החברה תקיים תערוכה וסיורים פרטיים אישיים מרחוק. כמה רחוק? מישראל. הביתן כבר היה על המטוס אבל אז…ראיון מיוחד עם גליה בן דור, מנכ"לית משותפת בחברה.

גליה ומיכאל בן דור, וול-סמארט (תמונה - AVM)

תחום התערוכות מתקשה להתאושש. מישראל הקטנה אנחנו עלולים לא להבין את המשמעות של קיום התערוכות ה'פיזיות' הללו, אבל עבור היצרניות השונות מדובר באירועים משמעותיים עבור תכניות העבודה. הדילרים, המעצבים והאדריכלים הישראלים מוזמנים לתאם פגישה אישית בוול-סמארט!

גליה, אנחנו נמצאים בעיצומה של שנה שניה ומאתגרת אשר משפיעה רבות על התעשייה שלנו. איך משפיעה הקורונה על הפעילות של וול-סמארט בעולם ובארץ?

"ההתפתחויות בתקופה האחרונה מעניינות ביותר. שוק הבית החכם, למשל, צמח מאוד משום שאנשים נאלצו לשהות זמן רב יותר בבית, מה שגרם לחלקם לשפץ ואף להתאים את המרחב לעבודה מהבית. סבך הכל השוק הזה הראה צמיחה בשנה וחצי האחרונות. בשוק המוסדי מאתגר יותר".

וול-סמארט היא יצרנית ישראלית אשר משווקת את מוצריה בכל העולם. אתם מציגים בתערוכות הבינלאומיות החשובות. איך נראו השנה וחצי האחרונות מבחינתכם ואיך זה משפיע על תוצאות החברה?

"התערוכות הן המקום להיפגש לא רק עם לקוחות, אלא גם עם שותפים ושותפים פוטנציאליים. ברמה הזאת קשה מאוד משום שהמוצרים שלנו פיזיים וצריך לראות אותם ואף לגעת בהם. קיימת השפעה פסיכולוגית למפגש הבינאישי, וזה מאוד חסר, לכולם. ניסינו השנה תערוכה חדשה "וירטואלית" מאורגנת עם "ביתן וירטואלי" שהינו מיני אתר אינטרנט, השקענו הרבה מאוד שבועות בהקמה וביום התערוכה (384 מציגים, 25,000 מבקרים) – הפלטפורמה קרסה! אנחנו מבינים שהתקפה מביאה אתגרים ושעלינו למצוא פתרונות יצירתיים במטרה להמשיך ולהגדיל את פעילות החברה בארץ ובעולם". 

הביתן השנה. אמיתי לגמרי (תמונה - וול-סמארט)

תערוכת CEDIA בפתח ומתברר שמתחזית של 250 מציגים יציגו בסוף פחות מחצי. מדוע ביטלתם את השתתפותכם ואיך קיבלתם את ההחלטה להציג מחצר החברה בישראל?

"וול-סמארט הייתה החברה הישראלית היחידה שהייתה אמורה להגיע לאינדיאנפוליס. התלבטנו מאוד לאור אזהרות משרד הבריאות לגבי ארצות הברית, הבידוד הצפוי בחזרה וחוסר הודאות לגבי השתתפות בתערוכה עם אלפי אנשים (כשביטלנו אפילו לא היתה חובת מסכות באתר). הכל היה מוכן. 

"חברות אמריקאיות גדולות מאיתנו החלו להתלבט האם לבטל לאור הגידול בתחלואה ולפיכך החלטנו גם אנחנו לא להשתתף. בסיכומו של דבר כל החברות הגדולות ביטלו :Crestron, Savant, Snap One, Lutron, Sony, Samsung, LG, Google  ועוד רבות נוספות. המשמעות הרחבה של זה עבורנו היא היעדרותם של קהלי אורחים החשובים לנו. 

"במקום לשקוע ב"דיכאון" מהמצב החלטנו להחזיר את הביתן שהיה ארוז כבר בבטן המטוס לאתר החברה ולהקים אותו אצלנו ובכל לשמר את כל הפגישות שכבר נקבעו!. קיבלנו תגובות ממש טובות של אנשים שהתלהבו מהרעיון, ופתחנו להרשמה לכל מי שרוצה סיור וירטואלי. נרשמו גם 'אורחים' שלא התכוונו לבקר בתערוכה בזמן שביטלנו את השתתפותנו".

התערוכות ה'היברידיות' מאתגרות ביותר- המציגים פחות אוהבים אותן, המבקרים גם וברור לכולנו שבכירי אינפוקום נאלצים להתמודד עם אתגר עצום. ועדיין, זוהי המציאות ב 18 החודשים האחרונים. במידה והקורונה תישאר בסביבה, האם לדעתך קהל המבקרים והמציגים יסתגלו למציאות מהסוג הזה ונראה יותר ביתנים וירטואלים או ביתנים פיזיים מרוחקים דומים לביתן שאתם הקמתם? 

"אינפוקום קרוב. בעוד חודש, וכבר יש שמועות בשוק על חברות שמתכוונות לבטל. המצב בפלורידה לא מזהיר. במידה והמצב ימשיך כך, כולנו נסתגל למציאות חדשה. אין ברירה. ראיתי היום פרסום של עוד חברה שהחליטה להקים לבדה את הביתן ולקיים בו סיורים. יתכן שתתחיל מגמה כלשהי, גם אם היא זמנית". 

לסיכום, האם תוכלי לשתף מהן הציפיות ואילו היעדים וול-סמארט הציבה לעצמה לתערוכה הקרבה?

"אנחנו כל כך שמחים לחזור לפגוש אנשים, גם אם זה בזום. החיים חייבים להימשך ואנחנו בוול-סמארט' מקווים לקבל פידבק על המוצרים החדשים ולתת לאורחים את התחושה הכי קרובה לביקור בביתן". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG