מיקרוסופט חושפת עולם וירטואלי משלה נוסח ה"מטאברס" של פייסבוק ומציגה עשרות שיפורים שונים ל-Microsoft Teams. אבל האם כל אלו יספיקו כדי להתחרות בשוק הצפוף של עולם העבודה ההיברידי?

מאז שמארק צוקרברג חשף כי חברת פייסבוק מתכוונת לשנות את שמה, הרשת התמלאה בבדיחות והשערות בנוגע לשם החדש.  בסוף חודש אוקטובר נחשף כי לא מדובר בתחליף של ממש לפייסבוק, אלא לפלטפורמה נלווית בשם "מטאורס" שבה המשתמשים יוכלו לדבר זה עם זה באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה ומדומה. (זאת בעוד השם החדש של פייסבוק עצמה יהיה למעשה "Meta Platforms").

ועכשיו, עם או בלי קשר, מיקרוסופט מכריזה על עולם וירטואלי דומה עבור Microsoft Teams שיתבסס על הטכנולוגיה הקיימת של החברה בשם Microsoft Mesh ומשקפי ה-HoloLens אשר מיועדת מלכתחילה לעולם העסקי ולא בהכרח לגיימינג (בניגוד לאקולוס ריפט של פייסבוק). 

על פי מיקרוסופט, החיבור בין שתי הטכנולוגיות יאפשר חיבור בין העולם המוחשי הדו ממדי ובין העולם הדיגיטלי התלת ממד עם דגש על תכונות כמו שיחות וועידה ועבודה במקביל. מי שמכיר את Together Mode ו-Presenter Mode יוכל לעבוד בקלות עם התכונות החדשות.

כשמיקרוסופט מדברת על העולם החדש הזה, היא מתייחסת באופן ספציפי ל"כניסה למטאורס" ולמעשה מזכירה לנו שלא מדובר במושג חדש, אלא כזה קיים באופן כזה כבר מסוף שנות ה-70. (אם כי אז הייצוג היה טקסטואלי בלבד).

עם הוספת התכונות החדשות, כל מי שירצה יוכל ליצור לעצמו אווטאר, דמות אשר תייצג אותו" ולהיכנס לאותו מטאורס במטרה לשתף פעולה בפרויקטים וליצור "מינגלים" (Mingle) שיובילו ליצירת רעיונות חדשים.

techcommunity.microsoft.com

שיפורים גם בגזרת ה-Microsoft Rooms

עם כל הכבוד לעולמות הווירטואליים, רבים מהארגונים עדיין עושים שימוש בחדרי הוועידה הקלאסיים וגם כאן הכריזה מיקרוסופט על כמה תכונות ושיתופי פעולה חדשים שיצאו לדרך בתחילת 2022.

אחד משיתופי הפעולה המעניינים הוא עם חברת האודיו הידועה "סנהייזר" אשר ידועה במוצרי האודיו האיכותיים שלה. החברה תייצר רמקולים עם יכולות AI המיועדים לחדרים בינוניים ויתמכו בתמלול בזמן אמת. בכך היא תצטרף לחברות כמו EPOS ו-Yealink שכבר מייצרות ציוד היקפי דומה. בנוסף, מיקרוסופט מתחייבת להוסיף תמיכה ב-Bluetooth, כך שיהיה אפשר להתחבר לשיחות מבלי לעשות שימוש בשום ציוד נוסף.

אינטגרציה אחרת, הפעם בגזרת המשרד הבייתי ומקומות העבודה הגמישים, היא עם ה-Yealink DeskVision AIO24, עמדת טלפון שולחני עם מסך שתוכל להתחבר למחשב כמסך שני.

עוד סדרה של מוצרים תואמים בשם "HP Presence" תגיע מ-HP ותהיה מיועדת לחדרי ועידה גדולים. הסדרה תציע פתרון כולל של מחשב מיני, לוח בקרה, מצלמות חכמות ברזולוציה של 4K, אודיו-וידאו בר ואפילו מיקרופונים היקפיים ("לוויינים").

שיפור נוסף, הפעם בגזרת התוכנה יאפשר למשתמשי Teams להתארח בשיחות המתבצעות בפלטפורמות צד שלישי של "BlueJeans" ו"GoToMeeting".

ואם כבר הזכרנו על אינטגרציות עם צד שלישי, עדכון אחר יאפשר להתחבר או להתנתק משיחות בחדר על ידי לוחות בקרה של חברות אחרות כגון Logitech,Crestron ו-Yealink. הזיהוי יוכל להיעשות באופן ידני על ידי לחיצה על כפתור או אפילו באופן אוטומטי באמצעות חיישנים שיידעו לאתר האם המשתמש כבר הגיע לחדר הוועידות. אם החיישנים יזהו כי החדר לא היה בשימוש לזמן מסוים, הם יהפכו אותו לזמין עבור פגישות אחרות.

אם כל אלו לא מספיקים, מיקרוסופט הציגה מספר שדרוגים לתוכנת הוועידה עצמה כגון היכולת ליצור לוח עבודה פרטי ולהפוך את התוכן שלו לזמין רק בלחיצה נוספת על מנת להימנע מ"תאונות" מביכות. אפשרות אחרת היא להתחיל בסשן של שאלות ותשובות בשידור חי על גבי מסך ירוק עוד לפני שהשיחה עצמה מתחילה.

ניתן לראות את כל העדכונים בפירוט בפוסט של מיקרוסופט. קל לראות ש- Microsoft רוצה להפוך את Teams לפלטפורמה שיכולה להוות תחרות אמיתית למתחרה זום והיא עושה הרבה מאוד פעולות כדי שזה יקרה, אך נשאלת השאלה אם כל התכונות החדשות לא יהפכו אותה דווקא למורכבת מדי עבור המשתמש הממוצע.

 
techcommunity.microsoft.com
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG