תחום הAV Over IP, תחום בו פעלו מספר רב של יצרניות ללא תקן מנחה, דבר אשר הקשה על קידום הטכנולוגיה בקרב לקוחות, דרש תקינה אחידה. תפקיד תקנים אלה הוא לאפשר לתעשיית ה-AV להשתלב בצורה אחידה בעולם ה-IT, כלומר – לבסס צורת תקשורת והעברת אותות אחידה ולהותיר את ההבדלים בין היצרנים השונים ברמת איכות המוצר, כמות כניסות ביחידות הדוחס/פורס, יכולות מיוחדות ועוד

בתחילת 2017 דיווחנו על התאגדות SDVoE, התאגדות יצרנים כדוגמת Sony, Christie Digital, Aptovision, Netgear אשר חברו יחד על מנת לקדם תקן להעברת אותות AV על גבי רשתות תקשורת 10 Gb. הכרזה זו יצאה זמן קצר לפני תערוכת ISE 2017, שבה הכריזה ואלנס, יצרנית השבבים ומובילת תקן HDBaseT על תקן HDBaseT Over IP להעברת אותות AV על גבי רשתות תקשורת.

אין כיום הסכמה בין היצרנים השונים על תקן דחיסה אחיד לאותות הווידאו. יצרן אחד בחר להשתמש ב-JPEG2000 ואילו אחר הטמיע את ה-VC-2, שלישי בכלל השתמש בדחיסה ב-MPEG. המשותף לשלושתם? העברת אותות AV על גבי רשתות תקשורת במהירות 1 Gb, מעבר לכך לא ניתן יהיה לנתב אות מפורס יצרן א' לדוחס מיצרן ב'. קושי נוסף נובע מבחירת מהירות התקשורת; חלק מהיצרנים טוענים כי אין די ב- 1 Gbps על מנת להעביר אות ווידאו בצורה מושלמת ולכן הם בוחרים ליישם זאת על גבי קישורים במהירות 10 Gbps, התוצאה היא (שוב) חוסר אחידות בין היצרנים.

 

החדשות הטובות לקהל הלקוחות המבולבל, הן כי התחרות בין שני התקנים בשוק תוכל להוביל בסופו של דבר לתקן אחד שולט שלפיו יתיישרו היצרנים, בדומה לתחרות Blu-Ray מול HD DVD, Beta MAX מול VHS ועוד. בסופו של דבר, על מנת לקדם טכנולוגיה חדשה בשוק יש צורך בתקן אחיד המאפשר ללקוח שקט נפשי וידיעה כי יוכל לשלב בין מספר יצרנים.

ב- ISE 2018 נוכל לראות שיפורים בתקנים המוצעים על ידי שתי ההתאגדויות. ייתכן וזו תהיה תחילת השינוי המהותי עבור טכנולוגית העברת אותות AV על גבי רשתות.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG