הסניפים החדשים שנפתחו, האקדמיה הפורחת (ויש גם הפתעות ל-ISE), הפיתוחים החדשים וההכרזות – לא נראה שבקרמר מתכוונים להאט בזמן הקרוב. הצטרפנו לדיויד מרגולין ועציון שמעוני לשמוע מעט על 2018 הנשקפת הרחק במראה ועל 2019 אותה הם רואים ב 4K

דייויד מרגולין, סמנכ"ל השיווק העולמי של קרמר אלקטרוניקה (צילום - קרמר)

את המילה קולבוריישן שמענו לא מעט בשנים האחרונות, היא קצת מתעתעת היות והפרשנות שלה רחבה מאוד ונראה שיש מקום לכולם. כיצד מתרגמת קרמר את נושא הקולבוריישן ואילו פתרונות היא מציעה לתחום הרחב הזה ?

מרגולין: "המושג קולבוריישן נשחק מעט. קולבוריישן היא מילה שנותנת משמעות שונה לכל תעשייה. בתחום ה-AV הכוונה היא יותר לכלים אינטראקטיביים בחללי העבודה. לנו יש כמובן את קו מוצרי ה-VIA (תצוגה  אלחוטית) והפונקציונליות של הקולבוריישן הינה למעשה סט כלים המאפשר למי שנמצא בפגישה להעביר את המסר שלו בצורה הרבה יותר קוהרנטית ואפקטיבית.

לקולבוריישן יש פירושים רחבים יותר, כמובן שלא מדובר רק בסט כלים, זו סביבה שקל יותר להתנהל בה טכנולוגית, לנהל את הפגישות ולהעביר את המסרים בצורה נכונה ואפקטיבית יותר. יש את הצד של חווית המשתמש ויש אינטראקציית קולבוריישן שהנה חוויה מלאה יותר של פתרון– כמו ה-Collaborative Classroom (הכיתה השיתופית) – פתרון ללימוד בקבוצות הנשען על הרבה מאוד טכנולוגית AV המאפשרת למשתתפים בקבוצות השונות להיות חלק מהשיעור כשהם מתחברים באמצעות המכשיר שברשותם (BYOD מלא) חוטי ואלחוטי. זו רק דוגמא אחת לפתרון חווית למידה הנשענת על פתרון AV, בין אם ריבוי תכנים על מסך בודד או על מספר מסכים."

איזו מגמה ממשיכה מ-2018 בשוק ה-AV וכיצד הייתם מסבירים אותה ?

שמעוני: "אוטומציה היא מגמה שהולכת ומתרחבת בשוק. הארגונים מבקשים פתרונות אוטומטיים עד כמה שניתן במטרה לפשט את השימוש בחדרים ולצמצם את המורכבות וקשיי התפעול בחדר. עם מגמה זו מתכוונת קרמר להתמודד באמצעות כלים לבניית תרחישים חכמים המאפשרים למשתמש הקצה להגיע לחדר הישיבות ולנהל ישיבה ומצגת בצורה המהירה והפשוטה ביותר, ביעילות, מינימום זמן ומשאבים הנדרשים עבור התחברות למערכות מולטימדיה. יכולת זו של שימוש במוצרי שו"ב הכוללים חומרה ותוכנה מאפשרים תכנון נכון של בניית תרחישים, החל מחדר עבודה קטן והכי פשוט ועד תכנון תרחישים בבניין כולו. לדוגמא, הגדרת שעות קבועות של כיבוי המסכים, מקרנים, תאורה, מיזוג, בהתאם לשעות פעילות המשרד."

עציון שמעוני, מנהל מכירות ישראל בקרמר אלקטרוניקה (צילום - קרמר)

בין 2018 ל-2019 נשמעו לא מעט הכרזות על ענן ה-AV, מה לדעתכם יכול להאיץ את המעבר לענן ה-AV ? מהם החסמים ומה צריך לקרות ב-2019 על מנת שהם יוסרו ?

מרגולין: "הדבר הראשון שצריך לקרות לדעתי, ובחלקים נרחבים זה למעשה כבר קורה, הוא הנגשת פתרונות AV מבוססי תוכנה (Software Driven AV Functionality). בעזרת מערכת רישיונות תוכנה מתאפשרת הוספת יכולות שונות וורסטיליות של פתרונות ענן כמקובל בארגונים היום. AV מבוסס תוכנה היא למעשה פלטפורמה.  זה יכול להיות מיני מחשב המותקן באותו חלל או שרת סטנדרטי ובעזרת תוכנה וממירים שונים הוא יכול לייצר פתרון AV מלא ובנוסף לכך בהקשר למעבר לפלטפורמות, אנחנו נשיק ב-ISE מושג חדש – Kramer as a Platform: היכולת שלנו להציע ריבוי פונקציונאליות על בסיס מכשיר בודד אשר מבוסס על רישיונות תוכנה. דבר המייצר גמישות רבה עבור הלקוח וכמובן שעבור האינטגרטור/מתקין. כיצרן אנחנו יכולים לאפשר הוספת תכונות או שדרוגים. פתרונות מבוססי תוכנה יאפשרו להציע פתרונות AV כשירות AV as a Service.

הנגשת ה-AV דרך תוכנה וטכנולוגיות ענן תאפשר בהמשך לעבור למודל מימון (ליסינג) מה שאומר שהלקוח יוכל כמו בכל התקשרות ליסינג לשלם תשלום חודשי קבוע על פתרונות ה-AV המותקנים אצלו בהתאם לסוג החוזה, כאשר בהמשך הציוד ישודרג למערכות חדשות כמו שנהוג בכל מודל ליסינג. המודל העסקי הזה הוא מאוד שכיח בקרב טכנולוגיות/שירותי IT ונוח יותר למחלקות ה-IT היות והעלויות ישולמו מתקציב פעילות תפעולי (OPEX) ולא כהשקעת תקציבית גדולה כאשר על הדרך גם משמר את ההשקעה במערכות.

אילו חידושים הייתם רוצים לראות ב-ISE הקרוב ? יכול להיות גם של יצרני מסכים, מקרנים, אודיו וכדומה.?

מרגולין: "הדבר הקריטי ביותר לתחום ה-AV מבחינתי, אלו חידושים בתחום חווית המשתמש. דרך חדשנית וקצת אחרת לאינטראקציה עם טכנולוגיה בחלל. הביטויים לאינטראקציה כזו יכולים להיות הפעלה קולית, AI או כל דבר שיכול ליצור חוויה קלה/אינטואיטיבית יותר, בה מפעילים את טכנולוגיית ה-AV בחללים. בנוסף הייתי שמח לראות השפעות של טרנד ה IoT  -Internet of Things, על תחום ה- AV המקצועי. אין ספק כי טכנולוגיות IoT ביתיות חודרות יותר ויותר לתחום ה- ProAV אבל אני לא מזהה 'מסה קריטית' בשלב הזה. אני משוכנע כי ה IoT ישפיע מאוד על תעשיית ה ProAV ואופן השימוש בטכנולוגית AV. 

כבר עכשיו יש הכרזות מעניינות מיצרני המסכים כמו יכולות שיתוף אלחוטי (BYOD) אשר בהמשך ישפיעו על השוק.  הוספת Apple Mirroring, Miracast לטלוויזיות/מסכים שהוכרזו עכשיו ב-CES ולמעשה מאפשר לבעלי מכשירי אפל, Windows10, Android למיניהם להציג תכנים על מסכים באופן אלחוטי. בעוד כשנה עד שנתיים תהיינה לזה השפעות על יצרני ה-AV אבל קרמר כבר ערוכה לעניין והיו הפתעות מעניינות בהמשך."

היכן ניתן יהיה לפגוש אתכם ואיזה עדכון מיוחד תוכלו לבשר לקהל הקוראים כבר עכשיו ?

שמעוני: "תפעול והרחבת הפעילות במרכז ההדרכות שלנו בקריית שדה התעופה הינה אחת המשימות של קרמר ל 2019 בישראל. יצרנו מרכז אשר מכיל את כל מה שצריך במטרה להעביר ולשתף בידע רב שנצבר וקיים בחברה, וכחברה יצרנית שמרכז הפיתוח שלה, מנהלי המוצר, המהנדסים ואנשי התמיכה, נמצאים בישראל, אנחנו שמחים לפגוש את קהל הלקוחות המקומי, השותפים העסקיים, היועצים, מתכנני הפרויקטים והמתקינים, אשר נהנים מקורסים במגוון נושאים ורמות שפיתחנו במיוחד עבורם."

מרגולין: "אנחנו משיקים לראשונה ב ISE את תכנית ההדרכות וההסמכות העולמית שלנו- ה Kramer Academy, שפותחה במיוחד עבור אנשי מקצוע בתעשייה  עם מיקוד במקצועני AV אשר מעוניינים לחצות את הקווים לכיוון טכנולוגיות ה-IT (קורסי AV Over IP). כמובן שיש את תכנית ההדרכות לאנשי ה-IT בה אנחנו מספקים מעטפת הדרכה לעולם ה-AV. קרמר שמה לה למטרה לגשר בין שתי התעשיות הללו באמצעות אותה תכנית לימודית – Kramer Academy, והיא למעשה שירות משלים ללקוחותינו ללא כל עלות. נציג את ה-AV ה'מסורתי' לצד תפיסות חדשות לארכיטקטורת ה-AV. נשים דגש על נושא ניהול אפקטיבי ומרחוק של טכנולוגיות/פתרונות ה-AV בארגונים ( Enterprise AV management ) בדומה לכלי ניהול של פתרונות IT וכמובן אינטגרציה מהודקת יותר בין המוצרים השונים."

ניפגש בביתן הענק של קרמר אלקטרוניקה ב Hall 1 Booth S20 – בכניסה ללובי של האולמות הגדולים

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG