זה מצחיק, אבל גם בשנת 2021 אני עדיין שומע אנשים אומרים 'Barco' כשהם מדברים על מקרנים. עבורי זה מעיד על ההצלחה של Barco בחקיקת הראשוניות בתחום, קצת כמו פלאפון, ג'יפ או פרידגי'דר. אני מראיין את לוקאש נייגובסקי מחברת Barco ומבין שזה בדיוק הכיוון שהם הולכים אליו רק שהפעם בתחום ה-UC. 

איך חברה ששמה מקושר חזק לתחום המקרנים רוצה להיות שם דבר בתחום כל כך דינאמי? לוקאש מחברת Barco מספר על האסטרטגיה, המחקרים והתובנות שיובילו לזה.

הצגת תכנים אלחוטית והרבה מעבר

שוק ה-AV מוצף בפתרונות לשידור מצגות באופן אלחוטי, חלקם הוצג בחמש השנים האחרונות. לוקאש סיפר כי את הפתרונות לשידור מצגות אלחוטיות הציגה ברקו כבר לפני תשע שנים, ומאז רק ממשיכה לפתח ולשכלל אותם, ואף לכלול אותם בפלטפורמת ה-CX, המאפשרת ביצוע ועידות ללא כבלים. זאת אומרת שכל משתמש יכול להיכנס לחדר בו מותקנת יחידת CX ולבחור האם הוא מציג מצגת או משתתף בשיחת ועידה – ושניהם באופן אלחוטי. 

לא מגיבים - יוזמים וחוקרים

לוקאש אומר כי פלטפורמת ה-CX התומכת בעבודה ללא כבלים וללא מגע הושקה לפני שנתיים, כלומר – לפני התפרצות הקורונה. הוא מוסיף כי תפישת ברקו התאימה למציאות הנוכחית, ולכן כאשר הקורונה התפרצה בעולם – הם חוו עליה משמעותית במכירות – היות ואנשים העדיפו כבר לעבוד עם המחשב האישי שלהם לפני כן, עכשיו אותם אנשים גם רוצים להימנע ממגע מיותר באותם חדרי ועידות וברקו הייתה ערוכה לזה. היענות השוק לסדרת ה-CX היתה רק ההתחלה עבור חברת ברקו והם רצו לנצל את המומנט ולכן ביצעו גם מחקר והתוצאות היו מעניינות:

  • בעוד שבזמן המגיפה נתקבל הרושם שאנחנו לא חורים למשרדים – עפ"י המחקרים עשתה ברקו נראה כי החזרה למשרד מתרחשת בכל הכוח, הנתונים מעידים על עליה בכמות הנסיעות בתחבורה ציבורית ובחניות.
  • האופטימיות בקרב הנחקרים גבוהה ומרביתם עדיין מעדיפים פגישות פנים אל פנים.
  • הייתה עליה משמעותית בשיחות ועידה, אולם אלו בעיקר שימשו לנושאים בסיסיים, כאשר היה מדובר בפגישות משמעותיות וחשובות – אנשים מעדיפים להיפגש
  • יש מעבר מובהק למחשבים ניידים ו-56 אחוזים מהנשאלים מעדיפים לעבוד איתם כאשר 19 אחוזים עובדים עם מחשב קבוע ואילו 18 אחוזים עובדים עם הטלפון או הטאבלט שלהם בחדרי הישיבות

המעבר להיברידי הוא דבר הכרחי

לוקאש מספר כי הטרנד המוביל בעבודה ההיברידית הוא החלוקה ולמעשה בצורה מובהקת במרבית המדינות שנסקרו שלושה ימי עבודה יבוצעו במשרד ואילו השאר מהבית. נתון זה מחייב היערכות לעבודה היברידית ומוצלחת מהבית ומהמשרד, כלומר – שמירה על רציפות ונוחות עבור העובד. לפי המחקר שערכה ברקו – כשהעובדים מגיעים למשרד – הם יעדיפו חללי ועידות גדולים יותר שיאפשרו מרווחים בין האנשים, אולם בסופו של דבר ההאדלים הם המקום המועדף לפגישות עבודה.

מה קורה בישראל ?

דני זיזוב, מנהל תחום AV באיסטרוניקס, יבואנית ומפיצת ברקו בישראל, מאשר כי מרבית נתונים אלו נכונים גם בישראל. זיזוב מציין כי לקוחות המחפשים פתרונות ועידה אלחוטיים המגיעים אליהם להדגמה – מבינים את הערך המוסף והיכולות של סדרת ה-CX. עוד הוסיף זיזוב כי מכירות סדרת ה-CX רק עלו מאז פרוץ המגיפה, וגם אם בזמן הסגר היה נראה כי אנחנו נפרדים מהמשרדים – המכירות ותנועת הלקוחות העידו אחרת.

משלבים, משתפים ועובדים יחד

האסטרטגיה של ברקו מעבר למחקרי שוק והשקעה בפיתוח עוברת גם דרך השותפים. לוקאש מתאר בשיחה את כמות הממשקים שיש לברקו למצלמות, רמקולים ומיקרופונים בעלי חיבור USB לפלטפורמת ה-CX שלהם, שנועדה לאפשר ללקוחות לבחור את הפתרון הייחודי להם: ברקו תספק ללקוח את ליבת המערכת – חיבורי USB וממשק אלחוטי מלא, ואילו הלקוח יבחר (איסטרוניקס מסייעים בכך לא מעט) את המצלמה, המיקרופונים והרמקולים שייצרו עבורו את חווית הועידה הטובה ביותר. 

בסיום הראיון אנחנו קובעים להתעדכן עם הכרזות נוספות ואני חושב שאם ברקו תמשיך בכיוון הזה, למלה 'ברקו' תיווצר משמעות נוספת והיא תהיה בתחום פתרונות הועידה.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG