מאמר אורח מאת עידו אבירם, Director of Operations בחברת YCD MULTIMEDIA

עידו אבירם, Director of Operations בחברת YCD MULTIMEDIAהמגמה בעולם השילוט הדיגיטלי הינה להגדלת שטח המסכים ככל הניתן זאת תוך שמירה על איכות תמונה מצוינת. באחת ההתקנות שביצעה חברת שירותים, ייעוץ והטמעה של שילוט דיגיטלי בשם Diversified התבקשה החברה לספק ללקוח שלה בשם Vornado, מערכת שילוט דיגיטלי לניהול מסך LED ענק בגודל של 23.5 מטר לגובה ו-100 מטר לרוחב (עם רזולוציה של 2,396 x 10,048, קצת מעל 24 מיליון פיקסלים) על פני ארבע קומות של בניין ה- Marriott Marquis ב-Times Square בניו יורק.

המערכת הייתה צריכה לספק לא רק ניגון מסונכרן באיכות של Pixel-Perfect, אלא גם אפשרויות ניהול, תזמון, ועיצוב של מערכת שילוט דיגיטלי, זאת על מנת שהשלט יוכל להתבלט מבין כל שאר מסכי ה-LED שמותקנים במקום.

על כן, Diversified, בחרו ב-Cnario Suite של YCD Multimedia, מוצר המספק פלטפורמה לניהול של שילוט דיגיטלי על גבי מסכים בודדים, קירות וידאו בכל גודל, מסכי LED בכל הגדלים, מקרנים וכיוצא בזה, ואשר בעצם מסוגל לנגן על כל מסך דיגיטלי, בכל גודל, בכל רזולוציה ובכל קונפיגורציה (קיר מסכים מסונכרן או שילוב של גדלים ורזולוציות).

למה הפרויקט הזה מיוחד מאוד? ובכן יש כמה סיבות:

  1. כמו כל התקנה של ה-Cnario Suite, הלייאאוט (layout) \ תבנית (template) של המסך מכסה את כל השלט, ובכך נותנת למשתמש וליצרן התוכן גמישות וחופשיות מוחלטת איפה למקם חלונות (zones) ורכיבי תוכן על גבי המסך. בכך המעבר בין תוכן שמכסה את כל השלט לתוכן שמחולק לחלקים שונים גבי השלט זה רק עניין של תזמון ותכנון (schedule) של מה צריך להיות ומתי.
  2. זהו המסך הגדול ביותר ב-Times Square, אשר כידוע, מהווה את אחד הריכוזים הגדולים ביותר של שילוט דיגיטלי. השלט עצמו מונע על ידי שני מחשבים בלבד עם 18 יציאות וידאו מסונכרנות, המספקות רזולוציה מלאה לכל המסך, אין שום מתיחה או פיצול של יציאות, כאשר הייחוד של המערכת הוא בכך שיציאות הוידאו מחוברות לHouse-Sync (שזה GenLock) של המסך LED עצמו. יש צורך ברמת הסנכרון הזו מכיוון שלמסכי LED אין הפרדה בין יציאות הווידאו שמסודרות אחת ליד השנייה, מה שיוצר מצב שמספיק שתמונה (frame) אחת מתוך 60 התמונות שמיוצרות בשנייה (60 fps playback) לא תוצג בזמן הנכון, וזה יראה בבירור על המסך. מנוע הניגון של ה-Cnario Suite מסוגל להתממשק ל-House-Sync של המערכת בעזרת Gen-Locking, ובכך לשמור על סנכרון מושלם ולהימנע מבעיות סנכרון על המסך.

לכל החברות והאנשים אשר היו מעורבים בפרויקט היו תגובות מאוד חיוביות, החל מחברת הנדל"ן בעלת השטח ועד למפרסם הראשון על השלט – Google. Google חכרו את השלט לחודש הראשון כולו, ובשבועות הראשונים הריצו משחק מאוד מיוחד ואינטראקטיבי בשימוש של ארבע מצלמות קינקט (Microsoft Kinect) ואפליקציית HTML5 ברזולוציה מלאה (של כל השלט), המשחק עצמו היה למעשה תחרות בין ארבעה שחקנים בסגנון "מי מצליח להחזיק את הכדור הכי הרבה זמן באוויר", כאשר מי שניצח זכה בפרס. הדמויות של השחקנים היו אווטרים (Avatar) שהשחקנים יצרו על מכשירי האנדרואיד שלהם בעודם מחכים בתור. התגובות של השחקנים בנוגע לחוויה הכוללת של המשחק ואיכות התמונה היו גם כן מצוינות.

בימים אלו השלט משמש בעיקר לפרסום, והלייאוט (layout) שבשימוש מחלק את המסך למספר אזורים בכדי לאפשר לסוכנות הפרסום למכור יותר פרסומות בכל רגע נתון. מידי פעם, השלט משמש להצגת אירועים מיוחדים מרחבי ארה"ב והעולם (ממשחקי ספורט ועד להצגת שעון שסופר אחורה לתחילת השנה החדשה כחלק מהאירוע שמתרחש ב-Times Square בכל שנה).

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG