"השחקנים בשוק- יועצים בתחומי הבית החכם, המולטימדיה והמתח הנמוך, יצרנים ישראלים ובינלאומיים מוכרים, אינטגרטורים בתעשיית הבית החכם וכמובן לקוחות סופיים, משקיעים מאמצים כבירים בפיתוח, הטמעה ושילוב מערכות חדשניות ונוחות לשליטה אינטואיטיבית למשתמש הסופי, אך ככל שהמימושים הללו מתפתחים, הם מהווים סכנה לפרטיות המשתמש". ראיון עם יוסי קלי ואיתי מזוז, מנכ"לים משותפים בחברת M.K טכנולוגיות בניין ומידע. 

מימין- יוסי קלי ואיתי מזוז (תמונה - יפעת אורן)

הצורך

קלי: "מתוך ההבנה וזיהוי הצרכים בניהול הסיכונים למערכות המאופיינות על ידינו, אנחנו שמים דגש מרכזי על עולמות הסייבר והגנת הפרטיות ומאפיינים את התקן הכי נכון לפרויקט, להגנה מפני שיבושים וגניבת מידע. 

תחום המכשירים והאפליקציות השייך למערכות האינטגרציה וה – IOT הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם. ה – IOT פותח עבורנו מגוון אפשרויות תקשורת ואינטגרציה נוחים ויעילים יותר. אך עם כל יתרונות ה IOT הוא גם חושף אותנו לסכנות רבות, שאם יתממשו, חסרונות המערכות הללו יעלו על היתרונות בהרבה. לכן, בכל פרויקט, כבר בשלב אפיון המערכות המתאימות והחדשניות ביותר, נתכנן גם את ההגנות עליהן". 

איך זה קורה בפועל

קלי: "בתחילתו של כל פרויקט נסייע לאדריכל בסינרגיה מלאה וחשיפה טכנולוגית עמוקה עד ירידה לפרטים לפי הצורך. זה כולל סיוע בכתיבת מסמכים ואפיון התקשורת בין שלל המערכות לאינטגרטור המבצע, גם עבור מתודולוגיות ומדיניות שימוש מאובטח לציוד המותקן, תוך שמירה על חוקי הגנת הסייבר והפרטיות. אנחנו מזהים את החשד שעולה מזליגת המידע דרך מערכות ואביזרי קצה ואנחנו יודעים לתת לזה פתרון מיטבי". 

אבולוציה טכנולוגית

קלי: "אם בעבר מערכות הבית החכם, המולטימדיה והמתח הנמוך פעלו כמערכות נפרדות, כיום הן מתפקדות כמערכת מתקשרת אחת ולכן צריכות להיות מרוכזות תחת גורם אחד שיאפיין ויתכנן ללא תלות בשום יצרן או ספק. בכל יום שעובר אפשרויות התקשורת ביניהן משתפרות. רוב המערכות הקיימות בבית ו/או בבניין היום מתקשרות ביניהן דרך רשת האינטרנט (IOT) מה שמשפר את יעילותן, מרחיב את אפשרויות האינטגרציה וחוסך בתשתיות קוויות. האתגר הוא שככל שאפשרויות התפעול והנוחות משתדרגות בעקבות החיבור לרשת בתחומי הבית החכם, המולטימדיה והמתח נמוך, כך גדלים איומי הסייבר. כדוגמא בסיסית שתהיה מובנת לכולם אפשר לדבר על מימושים שמשתמש עושה בעזרת חיבור המערכות לענן, כמו שליטה דרך הטלפון החכם, צפייה במצלמות מכל מקום ועוד. לצורך העניין את אותם מימושים יכול לעשות גם גורם עוין-האקר. ההאקר יוכל לפרוץ למערכת, לשבש את פעילות התאורה, המזגנים, הדלתות החכמות ולמעשה כל דבר שמופעל באמצעות המעטפת. במימושים אחרים יוכל אותו האקר לגנוב מידע רגיש כגון מיילים אישיים ופרטי חשבון בנק ועוד דברים שלא בא לאף אחד שיפלו לידיים הלא נכונות". 

איפה אתם בכל זה ?

קלי: "כיום אנו נמצאים במספר ערוצים; ייעוץ טכנולוגי שוטף לארגונים, תכנון מערכות הבית החכם, המולטימדיה והמתח הנמוך עבור אדריכלים, יזמים, חברות בנייה ופרטיים. בנוסף אנחנו מספקים שירותי אבטחת מידע למערכות הקיימות בבניין או בבית, ותורמים מהידע שלנו בעולמות הסייבר לספקי ציוד ואינטגרטורים הרוצים לאבטח את האביזרים המסופקים על ידם". 

מימין- יוסי קלי ואיתי מזוז (תמונה - יפעת אורן)

למה אתם ?

מזוז: "ייחודה של M.K טכנולוגיות בניין ומידע הוא ביכולתה להוות מעטפת שלמה עבור לקוחותיה הן מבחינת השירותים המוצעים והן מבחינה מקצועית ותחומי ההתמחות. אנו מגדירים עצמנו כ"מחברים בין טכנולוגיות לאנשים". מבחינה תפיסתית נתכנן ונאפיין עבור כל לקוח את הטכנולוגיות והפתרונות המתאימים ביותר עבורו בהתאם לצרכיו ותקציבו. בפועל, נפקח וננהל עבורו את הפרויקט עד סופו. בכך נבטיח שהחזון יהפוך לתוצאה סופית מרשימה בכל פרויקט.

ראיית העולם של M.K טכנולוגיות בניין ומידע, היא לרכז תחתינו מגוון תחומי ייעוץ ותכנון לאינטגרציית המערכות (בית חכם, מולטימדיה, מתח נמוך ואבטחת מידע) מתוך הבנה שתכנון התקשורת בין המערכות הוא קריטי לפעילותן, יעילותן ולשיפור משמעותי בהטמעתן. כמובן שריכוז כל התחומים הללו במקום אחד מסייע להתקדמות הפרויקט ומקל על הלקוח שלא צריך להתנהל מול כמה גורמים מקצועיים שונים ולסנכרן את פעילותם".  

 

אודות M.K טכנולוגיות בניין ומידע

חברת M.K טכנולוגיות בניין ומידע הינה חברת ייעוץ צעירה ושאפתנית עם ותק וניסיון שהבשילו לפתרונות חדשניים. החברה מציעה שירותי יעוץ, תכנון, פיקוח וניהול פרויקטים בתחומי אינטגרציית מערכות ואבטחת מידע. מניסיון רב שנים אשר צברנו בפרויקטים בינלאומיים הבאנו ארצה בשורה של גישה חדשנית לקביעת מודל עסקי טכנולוגי המעניק מענה אובייקטיבי ומקצועי בין שלל המערכות המוצעות היום על ידי ספקים ונותני שירות למערכות האינטגרציה וה-IOT.

החברה מנוהלת על ידי שני שותפים בכירים בתעשיות הטכנולוגיה והבנייה, יוסי קלי ואיתי מזוז, ולצידם צוות איכותי של יועצים מומחים בתחומי הסייבר, העיצוב, האדריכלות והנדסת החשמל. 

מתוך ניסיונו של קלי כאינטגרטור וכמומחה טכנולוגי, ומתוך ניסיונו של מזוז כמנהל פרויקטים ומפקח בנייה, החליטו השניים לאחד כוחות ולהקים חברה אשר מספקת מגוון שירותים ופתרונות לליווי פרויקטים מלא. 

 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG