חברת היזמות הנדל"נית מניו-יורקי, טישמן ספייר (Tishman Speyer) משדרגת את פרוייקטי היוקרה שלה בעזרת שילוב עוזרות אישיות בהפעלה קולית

החברה, המפתחת פרויקט להשכרת דירות יוקרה בשם ג'קסון פארק בלונג איילנד, נעזרת בעוזרת החכמה של אמאזון, אלקסה, על מנת להפוך את כל 1871 הדירות בפרויקט לבתים חכמים. מומחים בתחום הנדל"ן באזור סבורים שאם הפרויקט יצליח, הוא עשוי להציב רף חדש לשוק כולו. זה המשך המגמה של אימוץ טכנולוגיות "בית חכם" המוצעות היום בחלק מפרוייקטי היוקרה, כמו גם בפופולריות גוברת של פתרונות טכנולוגיים בתחום מבית אמאזון, גוגל, Crestron ואחרות.

תמונה- דניאל ברמן, בלומברג

הדירות בג'קסון פארק נמצאות בשלושה בניינים גבוהים מזכוכית (הגבוה ביותר בגובה 177 מטר) הסמוכים למסילת הרכבת ובמרכזם פארק פרטי ושתי בריכות שחיה. דירות הפנטאוז בארבע הקומות העליונות יבנו מראש עם תשתית חכמה עבור חשמל חכם ואף מיזוג האוויר שניתן יהיה לשלוט בו באמצעות פקודות קוליות. מי שירצה ליהנות מהתענוג, יצטרך לשלם שכר דירה חודשי של עשרת אלפים דולר עבור הפנטהאוז היקר ביותר (לפי ספייר, העלות הנוספת לציוד הפנטהאוז במערכות חכמות הוא כ-$1,000).

האביזרים החכמים בפנטהאוזים יהיו מחוברים ישירות אל "Alexa Show", מערכת מקבילה של אלקסה עם מסך וידאו, באמצעותה ניתן למשל לראות מה נעשה בחדרים אחרים בבית או לחפש תמונות מספרית המדיה.

גם מי שנמצא בדירות הפחות יקרות, יוכל להשתמש המערכות החשמל החכמות על מנת להפעיל מכשירי חשמל קיימים בעזרת הפקודות הקוליות. מחירי השכירות לדירות הללו יהיו כ-2,180$ לדירות סטודיו,2,600$ לדירות עם חדר שינה אחד ו-4,400$ לדירות עם שני חדרי שינה, אך מי שיחתום לחוזה לשנה, יקבל חודש אחד של שהייה ללא תשלום.

 

בעתיד גם הבניין עצמו עשוי להפוך לבניין חכם, וזאת הודות ל-Skill מיוחד עבור אלקסה אשר יפותח ע"י החברה, ויאפשר להזמין שירותים שונים בבניין ואף בשכונה. למעשה, השאיפה היא ליצור מעין קהילה וירטואלית בה כל אחד יוכל לקבל עדכונים על חוגים או פעילויות שונות, כך שתחושת הזרות המוכרת כל כך מפרויקטים של דירות יוקרה אולי תעשה קצת פחות נפוצה.

חברת ספייר מתכננת להרחיב את שירות הבתים החכמים ולהקים פרויקטים דומים גם בערים גדולות נוספות בארה"ב כגון סן-פרנסיסקו, וושינגטון ואחרות.

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG