תירוצים, אלא עסוקים בלקוחות שלנו ובלמידה עצמית".

באלאנס בית עבודה

"התחביב שלי בתקופה האחרונה הוא תיאטרון, ולפני מספר שנים הבנתי שבתפקיד שלי, שכרוך בלחצים ובמתח רב, אני חייב לעשות משהו למען עצמי מעבר לספורט, ולכן החלטתי לפנות לתחום של תיאטרון. לפני כשלוש שנים הצטרפתי כשחקן לתיאטרון אנסמבל 'התיבה' אשר פועל בפרדס חנה, ואנחנו מעלים הצגות מקור מול קהל באולמות קטנים כמו בפרדס חנה ובגבעת עדה. העבודה על דמויות בתיאטרון היא תהליך אישי מרגש מאוד עבורי, אשר דורש חשיפה וקילוף של שכבות רבות שאנחנו נמצאים בתוכן בחיי היום-יום. התיאטרון מבחינתי הוא איזון נהדר לחיים המקצועיים, לעומס, לטלפונים, לנסיעות הדחופות לחו"ל ולמיילים. הקבוצה בנויה מאנשים נפלאים ושונים שזכיתי לפגוש ולהכיר, ושהתיאטרון אינו המקצוע שלהם, אבל אנחנו מעלים הצגות בסטנדרט גבוה.

אני אבא לשתי בנות מהממות ונשוי לאישה מדהימה ומפרגנת בעלת עסק פרטי שעסוקה לא פחות ממני, ושנינו משתדלים להשקיע במשפחה את מיטב שעותינו הפנויות. בנוסף, אני מרגיש בר מזל על כך שאני נהנה מאוד מהעבודה שלי. לכן, למרות הלחץ, הצורך בזמינות אין-סופית, האחריות ולמרות האתגרים הרבים, אני קם כל יום עם חיוך ושמח להגיע לעבודה . 

טוב… כמעט כל יום".

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG