החזון של המתחם החדש Floor 5 שהוקם לאחרונה בקומה 5 במגדלי סטוצ'י החדשים בראשון לציון, הוא להיות בית ייחודי להעברת ידע ואפילו הסלוגן שלהם – "חכמים על כיתות אחרות", חושף את הצהרת הכוונות. פגשנו את אורן קדמי, מבעלי המיזם ורוני טבי מחברת האינטגרציה AvMasters, על מנת להכיר את החזון, האתגרים וכמובן לראות ולחוות את התוצאה

כלים תומכי תוצאה - כיתת המאסטר ב Floor 5 (צילום F5)

"המתחם משרת מנעד לקוחות רחב החל ממנחים ומנטורים ועד מרצים בארגונים גדולים אשר מעבירים סדנאות וקורסים. התכנים מועברים בכיתות חכמות אשר מצוידות בטכנולוגיות מתקדמות כשהליבה מורכבת מפתרונות של קרמר אלקטרוניקה, לצד ליווי מקצועי הנסמך על הידע והניסיון אשר נצברו אצל צוות המתחם עצמו. אלו שני כלים עוצמתיים אשר יחד מאפשרים ללקוחות שלנו למקסם את התוצאות" מספר אורן קדמי, מבעלי המיזם ומוסיף "לקוחות המתחם הם עסקים קטנים וגדולים הזקוקים לפלטפורמה אשר תסייע להם להעניק חוויה משמעותית ללקוחותיהם בשילוב חדשני של היכולת לייצר מוצרים דיגיטליים." 

במתחם שש כיתות חכמות וביניהן כיתה המאפשרת הקלטה של ההרצאות. הכיתות אופיינו והותקנו על ידי חברת האינטגרציה Av-Masters , המתמחה בפתרונות לתחום החינוך. רוני טבי: "כיתת ההקלטה הינה כיתה מורכבת ביותר מבחינה הנדסית. היא נבנתה על מנת לפעול כחלל פתוח או חלל מפוצל ובנוסף מאפשרת הקלטת וידאו מקצועית של הכיתה. התוכן בכיתה זו מועבר באופן פרונטלי ובמקביל להקלטה מאפשר גם שידור ב Live . היא יכולה להכיל עד 75 לומדים בנוחיות מרבית עם פתרונות אקוסטיים מתקדמים. אחד האתגרים היה לאפשר את הפיצול לשני אזורים נפרדים אך פעילים יחד בזמן נתון, ולצורך כך הותקן קיר אקוסטי שניתן לפתיחה מלווה במעטפת טכנולוגית מתאימה. בכל כיתה הותקנה עמדת מרצה חכמה MasterPod  אשר מותאמת למגוון הצרכים של המרצה ומופעלת בלחיצת כפתור אחת בלבד."

 
מימין - עציון שמעוני קרמר, רוני טבי AVmasters ואורן קדמי מקומה 5 (צילום AVM)

קדמי: "החזון הטכנולוגי של המתחם מתמקד בהעברת הידע על ידי המרצה תוך שליטה תפעולית קלה על התאורה, השמע, אמצעי התצוגה והצילום. בתכנון המתחם היה חשוב לנו שהמרצה יוכל להתמקד בהעברת השיעור מול הקהל ללא דאגה מהצד הטכני, בין אם באופן פרונטלי, משודר או משולב. בסיום ההרצאה מקבל מאיתנו המרצה קובץ ובו הקלטת השיעור  בו הוא יכול להשתמש ליצירת מוצר דיגיטלי משלו."

על הלבטים שקדמו ליציאה לפרויקט משתף אותנו קדמי: "למרות הרקע הטכנולוגי הרחב שלי, הבנתי מהר מאוד שאפיון ובניית תהליכים מורכבים להנגשה קלילה למרצה או למפעיל העמדה, זו משימה למקצוענים. מדובר על שילוב מערכות מורכב עם "מחויבות" לתקשורת מלאה בין מקרן, מסך, שמע, תאורה, מחשב, תוכן, מרצה, משתתפים הנוכחים בכיתה ומשתתפים אשר יכולים להימצא בכל מקום בעולם, והכל חייב לפעול בסינרגיה מושלמת כדי להבטיח ללקוחות שלנו את החוויה הטובה ביותר. מערכת הבקרה KRAMER CONTROL  מאפשרת גם סיוע מרחוק במידה ותתרחש תקלה כלשהי. לאחר בחינה של הפתרונות המובילים בשוק בחרנו ב Floor 5 בשילוב של Kramer ו חברת Av-Masters – שילוב שהוכיח את עצמו כמנצח." 

 

קומה מעוצבת ברוח החזון (צילום AVM)

הכיתות מתופעלות גם באמצעות שליטה מהמכשיר הנייד וצוות המתחם יכול לסייע בתפעול ושליטה בכל חדר בלי להיכנס ולהפריע לדינאמיקה בין המנחה ללומדים.  

עציון שמעוני, מנהל מכירות קרמר ישראל: "מדובר בפרויקט חדשני וחכם ביותר, שניתן ללמוד ממנו רבות על תכנון פרויקט מולטימדיה. השאיפה היתה לספק למרצים את התשתית הטכנולוגית להעביר שיעור בצורה פרודוקטיבית המאפשרת גמישות מקסימלית ואפשרות לשתף את הקהל בשיעור, כלומר לייצר שיעורים אינטראקטיביים. המטרה שלנו הייתה לאפשר למרצה להעביר שיעור עם כמה שפחות מעורבות בציוד טכנולוגי וכמה שיותר אוטומציה.
יחד עם האינטגרטור והיזם, תכננו תרחישים כדי שהכיתות יעבדו באופן אוטומטי. מערכות הבקרה של Kramer מדברות עם מערכות החשמל השונות בחדר ומזהות תרחישים מסוימים שהוגדרו מראש ופועלות בהתאם. ניתן לראות את התוצאה בשטח ולהבין איך הטכנולוגיה החכמה והמתקדמת של ימינו מאפשרת לדברים לקרות בצורה קלה ופשוטה ליישום." 

 
עמדת המרצה בכיתה (צילום AVM)

הציוד שיושם בפרויקט : 

• עמדות מרצה MasterPod הכוללות מסכי מגע בגודל 24 אינטש, מסך שליטה מוטמע של Kramer – KT-107 בעל טכנולוגיה מתקדמת וסט חיבורים רחב

• בכל כיתה משש הכיתות הוטמעו בקר שליטה מרכזי SL240 של Kramer וממתג מצגות VP440

• בקר התאורה חובר ל NETWORK GETWAY מדגם Kramer FC-6 המאפשר התממשקות של כל הכיתות לבקר אחד באמצעות הרשת הפנימית

• בכל כיתה הותקנה מערכת הגברה הכולל מגבר ורמקולים גליל 6CO של Kramer המספקים איכות שמע גבוהה

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG