הפתרון הוא סביבת עבודה היברידית ולא מעט ניסוי.

רבים תוהים איך בדיוק צריך להתנהל כוח העבודה בעידן הקורונה. בזום (שם, רק אחוז אחד מהעובדים מעוניינים לחזור לעבוד במשרה מלאה במשרד) בחרו להקשיב לעובדים ולנהוג בגישה ההיברידית

 

קלי שטקלברג - תמונה זום

עם הכניסה למחצית השנייה של 2021, עולות שאלות ברחבי העולם כיצד ומתי יחזרו העובדים בתפוסה מלאה, או חלקית, למשרד. בינתיים, נראה שהפתרון ההיברידי אומץ באינספור וריאציות שונות במקומות עבודה ברחבי העולם כשהוא ייחודי לכל ארגון. בזום, החברה שעמדה בחזית המעבר המהיר לכוח העבודה ההיברידי עם טכנולוגית תקשורת וידאו, שהפכה לחלק מהותי מחיי היום יום של מיליוני אנשים בחזית העסקית והאישית, מדובר בתהליך גמיש, כזה שצמוד להתפתחויות ב׳שטח׳ וכמובן, היברידי. 

לדברי קלי שטקלברג, סמנכ״לית הכספים בחברה, בזום לא ממהרים לחזור למשרדים. עד מתי? עד שלא יהיה צורך בציוד מיגון ובריחוק חברתי. כחברה גלובלית, עם קרוב ל-4000 עובדים במשרדים ברחבי העולם, זום הייתה צריכה לקבל החלטה לגבי צורת העבודה הרצויה. ״עובדים חייבים לתת אמון מלא במעסיקיהם שידאגו לביטחונם ולבריאותם ומעסיקים חייבים לבטוח בעובדיהם באשר לעבודתם מחוץ למשרד״, היא אומרת. ״כשבדקנו את רצון העובדים התברר לנו כי רק אחוז אחד (1%) מהעובדים מעוניינים לחזור לעבוד במשרה מלאה במשרד. יותר ממחצית העדיפו להיות היברידיים, רבע רצו לעבוד במשרה מלאה מהבית, והשאר העדיפו לעבוד בעיקר מרחוק במשרה מלאה״. 

תמונה - זום

"אין לנו כיום פתרון אחד שמתאים לכולם לחזרה למשרדים״, היא אומרת. ״אצלנו, כל החלטה נועדה למטרה אחת: שמירה על תחושת אמון הדדית בין מנהלים לעובדים, שכן אמון גבוה יותר מוביל לכוח עבודה שמח ופרודוקטיבי יותר," אומרת שטקלברג ומציינת שיש, כמובן, יתרון ברור לכך שהחברה עושה שימוש בפלטפורמת זום לצרכי תקשורת פנים וחוץ. 

החברה התוותה מספר המלצות שארגונים אחרים יכולים ליישם כדי לבסס אמון הדדי. "אנו מעדכנים באופן שוטף את עובדי זום בנוגע לתוכניות פוטנציאליות במהלך הפגישות הדו-שבועיות שלנו, ומקשיבים להם בצורה שמראה להם שדעתם מוערכת והם יכולים להרגיש בנוח להעלות חששות וסייגים. בתמורה, התאמנו את התוכנית שלנו לצרכים שלהם – שאלנו אותם כמה ימים בשבוע הם היו רוצים להיכנס למשרד ואילו פעילויות הם מעדיפים באופן אישי. בו בזמן, היה חשוב לנו להיות כנים לגבי המורכבות של החלטה כזו והצורך בניסוי וטעייה."

בזום משתמשים כיום בגישה היברידית – ערבוב של עבודה מרחוק ועבודה במשרד – אבל עדיין מדובר במהלכים ׳נסיוניים׳. " זה לא פשוט. פתחנו הקיץ את משרדנו בסידני, אוסטרליה, אך סגרנו אותו זמנית, זמן קצר לאחר מכן, מכיוון שהקורונה איימה על האזור. אנו מתכננים לפתוח שוב כשזה יהיה בטוח, אך זה עלול להשפיע על התוכניות לפתוח בסתיו הקרוב," אומרת שטקלברג. ״כרגע, ובהתאם לנסיבות, אנחנו לא ממהרים לפתוח את המשרדים. הטכנולוגיה מאפשרת עבודה היברידית. אנחנו בוחנים ולומדים את המציאות וכשנפתח אותם, זה יהיה רק רכיב אחד מהגישה ההיברידית, הגמישה, שאימצנו״.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG