עידן המידע מייצר כמויות עצומות של מידע רלוונטי עבור ארגונים מסוגים שונים כשתוכן הוידאו בזמן אמת הופך להיות דומיננטי יותר ויותר. על-מנת לא לפספס אף פרט ולעבור בקלות מערוץ אחד לשני (ולשלישי, והרביעי, החמישי וגם ה-16) נדרש פתרון חכם – הכירו את הקומביינר של HighSecLabs

תמונות בכתבה - AVM

קחו לדוגמה חדר בקרה שמחובר למספר מחשבים אשר מזרימים וידאו מלוקיישנים שונים. המחשבים נפרדים לחלוטין זה מזה מטעמי אבטחת מידע (פירוט לגבי חשיבות ההפרדה הפיזית בהמשך הכתבה). על-מנת לתפעל ביעילות את חדר הבקרה, נדרשת שליטה מלאה ונוחה בווידאו שמגיע מכל אותם מחשבים – באמצעות עכבר אחד, מקלדת אחת ומסך אחד (או שני מסכים). היי סק לאבס, אחת החברות המובילות בעולם אבטחת המידע, מספקת מענה אופטימלי לצורך הזה, במחיר משתלם ותוך עמידה בתקנים מחמירים במיוחד: הקומביינר – קופסה פשוטה בעלת יכולות גבוהות.

עמית אילוז (תמונה - AVM)

מה עושה הקומביינר?

עמית אילוז, מנהל מכירות ישראל ב-HSL, נוהג להגדיר את הקומביינר כשילוב של KVM עם בקר וידאו (KVM הוא מכשיר שמאגד מספר רב של מחשבים ומנגיש את כולם ביחד למשתמש אחד, כך שהוא יוכל לשלוט בכולם בנוחות).

עוד חשוב להדגיש שהקומביינר מרכז לא רק מצלמות אלא מחשבים, והוא עושה זאת ללא צורך ב-PC נוסף אלא באמצעות קופסה צנועה שאין בה הארד דיסק, מאווררים ושאר מרכיבים שמחייבים תחזוקה רבה וגם כך עלולים להיפגם ולמנוע תפקוד תקין של המערכת.

הפעולה של הקומביינר כאמור פשוטה (ומועילה להפליא): הוא מאפשר צפייה בעד 16 ערוצי מידע על גבי מסך אחד או שניים, לבחירת הלקוח. החיבור יכול להיות גם HDMI וגם DP (Display Port), כולל באיכות של 4K. התוצאה: תצוגה חדה וברורה של כל המידע החיוני באופן מרוכז ולכן נוח לשליטה ולעיבוד. ניתן לעבור בין ערוצים שונים דרך העכבר, גם כן בנוחות מרבית וללא צורך בכפתורים נוספים שמסרבלים את העבודה השוטפת, ובאופן דומה גם להקטין או להגדיל את התצוגה של כל מקור מידע. אופציה נוספת היא לפתוח במקביל יישומים נוספים, בדיוק כמו בכל סביבת עבודה חלונאית.

SECURE HIGH SEC LABS COMBINER

באילו מקרים הקומביינר מועיל במיוחד?

הקומביינר של היי סק לאבס מספק תועלת רבה בכל מקום שבו מצטבר מידע ממספר מקורות שונים במקביל ונדרש מעבר קל וזריז ביניהם. בפרט חיוני הפתרון של HSL בארגונים שבחרו, או היו מחויבים, להפריד רשתות מטעמי אבטחת מידע. בזכות ה"חיבור" של כל המחשבים הנפרדים לתצוגה אחת על מסך אחד והשליטה באמצעות מקלדת אחת ועכבר אחד ניתן לעבוד עם כולם באופן יעיל ואינטואיטיבי.

מקומות נוספים שבהם ניתן למצוא קומביינרים הם חדרי בקרה. כך לדוגמה אחד הפרויקטים שבהם שולב הקומביינר של היי סק לאבס ושאפשר לכתוב עליו (בחלק גדול מהמקרים מדובר בגופים צבאיים או ביטחוניים, ובאופן טבעי HSL מחויבת לדיסקרטיות מוחלטת) הוא חדר בקרה בבית החולים שיבא בתל השומר. חברת האינטגרציה בפרויקט הזה הייתה אוניקום, שבזכות הקומביינר יכלה להוציא מחדר הבקרה מערכת מיושנת שכללה 4 מסכים (ובהתאם גם זרועות, כבלים, כפתורים למעבר בין המסכים ושאר מרכיבים). הקומביינר, כאמור קופסה פשוטה כפי שניתן לראות בתמונה, החליפה את כל המערכת המסורבלת, ושדרגה במידה ניכרת את ההתנהלות בחדר הבקרה. חשוב להדגיש שמעבר לאסתטיות, ובנוסף לתפעול הנוח יותר, ישנו עוד יתרון משמעותי: אפס נקודות כשל בזכות הפסקת ההישענות על הכבלים, הכפתורים וכו '.

צפו בהתקנה של חברת האינטגרציה טקמוד ביאיר השחר

חברת טקמוד בחרה מסכים של חברת סמסונג וחיברה אותם בשירשור ליצירת קיר מסכים. הקומביינר חווה קיר אחד והתוצאה המוצלחת ניכרת לעין ולכיס.

 

גם רשויות מקומיות רבות נעזרות בקומביינר בכדי לייעל את פעילות החמ"לים שלהן. חברת ד.מ הנדסה הקימה עשרות מוקדים וחדרי דיונים ברשויות מקומיות בכל הארץ כאשר במקרים אלה בא לידי ביטוי יתרון משמעותי אחר של המוצר של היי סק לאבס – המחיר הנמוך שלו ביחס לבקרי וידאו. גופים פיננסיים יכולים אף הם להפיק תועלת רבה מהמכשיר, כשלמשל ברוקרים יכולים לצפות במקביל במידע שמגיע מהבנק, מבורסות שונות ברחבי העולם וכו'.

מקסימום אבטחת מידע - ומקסימום נוחות בתפעול

היי סק לאבס הוקמה ב-2008 ע"י בני הזוג רוני ואביב סופר מתוך הבנה שחומה אפקטיבית באמת נגד פושעים דיגיטליים מחייבת הפרדה פיזית בין רשתות מחשבים. התובנה פורצת הדרך בעולם שאז עדיין האמין בקונסולידציה, והגידול האקספוננציאלי בפשעי סייבר מכל הסוגים לרבות טרור, הפכו את החברה לשם דבר – גם בשוק הצבאי וגם בשוק האזרחי, גם בארה"ב וגם בישראל.

לאורך השנים הקפידה HSL לדאוג במקביל לאבטחת המידע המרבית – ברמה שמאפשרת גם לגופים כמו למשל הפנטגון להיעזר בפתרונות החברה – גם לממשקי משתמש ידידותיים. הקומביינר הוא עוד דוגמה למוצר שמצד אחד תומך בפתרונות אבטחת מידע חזקים בזכות אותה הפרדה פיזית בין המחשבים, ומצד שני מאפשר לשלוט ולהשתמש בכל מקורות המידע בדרך נוחה.

 
SECURE HIGH SEC LABS COMBINER

גמישות

מאפיין ייחודי נוסף של הקומביינר של HSL הוא הגמישות המרבית שלו. ראשית, ניתן לבחור בין שלושה דגמי קומביינרים: דגם קטן שמחבר 4 מחשבים, דגם לחיבור 8 מחשבים והמכשיר המשוכלל ביותר שמחבר עד 16 מחשבים.

בנוסף ניתן כאמור לחבר את המכשירים למסך אחד, למשל של 75 אינץ', וגם לשני מסכי 98 אינץ' ואפילו לקיר וידאו במקומות שבהם זהו הצורך – גם עם HDMI וגם עם DP. הגמישות המלאה כוללת גם יכולות טאץ' ואת היכולת לבצע שינויים במערכת בלי תכנות או בקר יקר, אלא על בסיס פקודות פשוטות מהמקלדת או העכבר. 

בזכות היכולת לעבור למשל למסך מלא או להקטין מסך אחד ולמתוח אחר כל משתמש יכול להתאים לעצמו את התצוגה באופן המדויק ביותר עבורו – ולהפיק את כל התובנות הרלוונטיות החיוניות מהמידע שזורם מכל המחשבים.

תועלת גבוהה - עלות נמוכה

לצורך בחינת העלות של שדרוג המערכת באמצעות קומביינר, ההשוואה הרלוונטית היא לבקרי הווידאו השונים שיש בשוק. מחיר בקר וידאו הוא בטווח של עשרות אלפי יורו או מאות אלפי שקלים, כשבנוסף נדרש עוד בקר לניהול המערכת. הפתרון של HSL מוצע בעלויות נמוכות בהרבה, 15-20% ביחס לאופציות הנ"ל, כשכאמור הקופסה הצנועה עושה את כל העבודה.

בהקשר זה כדאי לציין שבתוך הקופסה ישנם שני מעבדים גרפיים עוצמתיים במיוחד כדי לייצר את התמונה האיכותית ביותר האפשרית. מאוורר אין, ובמקומו מותקן מפזר חום. הקומביינרים עשויים ממתכת מיוחדת שמנדפת חום, ועוד דרך למניעת התחממות יתר היא ויתור על צביעה.

מאובטח, יעיל, מותאם לכל צורך וזול - הפתרון האידיאלי גם בשוק הצבאי וגם בשוק האזרחי

בעולם עם מודעות גבוהה לנזקים החמורים שעלולים להיגרם לארגונים עקב פרצות בחומת אבטחת המידע, ובמקביל גם שימוש הולך ומתרחב במידע משלל מקורות, גדל באופן טבעי גם הצורך במוצרים לשליטה ובקרה על אותם מקורות מידע. הקומביינרים מספקים את המענה הנכון, ובנוסף מובטחים לארגון גם פתרון אסתטי עם מינימום נקודות כשל אפשריות, יעילות גבוהה, התאמה מדויקת לצרכים הספציפיים ותג מחיר אטרקטיבי. בהתאם אין פלא שהביקוש לקומביינר נמצא במגמת עלייה, הן בשוק הצבאי והן בשוק האזרחי, ואם להסתמך על ההיסטוריה (הקצרה יחסית אבל המרשימה) של HighSecLabs הקומביינרים עוד ילכו וישתכללו.

SECURE HIGH SEC LABS COMBINER
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG