הפעילות של מיזוג וקניית חברות אינה ייחודית לשוק מסוים או לתעשייה מסוימת. עם זאת, בשנה החולפת שוק ה-proAV חזה בלא מעט רכישות ומיזוגים וכנראה שהזכור מכולם הוא רכישתה של פוליקום (Polycom) בידי פלנטרוניקס (Plantronics) ושינוי שם החברה המאוחדת לפולי (Poly). עם זאת ההשפעה של העסקאות הללו, ולכאורה הקיטון המשמעותי למדי של החברות שפועלות בשוק, לא השפיעו עליו כפי שאולי ניתן היה לצפות, לפחות לא בהיבט של העוצמות.

כך עולה מדו"ח שהפיקה AVIXA ועונה לשם Macro-Economic Trends Analysis (ניתוח מגמות מקרו כלכליות) ובודק בין שאר הדברים את ההשפעות של המיזוגים ו/או הרכישות. הקביעה הזו קצת מפתיעה לאור העובדה שיותר מרבע מהנשאלים, ולמעשה 26.7%, ציינו שהחברה שלכם נרכשה, רכשה או הייתה מעורבת במיזוג. המחקר של AVIXA מצא שהשוק עדיין אינו סובל מריכוזיות, תופעה שמתרחשת לעיתים קרובות למדי בתקופות בהן השוק נכנס למערבולת של מיזוגים, וזאת מכיוון שהחברות המעורבות הופכות בדרך כלל לגדולות יותר, כשהתוצאה היא גם נתחי שוק שגדלים.

למעשה הבדיקה של AVIXA גילתה שבשוק ה-proAV פועלות בהצלחה מאות ואלפי חברות בקני מידה שונים, והיא קובעת גם שעדיין יש הרבה מאוד מקום בשוק שמאפשר לחברות להישאר עצמאיות גם אם הן אינן גדולות.

"בכל שוק היכולת לבדל את העסק שלך מזה של המתחרים, הוא מניע עיקרי להצלחה. יכול להיות שאתה האינטגרטור המיומן ביותר בתחום שלך, או אולי המקור היחיד לפתרון AV ו-IT מוכלל בעיר שלך. זה אומר שלמרות כל המיזוגים והרכישות יכולה להיות עדיין הדרך היעילה להשיג את הנישה הייחודית הזו שמובילה לרווחים. מנהלים צריכים לחפש הזדמנויות לבדל את עצמם ולהישאר מעודכנים לגבי המגמות בשוק בכדי להישאר רלוונטיים ולא לפגר מאחור", אמר פיטר האנסן, אנליסט כלכלי ב-AVIXA.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG