מן הארגונים סבורים כי הענן ההיברידי נותר המודל אידיאלי לתשתיות IT. עסקים מסתמכים יותר ויותר על עננים ציבוריים מרובים. 63% מהמשתמשים בעננים ציבוריים משתמשים בשני עננים ציבוריים או יותר. הצפי היא שהמספר יקפוץ ל -71 אחוזים ב -12 החודשים הבאים

מתוך הדוח המלא

ממחקר שערכה חברת נוטניקס, המודד את התקדמותם של ארגונים בכל הנוגע לאימוץ עננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עולה כי 86% מן הארגונים סבורים כי הענן ההיברידי נותר חוד החנית ומודל אידיאלי לתשתיות IT. ארגונים המנהלים סביבות היברידיות נוטים להתמקד יותר בפעילות האסטרטגית של החברה וזוכים להשפעה עסקית חיובית. רוב הנשאלים (כמעט 76 אחוזים) דיווחו כי המגיפה גרמה להם לחשוב בצורה יותר אסטרטגית על ה- IT, וכמעט מחצית (46 אחוזים) העידו כי השקעותיהם בענן ההיברידי גדלו כתוצאה ישירה של מגיפת הקורונה, כולל עננים ציבוריים ופרטיים.

המשיבים במחקר של נוטניקס, המנהלים סביבות היברידיות, מעידים כי באמצעות הענן ההיברידי הם יכולים להציע לארגון מערכי עבודה גמישים יותר, לחזק את תוכנית ההמשכיות העסקית שלהם, לפשט את הפעולות ולהגדיל את השימוש בכנסים דיגיטליים עקב המגיפה.

המגיפה שינתה את המיקוד של צוותי ה- IT לתמיכה בעובדים מרחוק ואפשרה פריסה מהירה של תשתיות עבור עובדים המבוזרים גיאוגרפית, מהלכים אשר גרמו להתקדמות מוגברת בהרחבת השימוש בענן.

בנוסף, עסקים מסתמכים יותר ויותר על עננים ציבוריים מרובים כדי לענות על צרכיהם בהשוואה לשנים קודמות. הדו"ח הראה כי 63 אחוזים מהמשתמשים בעננים ציבוריים משתמשים בשני עננים ציבוריים או יותר, או בריבוי עננים וכי הם צופים שהמספר יקפוץ ל -71 אחוזים ב -12 החודשים הבאים.

במסגרת המחקר נשאלו 3,400 מקבלי החלטות IT ברחבי העולם ממגוון עסקים בגדלים שונים, היכן הם מנהלים את היישומים העסקיים שלהם היום, היכן הם מתכננים להריץ אותם בעתיד ומהם אתגרי הענן שלהם. זוהי השנה השלישית ברציפות שנוטניקס יוזמת מחקר בנושא הענן המבוצע על ידי  Vanson Bourne. 

מתוך הדוח המלא

ממצאים מרכזיים נוספים כפי שעלו מהדו"ח השנה:

ארגונים נקטו בצעדים משמעותיים על מנת לגבש ולבחור את מודל תפעול מערך ה- IT שלהם: משיבי הסקר מדווחים על נקיטת צעדי מפתח ראשוניים להפעלת סביבה היברידית מוצלחת, כולל אימוץ תשתית hyperconverged-infrastructure במרכזי הנתונים שלהם והפעלת מרכזי נתונים אחרים שאינם תומכים בענן, לטובת שימוש בענן פרטי וציבורי. צוותי IT גלובליים מתכננים גם שינויים משמעותיים בתשתית וצופים פריסת ענן היברידי שיגדל בממוצע ביותר מ -37 אחוז בחמש השנים הקרובות, עם ירידה מקבילה של 15 אחוז במרכזי הנתונים שאינם תומכים בענן. ניתן לראות כי מתוך אפשרויות של פתרונות התשתיות השונות הקיימות כיום, המשיבים דיווחו על הפעלת מודל היברידי המשלב ענן פרטי, ענן ציבורי ומרכז נתונים מסורתי בתדירות גבוהה יותר מכל קטגוריה אחרת (כמעט 26 אחוזים), מה שכנראה מבשר על אימוץ של פריסת ענן היברידי.

עבודה מרחוק כאן כדי להישאר – כך מתכננות חברות רבות: בסקר בשנה שעברה, לכ- 27 אחוז מהנשאלים לא היו עובדים בבית באופן מלא. מספר זה צנח ב- 20 אחוז השנה ל -7 אחוזים בלבד של ארגונים ללא עובדים מן הבית, כתוצאה מהקורונה. המשיבים ענו כי הם צופים שעד שנת 2022 לכ-13 אחוז מהארגונים לא יהיו עובדים במשרה מלאה מרחוק באותה עת, פחות ממחצית מהנתון לפני שנה בשנת 2019, לפני פגיעת המגפה. שיפור תשתיות ה- IT (50 אחוזים) ויכולות העבודה מהבית (47 אחוזים) נמצאים כיום בראש סדרי העדיפויות של המשיבים למשך 12 עד 18 החודשים הבאים.

תוצאות עסקיות אסטרטגיות, ולא עלויות, מניעות את השינוי כיום: משיבי הסקר העידו כי המוטיבציה העיקרית שלהם לשינוי תשתיות ה- IT שלהם היא להשיג שליטה רבה יותר במשאבי ה- IT שלהם (58%), להשיג גמישות לעמוד בדרישות העסקיות הדינמיות (55%) ולשפר את התמיכה ללקוחות ולעובדים מרחוק (46%). לעומת זאת, רק 27 אחוז ציינו את קיצוץ העלויות כמניע לשינוי.

אנשי חינוך מתמודדים עם אתגרים וצרכים ייחודיים הקשורים לקורונה: משיבים רבים במגזר החינוך ציינו כי האתגר העיקרי שלהם הוא להבטיח שלעובדים מרוחקים יש חומרה מספקת. 47 אחוזים ציינו גם ש"ערוצי תקשורת נאותים בין עובדים ולקוחות" הוא גם אתגר חשוב. מגזר החינוך נוקט בצעדים הנכונים לקראת טרנספורמציה, ומדורג גבוה בפריסת ענן פרטי כאשר 29 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם מפעילים עננים פרטיים בלבד (יותר מהממוצע העולמי של 22 אחוזים).

"בינואר לפני מגיפת הקורונה, הטכנולוגיה נחשבה עבור חברות רבות לפונקציה בסיסית של עסק, המאפשרת הנעת תהליכי ליבה ארגוניים", אמרה וונדי מ.פייפר, מנהלת מערכות המידע בנוטניקס. "כיום, הטכנולוגיה קיבלה משמעות חדשה לגמרי. הטכנולוגיה היא בחירה אסטרטגית מורכבת שתקבע האם החברה תצליח או לא בתכנון לטווח הרחוק. מגפת הקורונה האיצה אותנו לעידן חדש של אסטרטגיית IT והממצאים של מדד הענן הארגוני השנה משקפים מציאות חדשה זו. הענן ההיברידי ממשיך להוביל וזה ימשיך להיות כך ככל שאנו מנווטים את תמהיל הסביבות הפיזיות והווירטואליות שלנו ומתרחקים מלעשות עסקים במצב יחיד."

אודות Nutanix Solutions

Nutanix Solutions היא חברת תוכנת מחשוב ענן אמריקאית שהוקמה בשנת 2009 ופועלת בישראל כשש שנים. החברה מספקת פתרון תשתית ענן היברידי באופן אחוד, ומסייעת ללקוחותיה לייעל את פעילויות הדאטה סנטר שלהם ולהפעיל יישומים באופן נרחב On Premise ובענן. החברה היתה החלוצה בתחום ה- Hyper Converged Infrastructure (HCI) ומובילה כיום תחום זה, שמשמעותו איחוד מחשוב, וירטואליזציה, אחסון, רשת ואבטחה בפתרון אחד. ל-Nutanix Solutions כ- 6,000 עובדים ברחבי העולם. היא מציגה הכנסות בסך 1.5 מיליארד דולר ונסחרת בנאסד"ק תחת NTNX.


Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG