מי שבמקרה עוד לא מכיר, ראשי התיבות של KVM הנם Keyboard, Video, Mouse – מושגים שאינם זרים לרבים בתעשיית ה AV וה IT תודות לפעילות הרבה על מחשבים, שרתים, השתלטות מרחוק ויכולות נוספות. תחום ה KVM ממשיך להתפתח והישומים רק הולכים וגדלים.

אירחתי בסלון הוירטואלי שלנו את נמרוד קליין, Pre Sale בחברת AVCOM על מנת לשמוע על היישומים והפתרונות הקיימים בשוק ה-KVM וההבדלים ביניהם.

המרחק כבר לא מהווה שיקול

אם בעבר הורגלנו לעובדה כי ל-KVM ישנה מגבלת מרחק (תשתיות PS2 מי שזוכר או אפילו USB), הרי שהיום היא כבר איננה. שימוש בתשתיות רשת סטנדרטיות מאפשרות לארגונים לנהל מרחוק הכל: החל משרתים וכלה בעמדות מחשב רגישות, על בסיס מוצרי KVM over IP. קליין מסביר כי בנוסף ליכולות הרבות, גם הרזולוציות ואיכות התמונה משתפרות בהתאמה.

זה כמו AVoIP אבל לא ממש

אם לרגע נדמה כי בין יכולות ה-KVM בצורתו הנוכחית, יש דמיון לאלו של ה – AVoIP – כדאי לחשוב שוב, אומר קליין. תחום ה – AVoIP אמנם התפתח לכדי יכולות מתקדמות אולם הפערים המשמעותיים מתמקדים בעיקר בהעברת אותות ה-USB, עם הקפדה על סנכרון מדויק וביצירת חווית משתמש של שולחן עבודה מורחב, בניגוד ליישומי AVoIP סטנדרטיים בהם ה-USB אינו משמעותי באותה מידה. יחידות דוגמת אלה נפוצות בורטיקלים כגון תחום הפיננסים או במגזר הביטחוני והן אינן דומות.

יישומי ה-KVM משתנים מתחום לתחום, מסביר קליין. למגזר הפיננסים יש צורך באיגוד מספר מחשבים ומעבר בין ערוצים שונים בעמדות, ולמעשה מתקבלות מספר עמדות שונות באותו מרחב על גבי אותו סט של מקלדת, מסך ועכבר. במגזר הביטחוני לעומת זאת, יש דגש רב יותר על אבטחת המידע. בנוסף לעמדות עבודה ישנם גם חמלי"ם בהם מפוזרות מקלדות ברחבי החדר וכולן מאפשרות עבודה משותפת על גבי אותם מסכים.

מתוך אותן דרישות ליישום שונה קיימים הבדלים נוספים, מוסיף קליין. הבדלים אשר נובעים מהאופן בו מועברים האותות. יישומים שאינם מאובטחים יעבירו אותות KVM על גבי תשתית נחושת באמצעות מתגי תקשורת סטנדרטיים. יישומים מאובטחים יעבירו אותות על גבי תשתית אופטית, מה שיוצר הפרדה מלאה בין האותות ודורש יחידה מרכזית ייעודית.

AVCOM מייצגת שתי חברות בתחום ה-KVM. הראשונה היא  KVM Tec שנותנת מענה עבור יישומים שאינם דורשים אבטחת מידע גבוהה והשניה היא חברת ThinkLogical המייצרת פתרונות KVM מאובטחים. ברפרטואר של AVCOM פרויקטים עם שתי הנציגויות כאשר הגדולים שבהם מגיעים למאות ואף אלפי חיבורי KVM שכולם פועלים בסנכרון מושלם.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG