אם הדבר הראשון שתרצו לעשות מיד אחרי שהעולם יחזור לשגרה ממגיפת הקורונה הוא שייט שמארגנת חברת MSC, כנראה שתתקלו בטכנולוגיית שילוט דיגיטלי יוצאת דופן של סמסונג

תמונה - אתר סמסונג

בדרך כלל כאשר אנחנו חושבים על האופן שבו שילוט דיגיטלי בתחום האירוח יכול להעניק למבקרים את אפקט ה-"וואו", אנחנו חושבים על מתחמים יבשתיים כמו קניונים או אולמות כנסים והרצאות. אבל בחברת השייט "MSC קרוזס" מבינים שעם מגוון כל כך גדול של שימושים שהיא מאפשרת, היא יכולה לשמש גם בתור עוגן לחוויית שיט משודרגת בה האורחים נמצאים במשך ימים ארוכים במתחם אחד גדול.

לשם כך, היא החליטה לשדרג בצורה יוצאת דופן את אחת מספינות הדגל שלה, ה"גרנדיוזה קרוז". הפתרון שנבחר מבוסס על פתרונות השילוט הדיגיטלי לתחום האירוח של סמסונג. בסך הכול הותקנו בספינת הדגל של MSC כ-3,500 מסכים שהותאמו לשפות שונות.

הדבר הראשון שהאורחים נתקלים בו הוא שלט דיגיטלי ארוך מסדרת IF040H-D באורך של לא פחות מ-94 מטרים על גבי הכיפה הפנימית של הספינה אשר נפרס לאורך כ-1,664 תאים. השלטים מסדרה זו עושים שימוש בתקן HDR ויכולים לספק בהירות שיא כפולה מאשר במסכי LED סטנדרטים על מנת לספק תמונה ברורה במיוחד. שלט נוסף מאותה הסדרה נמצא בתאטרון הגרנדיוזה הנפרס על פני 275 תאים ובו מתקיימים מופעי בידור.

מנהל החדשנות העסקית, לוקה פרונזטי, מתאר זאת כך: "דמיינו ספינה שהיא כמו עיר מעופפת מעל האוקינוס ושבה האנשים יכולים לקבל כל סוג של מידע או שירות במהלך המסע שלהם. המסכים של סמסונג מאפשרים לנו להתאים אישית את המסר ולמסור כל פיסת מידע שרלוונטית לאורחים שלנו בכל מקום ובכל זמן".

תמונה - אתר סמסונג

Tizen בראש

חלק מכם אולי מכירים את מערכת ההפעלה הפנימית  מבית סמסונג הנקראת Tizen ונמצאת במכשירים מסוימים שאינם מבוססים על אנדרואיד. מעל טייזן יושבת פלטפורמת ה-MagicINFO הייעודית לפתרונות של שילוט דיגיטלי וזו מאפשרת לשלוט בכל המסכים ולתזמן את התצוגה בהם ממרכז בקרה נייח או נייד (באמצעות שליטה מרוחקת).

תמונה - אתר סמסונג

"יש טלוויזיה בחדר?"

עם כל היופי שבחוץ, בסופו של דבר האורחים מבלים זמן לא מועט גם בחדרים, וכאן נכנסת לתמונה מערכת מסכי האירוח המבוססת על סדרת 690. מדובר על הטמעה מורכבת שעושה שימוש גם בעוזרת החכמה ZEN של חברת MSC והרמקול מבוסס ה-AI של הרמן. באמצעות המערכת ניתן לשכפל מסכים ממכשירים אישיים (Mirroring) , לשלוט באלמנטים חכמים בחדר ולקבל גישה למגוון רחב של אפליקציות שמאפשרות לשמור על קשר עם העולם שבחוץ (במידה ורוצים…).

תמונה - אתר סמסונג

מה צופן העתיד?

הפרויקט יוצא הדופן נחשף לעולם בחודש פברואר השנה, ו-MSC חשבה כבר אז על שדרוג או תכנון ספינות נוספות שעושות בו שימוש. עקב משבר הקורונה החברה עצרה חלק גדול מן הפעילות שלה לפחות עד ל-31 ביולי ותחזיר את הספינות שלה לפעילות באופן הדרגתי עד לתאריך היעד של עונת השיט של קיץ 2021. מצב זה בוודאי מקשה עליה לקבל החלטות בנוגע להשקעות חדשות במיוחד עקב היותה חברה בסקטור התיירות אשר נפגע אנושות מן המשבר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG