בתערוכת CES מוצגות לא מעט מכוניות חכמות וטכנולוגיות שיהפכו את המכוניות שלנו להרבה יותר בטוחות, נוחות, ועל פי מובילאיי, גם לסוג של סורק חכם שיוכל להתריע על כל מפגע או שינוי בדרך. עד כמה שהטכנולוגיות האלו חדשניות ומרשימות, יש להן נקודת תורפה אחת עיקרית: הן צריכות חיבור אלחוטי יציב ומהיר לרשת עם כמה שפחות עיכוב (Latency)

CES היא אמנם לא תערוכה שמתמקדת בסלולר, אבל בהחלט היו בה כמה הכרזות מעניינות ש-PC Mag שיתף אותן עמנו. בראש ובראשונה, חברת קוואלקום הציגה שתי מכוניות מרושתות.  קאדילק ומזראטי, אשר משתמשות בטכנולוגיה מבוססת סנאפדרגון על מנת לספק תקשורת נתונים מהירה במיוחד על גבי דור 5G ואפילו דור 4G LTE  הנוכחי. למרבה הצער, על פי אחד מן הנציגים ש-PC Mag דיבר איתם, השימוש בדור 5G, לא יהפוך להיות נפוץ במהלך השנתיים ואולי אפילו ארבע השנים הקרובות.

עוד נציגה בולטת מעולם הסלולר היא סמסונג שהציגה מערכת בשם  Telematics Control Unit TCU, אשר לדבריה מוכנה לדור החמישי. המערכת משתמשת בטכנולוגיית אודיו משוכללת שפותחה בשיתוף פעולה עם הרמן. למרות שכרגע אין הכרזות על שיתופי פעולה משמעותיים, סמסונג מבטיחה שבקרוב תציג אחד כזה עם אחת מהיצרניות האירופאיות הבולטות בשוק הרכב.

רוחב פס פנימי מהיר

עם כל הכבוד לרוחב הפס הרחב שהדור החמישי יאפשר לנו, צריך בסופו של דבר גם מודל מתאים שיעניק לרכב את היכולת לקלוט את כל המידע הזה, וכאן הוצג שיתוף פעולה מעניין בין סיסקו ויונדאי שיאפשר להטמיע מערכות שמספקות פתרון כזה בדגמים מסוימים של יונדאי החל מ-2019. השילוב החכם בין חומרה קיימת לתוכנה, יאפשר בתיאוריה  להעביר נתונים בקצב של עד ג'יגה בייט אחד לשנייה, המהירות הסטנדרטית של רוב הראוטרים הביתיים מהשנים האחרונות. 

בעתיד יונדאי צופה שיפור נוסף למהירות הזו באמצעות שימוש בענן ועדכוני תוכנה נוספים, מה שיוסיף תכונות חכמות נוספות כמו מיפוי של השטח ואגירת מידע על מצב התנועה ואפילו מזג האוויר בזמן אמת. שימוש עתידי יאפשר אף לנהל תקשורת מול רכיבים שונים בערים החכמות כמו חניונים או אפילו רמזורים… החברה גם לא פוסלת מכירה של הטכנולוגיה ליצרני רכב נוספים.

חברה נוספת שמתכוונת להשיג מהירות גבוהה אפילו יותר היא Valens. הטכנולוגיה שלה, שאותה היא מכנהHDBaseT, ולמעשה קיימת כבר, תאפשר מהירות של מספר ג'יגה בייטים לשנייה, שידור של וידאו ב-HD ותמיכה בחיבור USB 2.0, כל זאת באמצעות עוצמה חשמלית של 100 וואט. על פי ואלנס, היא הצליחה ליצור שיתופי פעולה עם 180 יצרנים שונים.

בטיחות מעל לכל? 

למרות כל ההבטחות האלו, הן לא יהיו שוות שום דבר אם הטכנולוגיות הללו לא יהיו מאובטחות מספיק. בסופו של דבר, אף אחד הרי לא רוצה שתסריט אימים של פריצה לעשרות ומאות רכבים על ידי גורמים עוינים יהפוך למציאות…

בניגוד לשנים קודמות, הנושא הוא כבר לא טאבו, וסמסונג וסיסקו דיברו עליו בחופשיות בתערוכות שלהן. יש אפילו סגמנט חדש של חברות אבטחה אשר מתמקדות בשוק הרכבים החכמים, כמו למשל Thales e-Security  (שלא השתתפה ב-CES) ו-Interpid Control Systems, שערכה פאנל של שאלות ותשובות ואפילו הכריזה על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG