חודשיים לאחר שהחלה ההיסטריה שרוקנה את המדפים והביאה למצב בו לא ניתן היה למצוא לפטופ, אוזניה או מצלמת רשת, שמענו מדן אנגל, מנהל המכירות האזורי של Poly, על חוויה שחווה בפעם הראשונה, אחרי למעלה מ 20 שנה בתעשייה. 

לא מפסיקים לעבוד. דן אנגל- מנהל אזור ישראל, יוון ודר' אפריקה ב Poly עם דורון משה- מנכ"ל ד.מ הנדסה
דן אנגל- מנהל אזור ישראל, יוון ודר' אפריקה ב Poly עם דורון משה- מנכ"ל ד.מ הנדסה, בימים חופשיים יותר. (תמונה - AVM)

אנגל: "מתחילת מרץ החלה התנפלות מטורפת על ציוד, שגרמה ליצרניות המחשוב למכור בתוך חודש כמות סחורה שנמכרת בימי שיגרה במהלך חצי שנה. מצב זה התרחש בעקבות היסטריית הצטיידות של חברות, ארגונים ואנשים פרטיים בכל מה שקשור למוצרי מחשוב ו VC (וידאו קונפרנס). אי אפשר היה להשיג לפטופ, אוזניות או מצלמות אינטרנט, וזה לא קרה רק בארץ. בתור מנהל אזורי של Poly הייתי עד לסיטואציה דומה במדינות רבות. מתחילת הרבעון מכרה Poly  למעלה ממיליון יחידות של אוזניות USB ועוד מאות אלפי מערכות וידאו מסוגים שונים בכל העולם. הביקוש עולה על ההיצע, וכרגע נעשים מאמצים רבים לספק את הציוד שהוזמן מהר ככל האפשר. מאות אלפי ארגונים ברחבי העולם נתקלו במצב בו עליהם להעביר את עובדיהם לעבודה מהבית באופן מהיר וללא תכנון מראש. וירוס הקורונה הופיע משום מקום וכפה סדר ארגוני חדש". 

האם ארגונים יהיו מסוגלים לנהל את הציוד הזה?

אנגל: "ארגונים רבים קנו את הציוד הזול והפשוט ביותר. חלקם באופן מכוון וחלקם באופן מקרי לחלוטין מכיוון שלא נותרה להם שום אופציה אחרת, המדפים פשוט היו ריקים. כל מצלמה חוטית או אלחוטית זמינה, כולל ציוד ברמה נמוכה מאוד, 'נחטפו' מהמדפים. בנוסף, מי שחשב שלעבוד מהבית יהיה פשוט וקל, גילה את ההיפך- מסתבר שגם המנהלים וגם העובדים נאלצים לעבוד קשה יותר על מנת לבצע את המשימות ולעמוד ביעדים, בגלל חוסר הגבולות הברורים בין בית ועבודה. 

עכשיו, כששיטות העבודה הארגוניות בכל העולם מחייבות שימוש במערכות וידאו, אני משוכנע שהצוותים יגלו במהרה את חשיבותן של איכות התמונה והשמע או במילים פשוטות – איכות הציוד, ותרומתן לאיכות ואפקטיביות העבודה." 

מה יקרה בשלב ה'היברידי' בו לא ניתן יהיה להחזיר את כל העובדים למשרד ?

אנגל: "בימים אלה מדובר על חזרה של 30% עד 50% מהעובדים לעבודה במשרדים. אני מניח שעובד שאמור לשבת ב Open-Space די חושש כרגע, ולכן אני מאמין שנראה שימוש מסיבי יותר בחדרי huddle אשר "יאומצו" כמשרד יומי לפעילות של עובדים בודדים. חדרים אלה מאובזרים יותר מה Open-Space ואני מניח שהנוחיות "תקרוץ" לעובדים אשר יעדיפו סביבה מקצועית יותר. כשאני חושב על זה מנקודת המבט של העובד/ת, סביר שעובד ייענה ברצון להגיע לעבוד מהמשרד במידה ויתאפשר לו לעבוד מחדר huddle. החדרים הללו מספקים סביבת עבודה נוחה הרבה יותר מהסביבה הקיימת לרוב העובדים בבית. 

בנוסף, החלק העיקרי של תקשורת בין אישית בזמן העבודה הנו תקשורת פנים-ארגונית. העבודה עם קולגות ה'מחולקים' – בית ומשרד, מהווה אתגר נוסף בפעילות השוטפת. קחו לדוגמה מנהל מוצר, שבימי שיגרה מפנה את המבט ופוגש את הצוות שלו ויכול בקלות להתייעץ איתם בכל נושא. בימים אלה הוא צריך להתחשב ב'רוטציה' ולזכור מי עובד מהמשרד ומי עובד מהבית, להחליט האם לחייג אליו בשיחת אודיו או וידאו, האם לסמס לו או אולי להתחיל לתקשר איתו באימייל. Poly רוצה לתת לו את מגוון פתרונות הקצה הרחב ביותר, ללא תלות בפלטפורמה בה הוא בוחר להשתמש, באופן שיעזור לו להתמודד עם האתגר הנוכחי, שכנראה ימשך זמן רב, באופן מיטבי."

תחזית לטווח הקרוב

"אני מניח שבהמשך נראה ארגונים מובילים שמצטיידים שנית ומבצעים בחירה מחודשת של פתרונות תקשורת, הפעם תוך הבנה, ניסיון ואפיון צרכים מפורט. המנהלים ידרשו את הכלים הטובים ביותר הן למשרד והן לבית עבור הצוותים השונים. זה לא Nice To Have אלא כלי עבודה קריטיים להצלחה במציאות שנוצרה."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG