חברת המחקר אדיסון פרסמה סקר חדש על תחום הרשתות החברתיות והטכנולוגיה והוא מציג כמה מגמות מעניינות. הסקר, שמתקיים ברציפות החל מ-1998 הקיף 1,500 אמריקאים בגילאי 12 ומעלה

הרשתות החברתיות מדשדשות במקום

בתחום הרשתות החברתיות כמעט ואין צמיחה, אם כי השוק רווי מאוד ו-78% העידו כי הם השתמשו בשלב מסוים ברשתות חברתיות. הרשת החברתית העיקרית שכן הראתה צמיחה היא כמובן אינסטגרם, אבל גם כאן מדובר על אחוזים בודדים (36% אחוזי שימוש בשנה שעברה לעומת 39% השנה).  הירידה החדה ביותר נצפתה באחוזי השימוש בפייסבוק בקרב צעירים (מ-67% ל-62%).

גם פינטרסט, הרשת החברתית שמקושרת בעיקר לצילומים מקצועיים, עבודות יד, ציורים וכו' לא בדיוק מלקקת דבש והיא ספגה ירידה באחוזי השימוש מ-36% ל-31%.

רמקול חכם – כמעט בכל בית רביעי, ומתי פנדורה תגיע לארץ

הקטגוריה הצומחת ביותר בשנה החולפת הייתה הרמקולים החכמים, וכיום ל-23% מן האמריקאים יש לפחות אחד כזה (ל-26% מהם יש שלושה או יותר!). רק לפני שנתיים, המספר הזה עמד על 11% בלבד… האחוזים הגבוהים הללו ממחישים יותר מכל דבר אחר על כך שהנשאלים הפכו את הרמקולים החכמים לחלק אינטגרלי מהבית החכם שלהם ולא מדובר רק בעניין של התלהבות ראשונית.

מלבד זאת, אחוז גבוה ביותר מהאמריקאים משתמשים בשירותי האזנה מקוונים, בין אם הזרמת מוזיקה ובין אם שמיעת פודקאסטים. בקרב הצעירים עד גיל 24 מדובר על אחוז חדירה של 91%, בקבוצת הגיל המבוגרים יותר (עד גיל 55), מדובר על 74%, אך הנתון המעניין ביותר נוגע לצמיחה בקרב האוכלוסייה המבוגרת מעל גיל 55, שם הצמיחה עלתה מ-33% בסקר של 2018 ל-40% בסקר של 2019.

בנוגע לשירותי המוזיקה והסטרמינג, האמריקאים ללא ספק מעדיפים את פנדורה לעומת  ספוטיפי (30% לעומת 25%). אפל מיוזיק נגררת הרחק מאחור עם 11%. רק 6% מהאמריקאים שמעו אי פעם על דיזר ו- Yandex Music, שלא זמינה בארה"ב, אפילו לא היוותה אופציה .

עוד חלק מעניין בסקר הוא למה בדיוק האמריקאים מאזינים ברכב. קל לחשוב שהרדיו כבר נבעט החוצה, אך מסתבר ש-81% עדיין מאזינים לו, בהפרש גדול ממוזיקה בקבצים דיגיטליים (45%), כשאפילו ה-CD לא בדיוק מת, בניגוד למה שאוהבים להגיד לנו (פער של שני אחוזים בלבד).

מלבד השירותים המסחריים, גם יו-טיוב לא ממשיך לעצור וכיום חצי מהאמריקאים משתמשים בו על מנת להאזין למוזיקה ולצפות בקליפים, אותו אחוז אגב שמאזין לפודקאסטים. מלבד זאת, כחצי מהאמריקאים האזינו לפחות פעם אחת לספר אלקטרוני (Audiobook).

הטאבלטים עוד לא אמרו את המילה האחרונה

לפני כמה שנים הטאבלטים נחשבו לקטגוריה מתה ורוב החברות הגדולות לא הציגו חידושים מעניינים במיוחד. עם זאת, מסתבר שהם עדיין מראים צמיחה מתונה מ-2015 ואילך שהסתכמה ב-12% בסך הכול (מ-49% ל-56% באחוזי השימוש הכללים). הטאבלטים הצומחים ביותר הם מסדרת אמאזון פייר, למרות שלא ברור מהם השימושים הפופולאריים ביותר בטאבלט.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG