הפאב הלונדוני המוכר 'איוון ופיל' מאיץ את הרעיון השיווקי שלו למכירת אלכוהול בדומה למכירה מחתרתית, שנעשתה במאה הקודמת בבתי מרקחת. מסכים דיגיטליים נרתמים לעניין, ומשלימים את קונספט מראית העין וה'חזרה בזמן'

זכוכית שמשנה את רמת השקיפות שלה באמצעות טכנולוגיית LCD ומתח נמוך היא אחת האטרקציות המעניינות ביותר בשנים האחרונות. בפאב המפורסם "איוון ופיל" שבצ'יזיק במערב לונדון נעזרים במסכים טכנולוגיים אלו, ומיישמים רעיון מהעבר, שהיום ישמע אולי כתלוש מהמציאות, והוא מכירת אלכוהול בבתי מרקחת.

דרינק עם מרשם

ההשראה לרעיון השיווקי: איסור מכירת האלכוהול בארצות הברית במאה הקודמת

הבעלים של פאב "איוון ופיל", מחלוצי הגל החדש של המוסדות האינטראקטיביים, ממקדים את עיקר מאמציהם כדי ליצור חווית לקוח ייחודית.
הרציונל של האטרקציה השיווקית הוא ליצור פלטפורמה שמתחקה אחר תקופת שנות ה- 20 של המאה הקודמת בארצות הברית, שבה נאסרה מכירת אלכוהול בפומבי. איסור אשר הוביל ליצירת ענף מחתרתי ולמכירת אלכוהול בבתי מרקחת.
הפאב מאתגר את מושג ה"חזרה בזמן", ומתייחס ברצינות לקונספט. זה מתחיל עוד משלב ההזמנה, שבו נדרשים האורחים לתאם פגישה באתר הבית, ולפרט את "הסיבות הרפואיות" שמביאות את "הפציינט" אל פתחו.
הפאב מעוצב בסגנון ווינטג' המזכיר עיצוב של בית מרקחת מתחילת המאה הקודמת, שבו מדפי עץ כבדים ועליהם תרופות, ואלה משתקפים דרך חלונות ראווה. למביטים מבחוץ נראה שמדובר בחלונות ראווה תמימים למראה, אך לא כך הדבר. הזכוכית שמורכבת על החלונות היא למעשה מסך טכנולוגי, שבלחיצת כפתור משנה את רמת השקיפות שלו מצלילות לאטימות מלאה.
הקונספט הטכנולוגי משרת את הרעיון של "מתן מרשם" בפרטיות מוחלטת, ובכך משלים את חווית הלקוח באופן שבהחלט מעלה חיוך.

הקשר הישראלי

בישראל מיושם הרעיון הטכנולוגי במסעדות, במוסדות, בבתי מגורים ובעיקר כפתרון יישומי להפרדה בין חללים לצורך יצירת פרטיות. הרעיון נשען על פיתוח חדשני של שתי חברות ישראליות GAUZY ו- TALBI , אשר פיתחו טכנולוגיה שמאפשרת לשלוט במגוון פרמטרים בזכוכיות כמו איטום והצללה. החברות משתמשות בגביש נוזלי, שמוכר ממסכי ה LCD, ונועד להחלפת צבעי הזכוכית, ליצירת כיתוב ולעמעום בעזרת מתגים.
חברת שבירו הישראלית הציגה בשנת 2016 רעיון דומה, שיכול לשמש כיישום במערכת של בית חכם. המוצר של חברת שבירו משנה זכוכית משקופה לאטומה, וזאת באמצעות יריעות PVC, נוזל קריסטל וחשמל במתח נמוך.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG