תמונה- Innoviz

חברת אינוויז (Innoviz) הישראלית שהוקמה ב-2016 והספיקה לעשות מאז קפיצת דרך משמעותית, נבחרה לספק את החיישנים אשר ישמשו ברכבים המתקדמים של ב.מ.וו ויעלו על הכביש בשנת 2021

רכבים אלו אמורים להיות אוטונומיים לחלוטין, אם כי סביר להניח שנהיגה 'אוטונומית' לחלוטין לא תהיה עדיין אפשרית בכל שווקי היעד. החיישנים יסופקו כחלק ממערכת הרכב של חברת 'מגנה' אשר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אינוויז כבר בסוף 2016.

החיישנים המיוחדים של אינוויז הם מסוג המכונה LiDAR ומסוגלים לנתח את המכשולים והדרכים בסביבה באמצעות למידת מכונה גם במזג אוויר קשה ולהעביר אותם למערכת תוכנה מקבילה בענן (שחוסכת כאב ראש ליצרני הרכב). בניגוד לחיישני ראדר רגילים הפועלים באמצעות גלי רדיו, חיישני LiDAR פועלים באמצעות לייזר הנורה בפולסים מהירים ולכן יכולים לספק תמונה תלת ממדית ואפילו לשים לב לפרטים קטנים כמו הכיוון אליו פונים הולכי הרגל.

לחיישנים הספציפיים של Innoviz יש יתרון בכל הקשור לטווח ולרזולוציה, כל זאת במחיר זול יחסית של כמה מאות דולרים. רק לשם השוואה, החיישנים המקבילים של חברת Velodyne המשמשים אצל אובר, גדולים הרבה יותר בשל המנגנון המכני שלהם ועולים כ-4,000$.

בריאיון לכלכליסט חשף מנכ"ל ומייסד החברה, עומר כילף, ששתי החברות נמצאות בקשר זו עם זו מעל לשנה, במהלכה נוצרו יחסי אמון טובים. להערכתו, בניגוד ליצרניות הגרמניות שמובילות את הטכנולוגיה , ליצרניות אחרות, ייקח כחצי שנה לפחות להשלים את הפער הטכנולוגי.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG