תלת מימד בלי משקפיים – אם מסתכלים על תחום התצוגות, ההיגיון אומר כי ככל ששטח התצוגה גדל כך צריכה גם הרזולוציה לגדול ולרוב נשייך את רזולוציית 8K למסכים גדולים, אבל מה לגבי תלת מימד? אותה טכנולוגיה שנזנחה לפני מספר שנים בגלל סרבול המשקפיים וכמות דלה של תוכן? חברת Looking Glass Factory פיתחה מסך בגודל 65 אינץ' המאפשר הצגת תמונות בתלת ממד ללא משקפיים ברזולוציית 8K.

מה קורה שם בדיוק ?

המסך מייצר עד 100 זוויות של תוכן תלת מימדי מ-100 מיליון נקודות אור כל 1/60 שניה וכך מתאפשרת צפייה במקביל של עד 50 אנשים בו זמנית. חברת Looking Glass Factory מציינת כי בעוד המסך הזה גדול פי 5 מכל מסך הולוגרמות תלת מימדיות, היא עתידה לשווק מסכים גדולים עוד יותר לשימוש זה בעתיד. יכולות המסך הודגמו כבר בתחום הסרטים כאשר בכורת הסרט Zanzibar: Trouble in Paradise הוצגה על גביו.

שובו של התלת ממד ?

דובר בעבר על טכנולוגיות שיאפשרו צפייה בתלת ממד ללא משקפיים וכעת זה מתחיל להיראות כמו מציאות, תעשיות הפרסום יכולות לעשות שימוש רחב בטכנולוגיה זו ככל שיתאפשר להן שטח פרסום גדול יותר ואנחנו מאמינים כי התוצאות תהיינה מרהיבות. החדירה לעולם הקולנוע, עליה מתכננת Looking Glass Factory, תלויה באותם גורמים שהיו בעבר: מוכנות הקהל הביתי לרכוש מסך כזה ומוכנות עולם הקולנוע לייצר או להמיר את הסרטים המצולמים לטכנולוגיה כזו. זמן אימוץ הטכנולוגיה לא ודאי אולם זה בהחלט אחד הדברים היותר יפים שנצפו לאחרונה.


תמונה ראשית – יוטיוב של סרטון התוכן

 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG