שדרוג הצליל באחד מהאולמות המרהיבים בארץ נועד לאפשר לאמנים לסחוב פחות ציוד ובכך לתרום לסביבה.

תמונה - איתי הפנר, צ'ארמר גרופ

מערכת האודיו הותקנה באודיטוריום המרכזי ובו כ 970 מקומות ישיבה. לצד חלל זה, ישנם בהיכל מבנה אודיטוריום קטן יותר עם כ 250 מושבים ומספר חללי ריקודים. מלבד קונצרטים של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מתקיימים במקום גם מופעי בידור, הצגות סרטים, הצגות תיאטרון ומופעי מחול. באביב מתקיים פסטיבל האביב הבינלאומי המשלב הופעות מקומיות עם אלו מרחבי העולם.

בראש הפרויקט עמד הראל טביבי, מומחה AV.  L-Acousticsנבחרה לאחר מכרז קפדני בו השתתפו שתי יצרניות מערכות הגברה נוספות. הזוכה במכרז התחייבה לספק מערכת שתתאים למגוון הרחב של המופעים שמתקיימים בהיכל, כזו שתהיה קלה לשימוש גם על ידי טכנאים מבחוץ המלווים את האמנים. L-Acoustics לא נבחרה רק בשל האיכות הגבוהה של הציוד שהיא סיפקה, אלא גם בזכות העובדה שנתנה את התמורה הגבוהה ביותר ביחס למחיר.

תמונה - איתי הפנר, צ'ארמר גרופ

הטמעת המערכת נעשתה בסיוע של אסא אפרת מהמפיץ הרשמי של L-Acoustics בישראל- "לייטון". אפרת ביצע כיוון של המערכת באמצעות טכנולוגיית Soundvision של L-Acoustics בהתאם לדרישות והאקוסטיקה בהיכל. חברת האינטגרציה צ'ארמר גרופ דייקה כהרגלה בהתקנת הפתרון. 

על פי טביבי, אחד מן האתגרים בהתקנת מערכות מן הסוג הזה הוא למצוא את האיזון המתאים בין הצליל האופטימאלי ובין קוו הראייה האופטימאלי של הצופים אל הבמה.

העיצוב הסופי הורכב מעשרה רמקולים פסיביים תלויים מדגם Kara(i), שלושה נוספים מדגם Kiva II שמוקמו מתחת על גבי קירות הבמה, שישה סאבוופרים מדגם SB18i במרכז ושני רמקולים רצפתיים מדגם SB28. בקצה הבמה מוקמו ארבעה רמקולים פסיביים נוספים מדגם X8 במרווחים שווים ובמרפסת העליונה נתלו מהתקרה עוד שלושה רמקולים מדגם זה. 

תמונה - איתי הפנר, צ'ארמר גרופ

על פי טביבי, בעיצוב המקורי שבחר מוקמו הסאבוופרים בצדדים, אך אפרת הציע למקם אותם במרכז כדי לקבל כיסוי כמה שיותר טוב של התדרים הנמוכים. המבנה של שתי מרפסות (כאשר מרפסת אחת גבוהה מאוד), הכריח את לייטון להשתמש במסגרת מיוחדת על מנת למקם את הסאבוופרים באותו קו של ה-Kara התלויים. 

באבו לוי מצ'ארמר גרופ: "אסא אפרת יצר הדמיית תלת ממד בתוכנתSoundvision , מה שאפשר לנו לתת תשומת לב לפיזור המדויק בחלל באולם בהתאם למיקום המערכת. ע"פ הדמיה זו, תכנן איתי (הפנר, מצ'ארמר גרופ) וייצר מתקני תלייה מיוחדים בקונפיגורציה לא שגרתית אשר אפשרו את התקנת המערכת במיקום האולטימטיבי בחלל, לפי חזונו של אפרת."

ההתקנה עצמה ארכה כשלושה חודשים ומרבית העבודה נעשתה בלילה, כאשר לא התקיימו מופעים בהיכל. בסופו של דבר ההתקנה השתלמה: על פי המנהל הטכני של ההיכל, פז קרופרו, כל החברות שעושות שימוש בהיכל משתמשות גם במערכת, וזוהי בדיוק הייתה המטרה.


Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG