יש לי חברה שרוצה כבר לחזור לעבוד במשרד, למה? לא כי היא בודדה או לא פרודוקטיבית אלא בגלל המנהלת שלה שהפכה לאובססיבית, כל מייל מסומן והיא יודעת מתי נפתח, יש וידוא ביצוע בווטסאפ, בסוף כל יום שיחת דיווח. אני אפילו מכירה מנהל שרוצה זום פתוח כל שעות העבודה כדי לפקח. 

חנה שטיינברג - Fresh Leads (צילום פרטי)

מה חשוב לארגון? חשוב לשמור על ההון האנושי ושהעבודה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

נקודה למחשבה בנוגע לשימור עובדים: זה לא דומה לטרום קורונה, עובדים ישארו בעבודה גם אם רע. המצב בחוץ לא מלבלב, כולנו מרגישים זאת. אבל- עובד שרע לו יש סיכוי שלא יעשה את עבודתו בצורה יסודית, ירעיל אחרים, יטעה יותר, יערים קשיים, יחלה יותר. תקשיבו, זה לא זמן לעוד הגבלות, עובדים רוצים לחוש שמנווטים את הספינה בהגיון, אם יש הגבלות- אז שיהיה להן רציונל. הם זקוקים לניהול גמיש שיוריד ולא יעלה את הלחץ. ניהול גמיש מאפשר עצמאות בתוך גבולות מוסכמים ומוגדרים.

איך עושים? הנה 10 כלים:

 

📈מסכמים גבולות- היצמדות להחלטות עבר יכולה להפוך ללא רלוונטית, בצעו הערכת מצב משותפת, שנו תכנית אם צריך והתאימו את היעד.

📈בהירות- וודאו שהמטרה ברורה, דברו על התוצאה הרצויה, חלקו את המטרה לתתי משימות ותאמו דד ליין.

📈תעדוף וטיוב- בחרו מה חשוב עכשיו, וכמה משימות אפשר לעשות בתנאים הקיימים, לא להעמיס! לכו על האיכות ולא על הכמות, כך תצמצמו טעויות ותאפשרו מיקוד וריכוז.

📈שע' עבודה- צרו זמן עבודה שמסתנכרן עם החיים בבית, בטח בתקופה כזאת, הרי אתם רוצים שיצליחו לעבוד עם מינימום הפרעות.

📈בדקו תוצרים- אל תצמדו ל-כמה זמן העובד היה מול המחשב אלא בתוצרים שסיפק.

📈תתקשרו, תתקשרו, תתקשרו לא כסטוקרים שבודקים מה עשו, אלא לשתף ולנהל שיח, להעמיק את הקשר הבין אישי. בעבודה מהבית יש תחושת בדידות, חשוב לוודא שהשיחות לא יהיו רק סביב נושאים של עבודה ומשימות מדידות.

📈שאלו שאלות של 'איך'? 'מה'? ופחות 'למה' למשל:

מה צריך כדי לסיים? מה חסר לך? איך אני יכול לעזור? איך מתקדמים? איך כדאי לבצע את זה? מה עוד? מה דעתך? איך את מציעה שנעבוד?

📈שקיפות- שתפו, תיידעו, תספרו מה המצב,מה הלבטים זה בונה אמון ואנו רוצים עובדים שנותנים בנו אמון ואנו בהם.

📈אמפתיה- לא חייבים להזדהות עם האחר, רק צריך להיות רגיש אליו, ליצור אהדה, לנסות לראות ממבט על מה מפריע לו.

📈הקשבה- רבים מאיתנו מקשיבים ותוך כדי כבר חושבים איך להגיב, זו לא הדרך. יש מס' תרגילים להקשבה, הנה אחד מהם שעוזר למקד את הפוקוס שלכם באחר ולא בתגובה אליו- לחזור על מילה או משפט שלו ולשאול שאלה.

השקיעו בפיתוח מיומנויות אלו, הן שוות זהב. מה שיפה בגמישות זה שתמיד יש תנועה, אפשר לתקן, ללמוד מטעויות, לגלות דברים חדשים. על ידי שמירה על גישה גמישה אין הגבלה מבחינת האפשרויות שיש וניתן לשנות ולחדד את היעדים ואת המשאבים הקיימים לרשותכם.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG